Linki
menu      Powiat Nowy Dwór Mazowiecki
menu      Powiatowa Stacja Sanitarno Epidemiologiczna
menu      Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
menu      Powiatowe Stacje Sanitarno-Epidemiologiczne
menu      Powiatowy Fundusz Ochrony Środowiska
menu      Powiatowy Urząd Nadzoru Budowlanego
menu      Powiatowy urząd pracy Warszawa
menu      powiat Biała Podlaska
menu      powiat Bielsk Podlaski
menu      Powiat Bieruńsko Lędziński
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • red-hacjenda.opx.pl
  • Oglądasz wypowiedzi wyszukane dla słów: Powiat kępiński





    Temat: Tereny inwestycyjne aglomeracji
    Nowe inwestycje.... ale w Kepnie
    Nowe miejsca pracy w Kępnie
    29-07 07:45 Kępno | Gospodarka

    400 nowych miejsc pracy powstanie w Kępnie.

    Do czerwca przyszłego roku Niemcy chcą postawić tam fabrykę, która m.in. ma
    produkować sprzęgła.

    Kępno i powiat kępiński ma najniższe po Poznaniu bezrobocie w Wielkoposce. Z
    nowych miejsc pracy cieszy się burmistrz Piotr Psikus.

    Kępno nazywane jest zagłębiem meblowym. W tej branży w 300 zakładach
    zatrudnionych jest kilkanaście tysięcy osób.
    Burmistrz obawia się jednak, że krach na rynku meblowym może spowodowac
    gwałtowny wzrost zatrudnienia. Dlatego inwestor z branży metalowo -
    samochodowej był poszukiwany od kilku miesięcy. Rozmowy zakończyły się sukcesem.

    www.rc.fm/informacje/?id_informacje=11739
    TA INFORMACJA DLA WŁODARZY OSTROWA WIELKOPOLSKIEGO.
    Chyba jednak szkoda to komentowac.

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: S8-trasa, której nitki mijają się o 5 kilometrów..
    S8-trasa, której nitki mijają się o 5 kilometrów..
    wiadomosci.onet.pl/1457569,11,item.html
    "Gazeta Wyborcza": Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad tak
    zaplanowała przebieg drogi ekspresowej S8, że na granicy województw łódzkiego
    i wielkopolskiego jej nitki zamiast się łączyć, mijają się o ponad 5 km.
    Na terenie województwa wielkopolskiego droga S8 ma przebiegać tak, by w
    Łódzkiem minąć Wieruszów od południa. Natomiast w planach dla województwa
    łódzkiego trasa ta ma biec na północ od Wieruszowa.

    Oba projekty zostały przygotowane przez GDDKiA - z tym że jeden w Poznaniu, a
    drugi dwa lata później w Krakowie. Teraz się okazało, że dwa planowane
    odcinki drogi zamiast się łączyć, mijają się o 5,5 km! Generalna Dyrekcja,
    próbując naprawić swój błąd, chciała skorygować bieg drogi na odcinku w
    Łódzkiem.

    Sęk w tym, że nowa droga musiałaby przebiegać obrzeżami Wieruszowa, a na to
    nie zgadzają się mieszkańcy.

    Także powiat kępiński, przez który przebiega S8 w Wielkopolskiem, nie
    zamierza przesuwać swojego korytarza trasy.
    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: S8: Warszawa-Łódź-Sieradz-Wrocław
    siły nieczyste czuwają
    Za GW z 2 I 2006

    O trasie, której nitki mijają się o 5 kilometrów
    "Gazeta Wyborcza": Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad tak zaplanowała przebieg drogi ekspresowej S8, że na granicy województw łódzkiego i wielkopolskiego jej nitki zamiast się łączyć, mijają się o ponad 5 km.

    Na terenie województwa wielkopolskiego droga S8 ma przebiegać tak, by w Łódzkiem minąć Wieruszów od południa. Natomiast w planach dla województwa łódzkiego trasa ta ma biec na północ od Wieruszowa.

    Oba projekty zostały przygotowane przez GDDKiA - z tym że jeden w Poznaniu, a drugi dwa lata później w Krakowie. Teraz się okazało, że dwa planowane odcinki drogi zamiast się łączyć, mijają się o 5,5 km! Generalna Dyrekcja, próbując naprawić swój błąd, chciała skorygować bieg drogi na odcinku w Łódzkiem.

    Sęk w tym, że nowa droga musiałaby przebiegać obrzeżami Wieruszowa, a na to nie zgadzają się mieszkańcy.

    Także powiat kępiński, przez który przebiega S8 w Wielkopolskiem, nie zamierza przesuwać swojego korytarza trasy.

    Więcej w "Gazecie Wyborczej".

    Czyli znowu będzie pretekst by nie budować :( Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Podpisana umowa na kolejny odcinek S8 - do Oleś...
    Podpisana umowa na kolejny odcinek S8 - do Oleś...
    Zatem pozostaje nierozwiązany problem budowy S8 na obszarze
    wielkopolskiego i łódzkiego. Jeśli chodzi o odcinek przez powiat
    kępiński - zaledwie kilkanaście kilometrów - to myślę że nie będzie
    stanowił większych trudności. Prawdziwe schody zaczynają się od
    Wieruszowa, czyli na granicy z łódzkim. Niestety, w obecnej chwili
    nawet nie wiadomo dokładnie którędy S8 ma przebiegać. A wszystko z
    powodu zamieszania, jakie wprowadziły miasta leżące na trasie
    krajowej nr 14: Sieradz, Zduńska Wola, Łask, Pabianice no i
    oczywiście moloch Łódź. W celu podłączenia Łodzi do S8 podstępnymi
    metodami zastraszono urzędników z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych
    i Autostrad, którzy zgodnie z wcześniejszymi planami wytyczyli drogę
    równolegle do obecnej "ósemki" (przez Wieluń, Bełchatów do
    Piotrkowa), a efektem będzie... brak S8 w Łódzkiem przez wiele lat.
    A jak już powstanie, będzie składać się z dwóch części, których
    końce oddalone będą o kiladziesiąt kilometrów. Pośmiewisko Europy. Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Bezrobocie w kwietniu w Bydgoszczy 7,6%
    To jeszcze jedyna rzecz, która nam się w mieście udała. A to ciekawsze dane z
    innych miast:

    Warszawa 4,2%
    Łódź 11,5 %
    Kraków 5,1%
    Wrocław 7,1 %



    Toruń 8,5%
    Włocławek 16,5 %
    Grudziądz 24,2%

    Radom 24,2 %
    powiat radomski 30,1%

    powiat kępiński 4,0%

    powiat bydgoski 15,2 %
    powiat toruński 23,4%
    powiat poznański 5,9%

    a zresztą co ja będę pisał- wszystko jest tu:
    www.stat.gov.pl/gus/45_1487_PLK_HTML.htm Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: S3 zagrozona?
    W jakimś stopniu masz rację Zasieki1, ale wskaźnik poziomu bezrobocia wskazuje dostępność dobrze płatnej pracy, kompetencję urzędników oraz możliwości rozwoju firm. Pokazuje gigantyczny wysiłek i prace jaką wykonują wielkopolskie gminy i powiaty, które otrzymuja wsparcie od władz samorządu reginalnego i wielkopolskich organizacji przedsiębiorców.
    Jest to wskaźnik, który daje kłam tezie, że Poznan i okolice zatrzymują dla siebie inwestorów. Pokazuje, o ile silniejszą pozycję gospodarczą posiadają wielkopolskie miasta powiatowe w stosunku do "wojewódzkiej" Zielonej Góry!!!

    Jak to możliwe, że w tych samych warunkach prawnych i podatkowych, dwa sąsiadujące ze sobą powiaty, tyle że w sąsiednich województwach, mają stosunek bezrobocia 4/5 do 1???!!! Wolsztyński - Nowosolski na przykład. Jak to możeliwe, że "prowincjonalny" i na uboczu położony powiat Kępiński, ma poziom bezrobocia niższy niż w Poznaniu?

    Być może poziom bezrobocia nie jest idealnym wskaźnkiem ale najbardziej obrazowo pokazuje w jak wielkim zapóźnieniu znajduje się nowotwór lubuski ze swoim aparatem urzędniczym. A mówimy tu o odległościach kilkunastu/ kilkudziesięciu kilometrów np. Krosno Odrzańskie - Nowy Tomyśl. Zgadnij gdzie będą szybciej rosnąć płace, gdzie zgodnie z zasadą "śnieżnej kuli" pojawią się kolej inwestorzy?
    Lubuskie to CZARNA DZIURA polskiej gospodarki. Korytarz tranzytowy pomiędzy Wielkopolską a Brandenburgią. Budowa S3 jedynie złagodzi problemy totalnej prowincjonalności tego pseudoregionu.
    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Województwo Kaliskie to mrzonka i marnowanie sił
    I teraz wyobraź sobie, że taki powiat kępiński, który jest w ogonie powiatów
    województwa wielkopolskiego, byłby na czwartym miejscu w środkowopolskim.
    Czołówka finansowa tego tworu, pod względem dochodów własnych wyglądałaby tak:
    1. m.Konin,
    2. m.Kalisz,
    3. ostrowski,
    4. kępiński,
    a outsiderzy tak:
    1. wieruszowski,
    2. sieradzki,
    3. wieluński,
    4. kaliski.
    Jedna z gmin pasa nad Prosną - ale nie napiszę która, bo ktoś może stamtąd być
    i nie chcę dołować, ma dochody z PIT i CIT dwudziestokrotnie mniejsze niż
    dotacje i subwencje. Obecnie tylko Kalisz i Konin mają dochody własne większe
    niż subwencje i dotacje. Powiat ostrowski ma mniej więcej po równo.

    W środkowopolskim m.Kalisz, m.Konin i powiat ostrowski miałyby udział w
    granicach 10%-12% w generowaniu PIT i CIT. Razem około 33% przypadałoby na te
    jednostki. Reszta to nędza - mniejsza lub większa - ale nędza. Utrzymywana z
    dotacji i subwencji. Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Nadchodzi kolejna fala zwolnień
    Błąd na błędzie w tym artykule.
    Ciekawe kto przygotowal te informacje: urzedasy z pozen czy readkcja gazety?
    Powiat ostrzeszowski na dole zdjecia to powiat kepinski, powiat ostrzeszowski
    jest tym polozonym wyzej bezposrednio nad kepinskim. Jak zwykle pyrlandia o
    Kepnie zapomniala... Juz dawno Kepno do Dolnego Slaska powinno sie przylaczyc.
    Do Wroclawia 80km, do Pozen 170km... Wezcie i nie oklamujcie ludzi... Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Nadchodzi kolejna fala zwolnień
    Gość portalu: agatka napisał(a):

    > No dobra,ale w mapie jest dość spora nieścisłość.Na niej
    woj.wielkopolskie
    > kończy się na powiecie grodziskim i nowotomyskim a przecież do
    województwa
    > należy również powiat wolsztyński!!

    To jeszcze nie wszystko. Na mapie wypisano: powiat ostrzeszowski
    oraz rawicki a kolorem czerwonym oznaczono powiat kepinski oraz
    powiat gostynski. Co za neptyk przygotowywal te mape?
    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Bareja wiecznie żywy
    Bareja wiecznie żywy
    wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,53600,3823551.html
    Droga ekspresowa S8 ma połączyć Wrocław z Łodzią, Warszawą i Białymstokiem.
    Na razie wybudowano tylko krótki odcinek pod Wrocławiem, w przyszłym roku
    prace mają ruszyć z kopyta, by do 2013 r. trasa była skończona.

    Jest jednak zasadniczy problem. Na terenie województwa wielkopolskiego droga
    S8 ma przebiegać tak, by w Łódzkiem minąć Wieruszów od południa. Natomiast w
    planach dla województwa łódzkiego trasa ta ma biec na północ od Wieruszowa.

    Oba projekty zostały przygotowane przez GDDKiA - z tym że jeden w Poznaniu, a
    drugi dwa lata później w Krakowie. Teraz się okazało, że dwa planowane
    odcinki drogi zamiast się łączyć, mijają się o 5,5 km!

    Generalna Dyrekcja, próbując naprawić swój błąd, chciała skorygować bieg
    drogi na odcinku w Łódzkiem. - Przebieg na terenie województwa
    wielkopolskiego jest już zatwierdzony, natomiast na terenie województwa
    łódzkiego jest jedynie wpisany do Studium Zagospodarowania Przestrzennego -
    mówi Andrzej Maciejewski, rzecznik GDDKiA w Warszawie.

    Sęk w tym, że nowa droga musiałaby przebiegać obrzeżami Wieruszowa, a na to
    nie zgadzają się mieszkańcy. - Trasa miała być obwodnicą naszej miejscowości.
    Teraz ma biec 350 m od domów i blisko zabytkowego centrum miasta. Nie
    zgodzimy się na to - zapewnia Iwona Szkopińska, burmistrz Wieruszowa. I
    dodaje, że stary wariant został wprowadzony do miejscowego i wojewódzkiego
    planu zagospodarowania przestrzennego. Samorządowcy dawno zapewnili tereny na
    planowany korytarz trasy i czekali na wybudowanie drogi. - Mieliśmy
    zaplanowaną rozbudowę gminy i chcieliśmy wykorzystać położenie przy tak
    ważnej trasie do przyciągnięcia inwestorów. Teraz dowiedzieliśmy się, że
    droga ma iść w innym miejscu, a w Generalnej Dyrekcji usłyszeliśmy
    tylko "przepraszam" - mówi burmistrz Szkopińska.

    Także powiat kępiński, przez który przebiega S8 w Wielkopolskiem, nie
    zamierza przesuwać swojego korytarza trasy.

    Przedstawiciele władz samorządowych spotkali się z urzędnikami GDDKiA, aby
    znaleźć rozwiązanie w sprawie mijającej się drogi. Do porozumienia nie
    doszło, pracownicy Generalnej Dyrekcji kazali samorządowcom, by dogadali się
    między sobą. Dali im czas do 15 stycznia. Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: S8 -odcinki MIJAJĄ się o ponad 5 km ! (G.W.)
    S8 -odcinki MIJAJĄ się o ponad 5 km ! (G.W.)
    Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad tak zaplanowała przebieg drogi
    ekspresowej S8, że na granicy województw łódzkiego i wielkopolskiego jej
    nitki zamiast się łączyć, mijają się o ponad 5 km.

    Odcinki drogi ekspresowej S8 mijają się o ponad 5 kmDroga ekspresowa S8 ma
    połączyć Wrocław z Łodzią, Warszawą i Białymstokiem. Na razie wybudowano
    tylko krótki odcinek pod Wrocławiem, w przyszłym roku prace mają ruszyć z
    kopyta, by do 2013 r. trasa była skończona.

    Jest jednak zasadniczy problem. Na terenie województwa wielkopolskiego droga
    S8 ma przebiegać tak, by w Łódzkiem minąć Wieruszów od południa. Natomiast w
    planach dla województwa łódzkiego trasa ta ma biec na północ od Wieruszowa.

    Oba projekty zostały przygotowane przez GDDKiA - z tym że jeden w Poznaniu, a
    drugi dwa lata później w Krakowie. Teraz się okazało, że dwa planowane
    odcinki drogi zamiast się łączyć, mijają się o 5,5 km!

    Generalna Dyrekcja, próbując naprawić swój błąd, chciała skorygować bieg
    drogi na odcinku w Łódzkiem. - Przebieg na terenie województwa
    wielkopolskiego jest już zatwierdzony, natomiast na terenie województwa
    łódzkiego jest jedynie wpisany do Studium Zagospodarowania Przestrzennego -
    mówi Andrzej Maciejewski, rzecznik GDDKiA w Warszawie.

    Sęk w tym, że nowa droga musiałaby przebiegać obrzeżami Wieruszowa, a na to
    nie zgadzają się mieszkańcy. - Trasa miała być obwodnicą naszej miejscowości.
    Teraz ma biec 350 m od domów i blisko zabytkowego centrum miasta. Nie
    zgodzimy się na to - zapewnia Iwona Szkopińska, burmistrz Wieruszowa. I
    dodaje, że stary wariant został wprowadzony do miejscowego i wojewódzkiego
    planu zagospodarowania przestrzennego. Samorządowcy dawno zapewnili tereny na
    planowany korytarz trasy i czekali na wybudowanie drogi. - Mieliśmy
    zaplanowaną rozbudowę gminy i chcieliśmy wykorzystać położenie przy tak
    ważnej trasie do przyciągnięcia inwestorów. Teraz dowiedzieliśmy się, że
    droga ma iść w innym miejscu, a w Generalnej Dyrekcji usłyszeliśmy
    tylko "przepraszam" - mówi burmistrz Szkopińska.

    Także powiat kępiński, przez który przebiega S8 w Wielkopolskiem, nie
    zamierza przesuwać swojego korytarza trasy.

    Przedstawiciele władz samorządowych spotkali się z urzędnikami GDDKiA, aby
    znaleźć rozwiązanie w sprawie mijającej się drogi. Do porozumienia nie
    doszło, pracownicy Generalnej Dyrekcji kazali samorządowcom, by dogadali się
    między sobą. Dali im czas do 15 stycznia.


    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Jak ks. Eugeniusz gwiazdy muzyki przyciąga
    Jak ks. Eugeniusz gwiazdy muzyki przyciąga
    Wszysko dobze tylko z kąd ten Namysłów toz to powiat Kępiński.
    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Jak w PL drogi sie projektuje :-)
    Nie dość, że mamy już autostradę A2 łączącą las z 10 tys. miasteczkiem, to
    teraz...

    Błędy w planach drogi S8: odcinki nie łączą się

    Piotr Wasiak, Łódź
    2007-01-02, ostatnia aktualizacja 2007-01-02 07:24
    Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad tak zaplanowała przebieg
    drogi ekspresowej S8, że na granicy województw łódzkiego i
    wielkopolskiego jej nitki zamiast się łączyć, mijają się o ponad 5 km.

    Droga ekspresowa S8 ma połączyć Wrocław z Łodzią, Warszawą i
    Białymstokiem. Na razie wybudowano tylko krótki odcinek pod Wrocławiem,
    w przyszłym roku prace mają ruszyć z kopyta, by do 2013 r. trasa była
    skończona.

    Jest jednak zasadniczy problem. Na terenie województwa wielkopolskiego
    droga S8 ma przebiegać tak, by w Łódzkiem minąć Wieruszów od południa.
    Natomiast w planach dla województwa łódzkiego trasa ta ma biec na północ
    od Wieruszowa.

    Oba projekty zostały przygotowane przez GDDKiA - z tym że jeden w
    Poznaniu, a drugi dwa lata później w Krakowie. Teraz się okazało, że dwa
    planowane odcinki drogi zamiast się łączyć, mijają się o 5,5 km!

    Generalna Dyrekcja, próbując naprawić swój błąd, chciała skorygować bieg
    drogi na odcinku w Łódzkiem. - Przebieg na terenie województwa
    wielkopolskiego jest już zatwierdzony, natomiast na terenie województwa
    łódzkiego jest jedynie wpisany do Studium Zagospodarowania
    Przestrzennego - mówi Andrzej Maciejewski, rzecznik GDDKiA w Warszawie.

    Sęk w tym, że nowa droga musiałaby przebiegać obrzeżami Wieruszowa, a na
    to nie zgadzają się mieszkańcy. - Trasa miała być obwodnicą naszej
    miejscowości. Teraz ma biec 350 m od domów i blisko zabytkowego centrum
    miasta. Nie zgodzimy się na to - zapewnia Iwona Szkopińska, burmistrz
    Wieruszowa. I dodaje, że stary wariant został wprowadzony do miejscowego
    i wojewódzkiego planu zagospodarowania przestrzennego. Samorządowcy
    dawno zapewnili tereny na planowany korytarz trasy i czekali na
    wybudowanie drogi. - Mieliśmy zaplanowaną rozbudowę gminy i chcieliśmy
    wykorzystać położenie przy tak ważnej trasie do przyciągnięcia
    inwestorów. Teraz dowiedzieliśmy się, że droga ma iść w innym miejscu, a
    w Generalnej Dyrekcji usłyszeliśmy tylko "przepraszam" - mówi burmistrz
    Szkopińska.

    Także powiat kępiński, przez który przebiega S8 w Wielkopolskiem, nie
    zamierza przesuwać swojego korytarza trasy.

    Przedstawiciele władz samorządowych spotkali się z urzędnikami GDDKiA,
    aby znaleźć rozwiązanie w sprawie mijającej się drogi. Do porozumienia
    nie doszło, pracownicy Generalnej Dyrekcji kazali samorządowcom, by
    dogadali się między sobą. Dali im czas do 15 stycznia.

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: S8-trasa, której nitki mijają się o 5 kilometrów..
    gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3823551.html
    Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad tak zaplanowała przebieg drogi
    ekspresowej S8, że na granicy województw łódzkiego i wielkopolskiego jej nitki
    zamiast się łączyć, mijają się o ponad 5 km.

    Odcinki drogi ekspresowej S8 mijają się o ponad 5 kmDroga ekspresowa S8 ma
    połączyć Wrocław z Łodzią, Warszawą i Białymstokiem. Na razie wybudowano tylko
    krótki odcinek pod Wrocławiem, w przyszłym roku prace mają ruszyć z kopyta, by
    do 2013 r. trasa była skończona.

    Jest jednak zasadniczy problem. Na terenie województwa wielkopolskiego droga S8
    ma przebiegać tak, by w Łódzkiem minąć Wieruszów od południa. Natomiast w
    planach dla województwa łódzkiego trasa ta ma biec na północ od Wieruszowa.

    Oba projekty zostały przygotowane przez GDDKiA - z tym że jeden w Poznaniu, a
    drugi dwa lata później w Krakowie. Teraz się okazało, że dwa planowane odcinki
    drogi zamiast się łączyć, mijają się o 5,5 km!

    Generalna Dyrekcja, próbując naprawić swój błąd, chciała skorygować bieg drogi
    na odcinku w Łódzkiem. - Przebieg na terenie województwa wielkopolskiego jest
    już zatwierdzony, natomiast na terenie województwa łódzkiego jest jedynie
    wpisany do Studium Zagospodarowania Przestrzennego - mówi Andrzej Maciejewski,
    rzecznik GDDKiA w Warszawie.

    Sęk w tym, że nowa droga musiałaby przebiegać obrzeżami Wieruszowa, a na to nie
    zgadzają się mieszkańcy. - Trasa miała być obwodnicą naszej miejscowości. Teraz
    ma biec 350 m od domów i blisko zabytkowego centrum miasta. Nie zgodzimy się na
    to - zapewnia Iwona Szkopińska, burmistrz Wieruszowa. I dodaje, że stary
    wariant został wprowadzony do miejscowego i wojewódzkiego planu
    zagospodarowania przestrzennego. Samorządowcy dawno zapewnili tereny na
    planowany korytarz trasy i czekali na wybudowanie drogi. - Mieliśmy zaplanowaną
    rozbudowę gminy i chcieliśmy wykorzystać położenie przy tak ważnej trasie do
    przyciągnięcia inwestorów. Teraz dowiedzieliśmy się, że droga ma iść w innym
    miejscu, a w Generalnej Dyrekcji usłyszeliśmy tylko "przepraszam" - mówi
    burmistrz Szkopińska.

    Także powiat kępiński, przez który przebiega S8 w Wielkopolskiem, nie zamierza
    przesuwać swojego korytarza trasy.

    Przedstawiciele władz samorządowych spotkali się z urzędnikami GDDKiA, aby
    znaleźć rozwiązanie w sprawie mijającej się drogi. Do porozumienia nie doszło,
    pracownicy Generalnej Dyrekcji kazali samorządowcom, by dogadali się między
    sobą. Dali im czas do 15 stycznia.
    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Aglomeracja (1) - komunikacja drogowa
    Droga S8: odcinki mijają się o ponad 5 km

    Piotr Wasiak, Łódź2007-01-02, ostatnia aktualizacja 2007-01-02 09:20

    Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad tak zaplanowała przebieg drogi
    ekspresowej S8, że na granicy województw łódzkiego i wielkopolskiego jej nitki
    zamiast się łączyć, mijają się o ponad 5 km.


    Odcinki drogi ekspresowej S8 mijają się o ponad 5 kmDroga ekspresowa S8 ma
    połączyć Wrocław z Łodzią, Warszawą i Białymstokiem. Na razie wybudowano tylko
    krótki odcinek pod Wrocławiem, w przyszłym roku prace mają ruszyć z kopyta, by
    do 2013 r. trasa była skończona.

    Jest jednak zasadniczy problem. Na terenie województwa wielkopolskiego droga S8
    ma przebiegać tak, by w Łódzkiem minąć Wieruszów od południa. Natomiast w
    planach dla województwa łódzkiego trasa ta ma biec na północ od Wieruszowa.

    Oba projekty zostały przygotowane przez GDDKiA - z tym że jeden w Poznaniu, a
    drugi dwa lata później w Krakowie. Teraz się okazało, że dwa planowane odcinki
    drogi zamiast się łączyć, mijają się o 5,5 km!

    Generalna Dyrekcja, próbując naprawić swój błąd, chciała skorygować bieg drogi
    na odcinku w Łódzkiem. - Przebieg na terenie województwa wielkopolskiego jest
    już zatwierdzony, natomiast na terenie województwa łódzkiego jest jedynie
    wpisany do Studium Zagospodarowania Przestrzennego - mówi Andrzej Maciejewski,
    rzecznik GDDKiA w Warszawie.

    Sęk w tym, że nowa droga musiałaby przebiegać obrzeżami Wieruszowa, a na to nie
    zgadzają się mieszkańcy. - Trasa miała być obwodnicą naszej miejscowości. Teraz
    ma biec 350 m od domów i blisko zabytkowego centrum miasta. Nie zgodzimy się na
    to - zapewnia Iwona Szkopińska, burmistrz Wieruszowa. I dodaje, że stary
    wariant został wprowadzony do miejscowego i wojewódzkiego planu
    zagospodarowania przestrzennego. Samorządowcy dawno zapewnili tereny na
    planowany korytarz trasy i czekali na wybudowanie drogi. - Mieliśmy zaplanowaną
    rozbudowę gminy i chcieliśmy wykorzystać położenie przy tak ważnej trasie do
    przyciągnięcia inwestorów. Teraz dowiedzieliśmy się, że droga ma iść w innym
    miejscu, a w Generalnej Dyrekcji usłyszeliśmy tylko "przepraszam" - mówi
    burmistrz Szkopińska.

    Także powiat kępiński, przez który przebiega S8 w Wielkopolskiem, nie zamierza
    przesuwać swojego korytarza trasy.

    Przedstawiciele władz samorządowych spotkali się z urzędnikami GDDKiA, aby
    znaleźć rozwiązanie w sprawie mijającej się drogi. Do porozumienia nie doszło,
    pracownicy Generalnej Dyrekcji kazali samorządowcom, by dogadali się między
    sobą. Dali im czas do 15 stycznia.

    gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3823551.html
    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • witch-world.pev.pl
  • Design by flankerds.com