Linki
menu      Powiat Nowy Dwór Mazowiecki
menu      Powiatowa Stacja Sanitarno Epidemiologiczna
menu      Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
menu      Powiatowe Stacje Sanitarno-Epidemiologiczne
menu      Powiatowy Fundusz Ochrony Środowiska
menu      Powiatowy Urząd Nadzoru Budowlanego
menu      Powiatowy urząd pracy Warszawa
menu      powiat Biała Podlaska
menu      powiat Bielsk Podlaski
menu      Powiat Bieruńsko Lędziński
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • spartaparszowice.keep.pl
  • Oglądasz wypowiedzi wyszukane dla słów: Powiat bytowski





    Temat: Fraightleiner

    A co teraz jeździ na Bytów lub Ugoszcz, i jakie są tam dalsze plany?

    PTM obsluguje swoja stonka sklady z Lipusza do Oslawy.
    Linia jest przejeta przez powiat bytowski. Na stacji Lipusz do PLKi naleza
    tylko tor glowny i tor gl. dod.-reszta nalezy do samorzadu, a trojkat do
    Zakladu Nieruchomosci...
    P.

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Składnica broni
    Chodzi mi konkretnie o rejon kaszubski- powiat bytowski i okolice.
    Interesuje mnie gdzie mogly te skladnice sie znajdowac a czego skladnice
    jest to obojetne zalezy mi po prostu na informacji o konkretnych miejscach
    tych magazynow jak by ktos wiedzial prosze o informacje

    | A co rozumiesz pod pojęciem "składnica broni"? Bo jeśli magazyn, to z
    | całą pewności było tego masę (przy każdej jednostce wojskowej
    | chociażby).

    Składnica broni to termin jeszcze przedwojenny. Oznacza oddzielną
    jednostkę
    wojskową, której zadaniem jest przechowywanie dużych ilości sprzętu,
    głównie do
    celów mobilizacyjnych. Bywałe przeróżne składnice: sprzętu
    artyleryjskiego,
    saperskiego, składnice amunicji itd. O oddzielnych składnicach broni
    strzeleciej nie słyszałem, ta była rozproszona w magazynach przy
    "normalnych
    jednostkach".

    pbp

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Składnica broni
    Bartek napisał(a):


    Chodzi mi konkretnie o rejon kaszubski- powiat bytowski i okolice.
    Interesuje mnie gdzie mogly te skladnice sie znajdowac a czego skladnice
    jest to obojetne zalezy mi po prostu na informacji o konkretnych miejscach
    tych magazynow jak by ktos wiedzial prosze o informacje


    Odpisuj, proszę, POD postami.

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Składnica broni


    On Mon, 1 May 2006 17:11:21 +0200, "Bartek" <bartekb@op.plwrote:
    Chodzi mi konkretnie o rejon kaszubski- powiat bytowski i okolice.
    Interesuje mnie gdzie mogly te skladnice sie znajdowac a czego skladnice
    jest to obojetne zalezy mi po prostu na informacji o konkretnych miejscach
    tych magazynow jak by ktos wiedzial prosze o informacje


    Mi to wszystko sie kojazy ze skladami broni robionymi przez
    partyzantke... Na Kaszubach tez tego troche bylo, ale jesli ktos by
    wiedzial gdzie one byly to juz by ich nie bylo :)

    Foka

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Szczegoly -nowe tablice rejestracyjne


    to wytlumacz jakim cudem mam numer GBY G292?
    jestem zameldowany w malej wsi w okolicach Bytowa


    GBY to powiat bytowski (powiat ziemski). Naromiasst G292 to numer kolejny
    rejestracji. Po numerze G999 nastapi numer H001, niezaleznie od miejscowosci
    w powiecie.

    Andy
    P.S. Literke w nuemrze kolejnym dano z przodu, a nie na koncu, zeby sie nie
    bylo powtorek ze starymi (czarnymi) rejestracjami w ukladzie 3 litery, 3
    cyfry, litera. Dlatego przy powiatach mieskich (dwie litery), litera/y
    dodatkowe sa na koncu numeru - nie ma ryzyka powtorzenia numeru ze starych
    tablic.

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: NAZWISKA POMORZA
    Ziemia Bytowska:2192,81 km2
    (Powiat Bytowski)

    'Ek'
    Bujaczek:10
    Mallek/Malek:4200
    Mertek:60
    Smantek:70

    4340 ludzi=1,98 osób/km2

    'Ik/Yk'
    Czerlik:60
    Ollik/Ollick:460
    Tywusik:(?):40

    560 ludzi=0,255 osób/km2

    'Ak'
    Spiczak:290(zbiorczo)
    Szatlak:20

    310 ludzi=0,14 osób/km2 Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Wciąż wysokie bezrobocie.....
    Wciąż wysokie bezrobocie.....
    Dane z września: Region koszaliński : 29,1 ( zmiana w stosunku do sierpnia -
    +0,1 - bylo 29,1 ) , w tym najwyższe Powiat świdwiński 38,1 - w stosunku do
    36,6 w sierpniu ) , najniższe - powiat kołobrzeski - 17,8 ( zmiana + 0,3 )
    KOSZALIN - 19,0 ( bez zmian w stosunku do sierpnia)

    Region słupski : 28,1 ( - 0,2 - 28,3 w sierpniu ) , w tym najwyższe : Powiat
    bytowski -34,0 ( zmiana - 0,1 ), najniższe - SŁUPSK - 19,9 ( zmiana - 0,5 w
    stosunku do sierpnia - 20,4 )

    Bezrobocie w województwie środkowopomorskim wyniosłoby okolo 28,6 % i byloby
    najwyzsze w kraju. Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Wojewodztwo Środkowopomorskie


    Więc zmienił się tylko adresat - problem pozostał. Dla aspiracji jednego
    miasta kilka powiatów ma mieć przechlapane - wolą byc gdzie indziej, ale
    Koszalin i Lepper chce i koniec - nie mają nic do gadania.


    Ja bym nie gloryfikował uchwał jakiś tam rad gmin czy powiatów. Na całym
    obszarze, który miałoby objąć nowe województwo należy przeporowadzić
    referendum. Najlepiej wraz z najbliższymi wyborami samorządowymi, to da duże
    oszczędności. Wówczas będzie można obiektywnie stwierdzić kto jest za czym.
    Przykład - powiat bytowski. Oficjalnie jest przeciwko nowemu województwu,
    ale nikt nie bierze pod uwagę Miastka i jego okolic. Tam ludzie są
    ewidentnie za. Więc uchwały samorządu niestety nie zawsze są zgodne z wola
    mieszkańców.


    Porąbana sprawa - czegoś takiego nie powinno być w żadnym województwie, a
    niestety funkcjonuje. Zlikwidować Lubuskie i jedno będzie z głowy.
    Kuj-pom.
    powiedzmy, że te dwie stolice są w ramach jednej aglomeracji, więc jeszcze
    jak musi - to jakoś przejdzie.


    Ano nie powinno. Ale jest. Przy liczbie województw 8-9 dla Kuj-Pom także nie
    byłoby miejsca. A ja osobiście obstaję za taką liczbą.


    Co do kolei: Złotów czy Wałcz w Środkowopom. oznaczają połączenia
    międzywojewódzkie między Piłą a Chojnicami, Piłą a Stargardem co oznacza,
    że
    mogą bardzo szybko wylecieć z rozkładu, bo o nich decydowała będzie
    wyłącznie PKP PR, skoro dostanie na nie dotacje z MI. Powstanie kiedyś
    bezpośredniego połączenia Szczecin - Chojnice, czy Szczecin - Trójmiasto
    przez Chojnice też odejdzie w zapomnienie. Teraz to kwestia umowy między
    sąsiadującymi województwami, później to już kwestia PR.


    Któryś z przedpisców mądrze tu napisał że organizacja ruchu kolejowego tylko
    w oparciu o granice województw to poroniony pomysł. I trudno nie przyznać mu
    racji.
    A Słupsk na tym raczej by stracił, bo mimo że nie jest w Zachodniopomorskim,
    to już dziś można spotkać tu dwa Zachodniopomorskie szynobusy naraz. I nikt
    w Szczecinie afery z tego tytułu nie robi. Zaś pociagi finansowane przez UM
    w Gdańsku kończą bieg w Miastku. I raczej trudno liczyc na odbetonienie
    naszych struktur w tym zakresie. Zachodniopomorskie ZPR powinien przejąć
    organizację przewozów na całym Pomorzu. Od Olsztyna przez Bydgoszcz, Piłę,
    po Gorzów.
    AS

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Bez sensacji pojawil sie nowy "Swiat Kleju"

    Chester (z pracy) napisał(a) w wiadomości: <96ivfd$d6@h1.uw.edu.pl...


    a w nim zdjecia Pm2 jakby zywcem wyjete z "KMiD".... W zasadzie dla mnie -
    wiecznego malkontenta - poza piekna monografia Pm2 (a tutaj w warstwie
    tekstowej "KMiD" moglbyby sie bardzo bardzo wiele nauczyc) niewiele do
    poczytania...


    Jesli moglbym cos wtracic:
    -dwie irytacje: cena i powtorki o parowozach (najpierw Pd5, potem Pm2).
    Swoja droga w Empiku widzialem miesieczniki rownie specjalistyczne, tez
    dobrze wydane i nawet grubsze, a duzo tansze (np. `Nurkowanie` czy jakies
    takie). Irytacje druga lagodzi fakt ze w SK jest wiecej tekstu, a w KMiD
    wiecej obrazkow. Chociaz IMO najlepsze zdjecie Pm2 jakie widzialem pochodzi
    wlasnie z SK: na stronie 15, u dolu po lewej...KLASYKA.
    -co mnie zainteresowalo w SK:jak zwykle aktualnosci z kraju, Clayton, Pm2,
    Gdynia Wlk. Kack, Konotop-Sulechow, statystyka, EW58, budowa parowozu(dobry
    pomysl - ile odcinkow jest planowanych?), Internet, a z modelarstwa rzecz o
    nastawniach (oprocz szczegolow stricte modelarskich), zdjecia oraz reklama
    Roco na okladce (pod zdjeciem daja fajne teksty). Reszta nie powiem ze w
    ogole ale mniej mnie bierze. W sumie w stopniu znaczacym zainteresowala
    mnie wiekszosc numeru - nie tak zle, chociaz biore poprawke na to ze jestem
    nowym mk.
    -aktualnosci - na str. 4 pisane jest cos o Bytowie, ale troche blednie.
    Ostatni pociag osobowy z Bytowa odjechal moim zdaniem w `93 roku, bo
    przeciez nie liczymy ew. pociagow specjalnych. Ruch towarowy do Bytowa nie
    jest sporadyczny, tylko codzienny, a obrot wagonow spory. Pociagi jezdza
    nie 10, a 20km/h. Poza tym prawda jest, ze powiat bytowski chce przejac
    linie od Zielina miasteckiego do Rogu - sam slyszalem w magazynie tv3
    `Regiony` - pokazywali brutto, a starosta czy ktos udzielal wywiadu na
    stacji :)
    -statystyka rzeczywiscie troche nie z tej daty: za stara zeby sluzyla za
    biezaca dokumentacje, za mloda, zeby posiadac wartosc historyczna.
    -ciekawi mnie o ilu parowozach PKP jeszcze nie bylo pisane.Ja mialbym taka
    sugestie zeby powrocic do parowozow o ktorych bylo pisane bardzo dawno.
    Pojawilo sie wielu swiezych mkow, a SK w czytelni trudno uswiadczyc.
    -do redakcji: napiszcie cos o liniach na Pomorzu Gdanskim, w okolicach
    Bydgoszczy (a moze to juz bylo?); chcialbym tez zobaczyc opracowanie (moze
    dokumenty?) na temat rozbiorek planowanych i dokonanych przez Armie
    Czerwona po wojnie. W dziale Zapomniane linie przydalyby sie reprodukcje
    rozkladow z kilku charakterystycznych lat.

    Tomek Mos, Gdynia
    fant@poczta.onet.pl

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Warszawa - Warsaw
    Witam,


    jerzu <to_jest_fajans.je@poczta.onet.plwrites:

    | On Thu, 21 Feb 2008 21:16:37 +0100, "Szuwaks" <szuw@go2.plwrote:
    | Łatwo sprawdzić, że w Polsce jest 5 miejscowości o tej nazwie.
    | Wg mojej nawigacji 12.
    Wg danych GUS 21 gmin w Polsce może się szczycić posiadaniem
    miasta/wsi/osady/przysiółka/whatever o nazwie Warszawa.
    http://www.fuw.edu.pl/~michalj/warszawa/warszawy.html


    Michał,
    nic nie rozumiem. :(
    Adamów            | Powiat zamojski        | WOJ. LUBELSKIE
    Biłgoraj          | Powiat biłgorajski     | WOJ. LUBELSKIE
    Brenna            | Powiat cieszyński      | WOJ. ŚLĄSKIE
    Frampol           | Powiat biłgorajski     | WOJ. LUBELSKIE
    Kije              | Powiat pińczowski      | WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE
    Kijewo Królewskie | Powiat chełmiński      | WOJ. KUJAWSKO-POMORSKIE
    Krasnobród        | Powiat zamojski        | WOJ. LUBELSKIE
    Krasnopol         | Powiat sejneński       | WOJ. PODLASKIE
    Krypno            | Powiat moniecki        | WOJ. PODLASKIE
    Lipnica           | Powiat bytowski        | WOJ. POMORSKIE
    Lniano            | Powiat świecki         | WOJ. KUJAWSKO-POMORSKIE
    M. st. Warszawa   | Powiat m. st. Warszawa | WOJ. MAZOWIECKIE
    Nozdrzec          | Powiat brzozowski      | WOJ. PODKARPACKIE
    Orły              | Powiat przemyski       | WOJ. PODKARPACKIE
    Osie              | Powiat świecki         | WOJ. KUJAWSKO-POMORSKIE
    Pacanów           | Powiat buski           | WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE
    Raczki            | Powiat suwalski        | WOJ. PODLASKIE
    Stara Kiszewa     | Powiat kościerski      | WOJ. POMORSKIE
    Stopnica          | Powiat buski           | WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE
    Wolbrom           | Powiat olkuski         | WOJ. MAŁOPOLSKIE
    Wronki            | Powiat szamotulski     | WOJ. WIELKOPOLSKIE

    Widzę tu jedną Warszawę.
    Możesz rozjaśnić?

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Nie ma lekarzy i sprzętu - nie ma SOR-u
    >To tylko zdjęcie szyldów. Pacjenci tego nawet nie zauważą -
    >uspokaja Czesław Żurawicki, naczelnik Wydziału Zdrowia Starostwa Powiatowego w
    >Bytowie.

    Jak miło. Nawet nie zauważą.
    To po co w ogóle te SORy ?
    Głupie gadanie i mydlenie oczu.
    Problem w tym że SOR-y się "nie opłacają" - starostwo inwestowało by pieniądze w coś co w założeniu dawało by straty - żadna inwestycja. Tak więc pytanie brzmi czy starostwo widzi sens i chce utrzymać SOR dla mieszkańców swojego terytorium - nie chce, woli tańsze rozwiązania. TAŃSZE.

    >Powstał akurat w Miastku,
    >bo to strategiczna lokalizacja.

    Skoro "strategiczna" to czemu SOR likwidują? Jeśli jest "strategiczny"? Przestał być ?

    >Założono, że będzie obsługiwał kilkaset tysięcy osób z całego regionu, a
    >obsługuje tylko 70 tysięcy mieszkańców powiatu bytowskiego.

    DLA CZEGO obsługuje "tylko" powiat Bytowski a nie 70 tys mieszkańców? Rów ktoś w poprzek wykopał?
    A może jest zła organizacja i trzeba ją poprawić ?

    I tak dalej...

    Problem nie jest w likwidacji SOR - jeśli nie jest potrzebny/wykorzystany/możliwy do utrzymania - to lepsza decyzja niż wegetacja bez sprzętu i ludzi. Tylko bez mydlenia oczu.

    Prawdziwy problem będzie jeśli powstanie kolejna "nowoczesna Izba Przyjęć" UDAJĄCA sor wpisana w strukturę sytemu ratownictwa - taki "prawie SOR".
    No i różnicy "społeczeństwo nie zauważy" z całą pewnością. Przynajmniej do czasu tragedii kolejnego dziecka przygniecionego bramką. Ale to się zwali na lekarzy. Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: [Bytów] Najstarsze szyny kolejowe w Europie

    za http://gdansk.naszemiasto.pl/wydarzenia/834763.html

    Najstarsze tory w całej Europie są w Bytowie - mają ponad 100 lat i wciąż
    jeżdżą po nich pociągi
    29.03.2008
     Na trasie kolejowej Bytów-Lipusz są najstarsze szyny w Europie i wciąż jeżdżą
    po nich pociągi. Pracownicy Pol-Miedź Trans z Lublina, którzy przygotowywali
    odcinek do obsługi pomiędzy Bytowem a Studzienicami znaleźli szyny wykonane w
    1891 roku przez Królewską Hutę z Chorzowa.

    - Aby tę linię można było eksploatować, musieliśmy ją odpowiednio przygotować -
    mówi Antoni Malicki, kierownik dyspozytury Pol-Miedź Trans. - O starych torach
    wiedziałem już wcześniej. W dyrekcji PKP w Gdańsku żartowali, że pamiętają
    króla Prus Wilhelma II. Nie sądziłem, że to prawda. Natrafiliśmy jednak na
    szyny z 1891 roku, a gwoździe, którymi były mocowane są jeszcze starsze, bo z
    1857 roku. To wyjątkowy zabytek kolejnictwa. Pociągi na tej trasie nie
    rozwijają dużej prędkości, a tory, mimo zaawansowanego wieku, są w dobrym
    stanie. Chcemy je zachować.

    Pracownicy firmy zrobili odpowiednią dokumentację.

    - Szyny typu 6, a takie są na tej trasie, były wykonywane w XIX wieku. Są
    inaczej mocowane niż te współczesne. Były też lżejsze, bo metr ważył 33
    kilogramy, a obecnie ich masa to 49 kilogramów. Wykonano je jednak z bardzo
    dobrej stali, odpornej na ścieranie - twierdzi Marian Miazga, były zastępca
    naczelnika ds. technicznych PKP w Miastku.

    Ze względów technicznych w latach 60. i 70. XX wieku prawie wszystkie stare
    szyny wymieniono. Obecnie te XIX-wieczne można jedynie spotkać na niektórych,
    nieczynnych bocznicach lub w skansenach. Tylko w okolicach Bytowa są wciąż
    eksploatowane.

    - O nasze zabytkowe szyny odpowiednio zadbamy - obiecuje burmistrz Ryszard
    Sylka. - Powinny być używane jak najdłużej, ale trzeba je też wyeksponować. W
    pobliżu można ustawić tablice o ich historii. Pomyślimy też o odpowiednich
    ścieżkach rowerowych, aby mogli do nich dotrzeć turyści.
    Co ciekawe, Huta Królewska w Chorzowie, która te szyny wyprodukowała, nadal
    działa i ma się bardzo dobrze.

    - Tak starych szyn nie ma już nigdzie w Europie - zapewnia prezes Marian
    Damach. - Starsze, wyprodukowane przez naszą hutę, zachowały się jedynie w
    Malezji. Pochodzą z 1848 roku. Podobno są też jeszcze gdzieś w Afryce. Byłem
    przed miesiącem w okolicach Bytowa. Szkoda, że wówczas o tych szynach nie
    słyszałem. Przyjadę jeszcze w maju. Warto by to szerzej rozpropagować.

    Huta Królewska powstała w 1802 roku. Jako jedna z pierwszych w Europie wpisała
    się na listę producentów szyn kolejowych w 1843 roku. Dopiero w 1862 roku
    powstała pierwsza z prawdziwego zdarzenia na Śląsku walcownia szyn kolejowych.

    Prędkość pociągów na odcinku z zabytkowymi, unikatowymi szynami nie przekracza
    obecnie 20 kilometrów na godzinę. Pociągi towarowe przyjeżdżają do Bytowa
    zresztą tylko raz na kilka tygodni i to też dopiero od kilku miesięcy, po
    kilkunastoletniej przerwie. Osobowe wciąż są tylko w planach na przyszłość.

    Do tej pory powiat bytowski słynął z ponad 100-letnich, najstarszych w Europie,
    żarówek, które wciąż świecą w elektrowni wodnej w Soszycy. Teraz doszły
    najstarsze w Europie szyny. To dla turystów gratka.

    Leszek Literski  -  POLSKA Dziennik Bałtycki

    Pozdr.
    Krzys Cz.

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Bytów-Lipusz (o torach)
    http://wejherowo.naszemiasto.pl/wydarzenia/834763.html

    Najstarsze tory w całej Europie są w Bytowie - mają ponad 100 lat i
    wciąż jeżdżą po nich pociągi
    29.03.2008

    Na trasie kolejowej Bytów-Lipusz są najstarsze szyny w Europie i wciąż
    jeżdżą po nich pociągi. Pracownicy Pol-Miedź Trans z Lublina, którzy
    przygotowywali odcinek do obsługi pomiędzy Bytowem a Studzienicami
    znaleźli szyny wykonane w 1891 roku przez Królewską Hutę z Chorzowa.

    - Aby tę linię można było eksploatować, musieliśmy ją odpowiednio
    przygotować - mówi Antoni Malicki, kierownik dyspozytury Pol-Miedź
    Trans. - O starych torach wiedziałem już wcześniej. W dyrekcji PKP w
    Gdańsku żartowali, że pamiętają króla Prus Wilhelma II. Nie sądziłem, że
    to prawda. Natrafiliśmy jednak na szyny z 1891 roku, a gwoździe, którymi
    były mocowane są jeszcze starsze, bo z 1857 roku. To wyjątkowy zabytek
    kolejnictwa. Pociągi na tej trasie nie rozwijają dużej prędkości, a
    tory, mimo zaawansowanego wieku, są w dobrym stanie. Chcemy je zachować.

    Pracownicy firmy zrobili odpowiednią dokumentację.

    - Szyny typu 6, a takie są na tej trasie, były wykonywane w XIX wieku.
    Są inaczej mocowane niż te współczesne. Były też lżejsze, bo metr ważył
    33 kilogramy, a obecnie ich masa to 49 kilogramów. Wykonano je jednak z
    bardzo dobrej stali, odpornej na ścieranie - twierdzi Marian Miazga,
    były zastępca naczelnika ds. technicznych PKP w Miastku.

    Ze względów technicznych w latach 60. i 70. XX wieku prawie wszystkie
    stare szyny wymieniono. Obecnie te XIX-wieczne można jedynie spotkać na
    niektórych, nieczynnych bocznicach lub w skansenach. Tylko w okolicach
    Bytowa są wciąż eksploatowane.

    - O nasze zabytkowe szyny odpowiednio zadbamy - obiecuje burmistrz
    Ryszard Sylka. - Powinny być używane jak najdłużej, ale trzeba je też
    wyeksponować. W pobliżu można ustawić tablice o ich historii. Pomyślimy
    też o odpowiednich ścieżkach rowerowych, aby mogli do nich dotrzeć turyści.
    Co ciekawe, Huta Królewska w Chorzowie, która te szyny wyprodukowała,
    nadal działa i ma się bardzo dobrze.

    - Tak starych szyn nie ma już nigdzie w Europie - zapewnia prezes Marian
    Damach. - Starsze, wyprodukowane przez naszą hutę, zachowały się jedynie
    w Malezji. Pochodzą z 1848 roku. Podobno są też jeszcze gdzieś w Afryce.
    Byłem przed miesiącem w okolicach Bytowa. Szkoda, że wówczas o tych
    szynach nie słyszałem. Przyjadę jeszcze w maju. Warto by to szerzej
    rozpropagować.

    Huta Królewska powstała w 1802 roku. Jako jedna z pierwszych w Europie
    wpisała się na listę producentów szyn kolejowych w 1843 roku. Dopiero w
    1862 roku powstała pierwsza z prawdziwego zdarzenia na Śląsku walcownia
    szyn kolejowych.

    Prędkość pociągów na odcinku z zabytkowymi, unikatowymi szynami nie
    przekracza obecnie 20 kilometrów na godzinę. Pociągi towarowe
    przyjeżdżają do Bytowa zresztą tylko raz na kilka tygodni i to też
    dopiero od kilku miesięcy, po kilkunastoletniej przerwie. Osobowe wciąż
    są tylko w planach na przyszłość.

    Do tej pory powiat bytowski słynął z ponad 100-letnich, najstarszych w
    Europie, żarówek, które wciąż świecą w elektrowni wodnej w Soszycy.
    Teraz doszły najstarsze w Europie szyny. To dla turystów gratka.

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • witch-world.pev.pl
  • Design by flankerds.com