Oglądasz wypowiedzi wyszukane dla słów: Powiat kępiński
Temat: Tereny inwestycyjne aglomeracji
Nowe inwestycje.... ale w Kepnie
Nowe miejsca pracy w Kępnie
29-07 07:45 Kępno | Gospodarka
400 nowych miejsc pracy powstanie w Kępnie.
Do czerwca przyszłego roku Niemcy chcą postawić tam fabrykę, która m.in. ma
produkować sprzęgła.
Kępno i
powiat kępiński ma najniższe po Poznaniu bezrobocie w Wielkoposce. Z
nowych miejsc pracy cieszy się burmistrz Piotr Psikus.
Kępno nazywane jest zagłębiem meblowym. W tej branży w 300 zakładach
zatrudnionych jest kilkanaście tysięcy osób.
Burmistrz obawia się jednak, że krach na rynku meblowym może spowodowac
gwałtowny wzrost zatrudnienia. Dlatego inwestor z branży metalowo -
samochodowej był poszukiwany od kilku miesięcy. Rozmowy zakończyły się sukcesem.
www.rc.fm/informacje/?id_informacje=11739
TA INFORMACJA DLA WŁODARZY OSTROWA WIELKOPOLSKIEGO.
Chyba jednak szkoda to komentowac.
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: S8-trasa, której nitki mijają się o 5 kilometrów..
S8-trasa, której nitki mijają się o 5 kilometrów..
wiadomosci.onet.pl/1457569,11,item.html
"Gazeta Wyborcza": Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad tak
zaplanowała przebieg drogi ekspresowej S8, że na granicy województw łódzkiego
i wielkopolskiego jej nitki zamiast się łączyć, mijają się o ponad 5 km.
Na terenie województwa wielkopolskiego droga S8 ma przebiegać tak, by w
Łódzkiem minąć Wieruszów od południa. Natomiast w planach dla województwa
łódzkiego trasa ta ma biec na północ od Wieruszowa.
Oba projekty zostały przygotowane przez GDDKiA - z tym że jeden w Poznaniu, a
drugi dwa lata później w Krakowie. Teraz się okazało, że dwa planowane
odcinki drogi zamiast się łączyć, mijają się o 5,5 km! Generalna Dyrekcja,
próbując naprawić swój błąd, chciała skorygować bieg drogi na odcinku w
Łódzkiem.
Sęk w tym, że nowa droga musiałaby przebiegać obrzeżami Wieruszowa, a na to
nie zgadzają się mieszkańcy.
Także
powiat kępiński, przez który przebiega S8 w Wielkopolskiem, nie
zamierza przesuwać swojego korytarza trasy.
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: S8: Warszawa-Łódź-Sieradz-Wrocław
siły nieczyste czuwają
Za GW z 2 I 2006
O trasie, której nitki mijają się o 5 kilometrów
"Gazeta Wyborcza": Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad tak zaplanowała przebieg drogi ekspresowej S8, że na granicy województw łódzkiego i wielkopolskiego jej nitki zamiast się łączyć, mijają się o ponad 5 km.
Na terenie województwa wielkopolskiego droga S8 ma przebiegać tak, by w Łódzkiem minąć Wieruszów od południa. Natomiast w planach dla województwa łódzkiego trasa ta ma biec na północ od Wieruszowa.
Oba projekty zostały przygotowane przez GDDKiA - z tym że jeden w Poznaniu, a drugi dwa lata później w Krakowie. Teraz się okazało, że dwa planowane odcinki drogi zamiast się łączyć, mijają się o 5,5 km! Generalna Dyrekcja, próbując naprawić swój błąd, chciała skorygować bieg drogi na odcinku w Łódzkiem.
Sęk w tym, że nowa droga musiałaby przebiegać obrzeżami Wieruszowa, a na to nie zgadzają się mieszkańcy.
Także
powiat kępiński, przez który przebiega S8 w Wielkopolskiem, nie zamierza przesuwać swojego korytarza trasy.
Więcej w "Gazecie Wyborczej".
Czyli znowu będzie pretekst by nie budować :(
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: Podpisana umowa na kolejny odcinek S8 - do Oleś...
Podpisana umowa na kolejny odcinek S8 - do Oleś...
Zatem pozostaje nierozwiązany problem budowy S8 na obszarze
wielkopolskiego i łódzkiego. Jeśli chodzi o odcinek przez
powiat
kępiński - zaledwie kilkanaście kilometrów - to myślę że nie będzie
stanowił większych trudności. Prawdziwe schody zaczynają się od
Wieruszowa, czyli na granicy z łódzkim. Niestety, w obecnej chwili
nawet nie wiadomo dokładnie którędy S8 ma przebiegać. A wszystko z
powodu zamieszania, jakie wprowadziły miasta leżące na trasie
krajowej nr 14: Sieradz, Zduńska Wola, Łask, Pabianice no i
oczywiście moloch Łódź. W celu podłączenia Łodzi do S8 podstępnymi
metodami zastraszono urzędników z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych
i Autostrad, którzy zgodnie z wcześniejszymi planami wytyczyli drogę
równolegle do obecnej "ósemki" (przez Wieluń, Bełchatów do
Piotrkowa), a efektem będzie... brak S8 w Łódzkiem przez wiele lat.
A jak już powstanie, będzie składać się z dwóch części, których
końce oddalone będą o kiladziesiąt kilometrów. Pośmiewisko Europy.
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: Bezrobocie w kwietniu w Bydgoszczy 7,6%
To jeszcze jedyna rzecz, która nam się w mieście udała. A to ciekawsze dane z
innych miast:
Warszawa 4,2%
Łódź 11,5 %
Kraków 5,1%
Wrocław 7,1 %
Toruń 8,5%
Włocławek 16,5 %
Grudziądz 24,2%
Radom 24,2 %
powiat radomski 30,1%
powiat kępiński 4,0%
powiat bydgoski 15,2 %
powiat toruński 23,4%
powiat poznański 5,9%
a zresztą co ja będę pisał- wszystko jest tu:
www.stat.gov.pl/gus/45_1487_PLK_HTML.htm
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: S3 zagrozona?
W jakimś stopniu masz rację Zasieki1, ale wskaźnik poziomu bezrobocia wskazuje dostępność dobrze płatnej pracy, kompetencję urzędników oraz możliwości rozwoju firm. Pokazuje gigantyczny wysiłek i prace jaką wykonują wielkopolskie gminy i powiaty, które otrzymuja wsparcie od władz samorządu reginalnego i wielkopolskich organizacji przedsiębiorców.
Jest to wskaźnik, który daje kłam tezie, że Poznan i okolice zatrzymują dla siebie inwestorów. Pokazuje, o ile silniejszą pozycję gospodarczą posiadają wielkopolskie miasta
powiatowe w stosunku do "wojewódzkiej" Zielonej Góry!!!
Jak to możliwe, że w tych samych warunkach prawnych i podatkowych, dwa sąsiadujące ze sobą powiaty, tyle że w sąsiednich województwach, mają stosunek bezrobocia 4/5 do 1???!!! Wolsztyński - Nowosolski na przykład. Jak to możeliwe, że "prowincjonalny" i na uboczu położony
powiat Kępiński, ma poziom bezrobocia niższy niż w Poznaniu?
Być może poziom bezrobocia nie jest idealnym wskaźnkiem ale najbardziej obrazowo pokazuje w jak wielkim zapóźnieniu znajduje się nowotwór lubuski ze swoim aparatem urzędniczym. A mówimy tu o odległościach kilkunastu/ kilkudziesięciu kilometrów np. Krosno Odrzańskie - Nowy Tomyśl. Zgadnij gdzie będą szybciej rosnąć płace, gdzie zgodnie z zasadą "śnieżnej kuli" pojawią się kolej inwestorzy?
Lubuskie to CZARNA DZIURA polskiej gospodarki. Korytarz tranzytowy pomiędzy Wielkopolską a Brandenburgią. Budowa S3 jedynie złagodzi problemy totalnej prowincjonalności tego pseudoregionu.
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: Województwo Kaliskie to mrzonka i marnowanie sił
I teraz wyobraź sobie, że taki
powiat kępiński, który jest w ogonie
powiatów
województwa wielkopolskiego, byłby na czwartym miejscu w środkowopolskim.
Czołówka finansowa tego tworu, pod względem dochodów własnych wyglądałaby tak:
1. m.Konin,
2. m.Kalisz,
3. ostrowski,
4.
kępiński,
a outsiderzy tak:
1. wieruszowski,
2. sieradzki,
3. wieluński,
4. kaliski.
Jedna z gmin pasa nad Prosną - ale nie napiszę która, bo ktoś może stamtąd być
i nie chcę dołować, ma dochody z PIT i CIT dwudziestokrotnie mniejsze niż
dotacje i subwencje. Obecnie tylko Kalisz i Konin mają dochody własne większe
niż subwencje i dotacje.
Powiat ostrowski ma mniej więcej po równo.
W środkowopolskim m.Kalisz, m.Konin i
powiat ostrowski miałyby udział w
granicach 10%-12% w generowaniu PIT i CIT. Razem około 33% przypadałoby na te
jednostki. Reszta to nędza - mniejsza lub większa - ale nędza. Utrzymywana z
dotacji i subwencji.
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: Nadchodzi kolejna fala zwolnień
Błąd na błędzie w tym artykule.
Ciekawe kto przygotowal te informacje: urzedasy z pozen czy readkcja gazety?
Powiat ostrzeszowski na dole zdjecia to
powiat kepinski,
powiat ostrzeszowski
jest tym polozonym wyzej bezposrednio nad
kepinskim. Jak zwykle pyrlandia o
Kepnie zapomniala... Juz dawno Kepno do Dolnego Slaska powinno sie przylaczyc.
Do Wroclawia 80km, do Pozen 170km... Wezcie i nie oklamujcie ludzi...
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: Nadchodzi kolejna fala zwolnień
Gość portalu: agatka napisał(a):
> No dobra,ale w mapie jest dość spora nieścisłość.Na niej
woj.wielkopolskie
> kończy się na
powiecie grodziskim i nowotomyskim a przecież do
województwa
> należy również
powiat wolsztyński!!
To jeszcze nie wszystko. Na mapie wypisano:
powiat ostrzeszowski
oraz rawicki a kolorem czerwonym oznaczono
powiat kepinski oraz
powiat gostynski. Co za neptyk przygotowywal te mape?
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: Bareja wiecznie żywy
Bareja wiecznie żywy
wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,53600,3823551.html
Droga ekspresowa S8 ma połączyć Wrocław z Łodzią, Warszawą i Białymstokiem.
Na razie wybudowano tylko krótki odcinek pod Wrocławiem, w przyszłym roku
prace mają ruszyć z kopyta, by do 2013 r. trasa była skończona.
Jest jednak zasadniczy problem. Na terenie województwa wielkopolskiego droga
S8 ma przebiegać tak, by w Łódzkiem minąć Wieruszów od południa. Natomiast w
planach dla województwa łódzkiego trasa ta ma biec na północ od Wieruszowa.
Oba projekty zostały przygotowane przez GDDKiA - z tym że jeden w Poznaniu, a
drugi dwa lata później w Krakowie. Teraz się okazało, że dwa planowane
odcinki drogi zamiast się łączyć, mijają się o 5,5 km!
Generalna Dyrekcja, próbując naprawić swój błąd, chciała skorygować bieg
drogi na odcinku w Łódzkiem. - Przebieg na terenie województwa
wielkopolskiego jest już zatwierdzony, natomiast na terenie województwa
łódzkiego jest jedynie wpisany do Studium Zagospodarowania Przestrzennego -
mówi Andrzej Maciejewski, rzecznik GDDKiA w Warszawie.
Sęk w tym, że nowa droga musiałaby przebiegać obrzeżami Wieruszowa, a na to
nie zgadzają się mieszkańcy. - Trasa miała być obwodnicą naszej miejscowości.
Teraz ma biec 350 m od domów i blisko zabytkowego centrum miasta. Nie
zgodzimy się na to - zapewnia Iwona Szkopińska, burmistrz Wieruszowa. I
dodaje, że stary wariant został wprowadzony do miejscowego i wojewódzkiego
planu zagospodarowania przestrzennego. Samorządowcy dawno zapewnili tereny na
planowany korytarz trasy i czekali na wybudowanie drogi. - Mieliśmy
zaplanowaną rozbudowę gminy i chcieliśmy wykorzystać położenie przy tak
ważnej trasie do przyciągnięcia inwestorów. Teraz dowiedzieliśmy się, że
droga ma iść w innym miejscu, a w Generalnej Dyrekcji usłyszeliśmy
tylko "przepraszam" - mówi burmistrz Szkopińska.
Także
powiat kępiński, przez który przebiega S8 w Wielkopolskiem, nie
zamierza przesuwać swojego korytarza trasy.
Przedstawiciele władz samorządowych spotkali się z urzędnikami GDDKiA, aby
znaleźć rozwiązanie w sprawie mijającej się drogi. Do porozumienia nie
doszło, pracownicy Generalnej Dyrekcji kazali samorządowcom, by dogadali się
między sobą. Dali im czas do 15 stycznia.
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: S8 -odcinki MIJAJĄ się o ponad 5 km ! (G.W.)
S8 -odcinki MIJAJĄ się o ponad 5 km ! (G.W.)
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad tak zaplanowała przebieg drogi
ekspresowej S8, że na granicy województw łódzkiego i wielkopolskiego jej
nitki zamiast się łączyć, mijają się o ponad 5 km.
Odcinki drogi ekspresowej S8 mijają się o ponad 5 kmDroga ekspresowa S8 ma
połączyć Wrocław z Łodzią, Warszawą i Białymstokiem. Na razie wybudowano
tylko krótki odcinek pod Wrocławiem, w przyszłym roku prace mają ruszyć z
kopyta, by do 2013 r. trasa była skończona.
Jest jednak zasadniczy problem. Na terenie województwa wielkopolskiego droga
S8 ma przebiegać tak, by w Łódzkiem minąć Wieruszów od południa. Natomiast w
planach dla województwa łódzkiego trasa ta ma biec na północ od Wieruszowa.
Oba projekty zostały przygotowane przez GDDKiA - z tym że jeden w Poznaniu, a
drugi dwa lata później w Krakowie. Teraz się okazało, że dwa planowane
odcinki drogi zamiast się łączyć, mijają się o 5,5 km!
Generalna Dyrekcja, próbując naprawić swój błąd, chciała skorygować bieg
drogi na odcinku w Łódzkiem. - Przebieg na terenie województwa
wielkopolskiego jest już zatwierdzony, natomiast na terenie województwa
łódzkiego jest jedynie wpisany do Studium Zagospodarowania Przestrzennego -
mówi Andrzej Maciejewski, rzecznik GDDKiA w Warszawie.
Sęk w tym, że nowa droga musiałaby przebiegać obrzeżami Wieruszowa, a na to
nie zgadzają się mieszkańcy. - Trasa miała być obwodnicą naszej miejscowości.
Teraz ma biec 350 m od domów i blisko zabytkowego centrum miasta. Nie
zgodzimy się na to - zapewnia Iwona Szkopińska, burmistrz Wieruszowa. I
dodaje, że stary wariant został wprowadzony do miejscowego i wojewódzkiego
planu zagospodarowania przestrzennego. Samorządowcy dawno zapewnili tereny na
planowany korytarz trasy i czekali na wybudowanie drogi. - Mieliśmy
zaplanowaną rozbudowę gminy i chcieliśmy wykorzystać położenie przy tak
ważnej trasie do przyciągnięcia inwestorów. Teraz dowiedzieliśmy się, że
droga ma iść w innym miejscu, a w Generalnej Dyrekcji usłyszeliśmy
tylko "przepraszam" - mówi burmistrz Szkopińska.
Także
powiat kępiński, przez który przebiega S8 w Wielkopolskiem, nie
zamierza przesuwać swojego korytarza trasy.
Przedstawiciele władz samorządowych spotkali się z urzędnikami GDDKiA, aby
znaleźć rozwiązanie w sprawie mijającej się drogi. Do porozumienia nie
doszło, pracownicy Generalnej Dyrekcji kazali samorządowcom, by dogadali się
między sobą. Dali im czas do 15 stycznia.
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: Jak ks. Eugeniusz gwiazdy muzyki przyciąga
Jak ks. Eugeniusz gwiazdy muzyki przyciąga
Wszysko dobze tylko z kąd ten Namysłów toz to
powiat Kępiński.
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: Jak w PL drogi sie projektuje :-)
Nie dość, że mamy już autostradę A2 łączącą las z 10 tys. miasteczkiem, to
teraz...
Błędy w planach drogi S8: odcinki nie łączą się
Piotr Wasiak, Łódź
2007-01-02, ostatnia aktualizacja 2007-01-02 07:24
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad tak zaplanowała przebieg
drogi ekspresowej S8, że na granicy województw łódzkiego i
wielkopolskiego jej nitki zamiast się łączyć, mijają się o ponad 5 km.
Droga ekspresowa S8 ma połączyć Wrocław z Łodzią, Warszawą i
Białymstokiem. Na razie wybudowano tylko krótki odcinek pod Wrocławiem,
w przyszłym roku prace mają ruszyć z kopyta, by do 2013 r. trasa była
skończona.
Jest jednak zasadniczy problem. Na terenie województwa wielkopolskiego
droga S8 ma przebiegać tak, by w Łódzkiem minąć Wieruszów od południa.
Natomiast w planach dla województwa łódzkiego trasa ta ma biec na północ
od Wieruszowa.
Oba projekty zostały przygotowane przez GDDKiA - z tym że jeden w
Poznaniu, a drugi dwa lata później w Krakowie. Teraz się okazało, że dwa
planowane odcinki drogi zamiast się łączyć, mijają się o 5,5 km!
Generalna Dyrekcja, próbując naprawić swój błąd, chciała skorygować bieg
drogi na odcinku w Łódzkiem. - Przebieg na terenie województwa
wielkopolskiego jest już zatwierdzony, natomiast na terenie województwa
łódzkiego jest jedynie wpisany do Studium Zagospodarowania
Przestrzennego - mówi Andrzej Maciejewski, rzecznik GDDKiA w Warszawie.
Sęk w tym, że nowa droga musiałaby przebiegać obrzeżami Wieruszowa, a na
to nie zgadzają się mieszkańcy. - Trasa miała być obwodnicą naszej
miejscowości. Teraz ma biec 350 m od domów i blisko zabytkowego centrum
miasta. Nie zgodzimy się na to - zapewnia Iwona Szkopińska, burmistrz
Wieruszowa. I dodaje, że stary wariant został wprowadzony do miejscowego
i wojewódzkiego planu zagospodarowania przestrzennego. Samorządowcy
dawno zapewnili tereny na planowany korytarz trasy i czekali na
wybudowanie drogi. - Mieliśmy zaplanowaną rozbudowę gminy i chcieliśmy
wykorzystać położenie przy tak ważnej trasie do przyciągnięcia
inwestorów. Teraz dowiedzieliśmy się, że droga ma iść w innym miejscu, a
w Generalnej Dyrekcji usłyszeliśmy tylko "przepraszam" - mówi burmistrz
Szkopińska.
Także powiat kępiński, przez który przebiega S8 w Wielkopolskiem, nie
zamierza przesuwać swojego korytarza trasy.
Przedstawiciele władz samorządowych spotkali się z urzędnikami GDDKiA,
aby znaleźć rozwiązanie w sprawie mijającej się drogi. Do porozumienia
nie doszło, pracownicy Generalnej Dyrekcji kazali samorządowcom, by
dogadali się między sobą. Dali im czas do 15 stycznia.
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: S8-trasa, której nitki mijają się o 5 kilometrów..
gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3823551.html
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad tak zaplanowała przebieg drogi
ekspresowej S8, że na granicy województw łódzkiego i wielkopolskiego jej nitki
zamiast się łączyć, mijają się o ponad 5 km.
Odcinki drogi ekspresowej S8 mijają się o ponad 5 kmDroga ekspresowa S8 ma
połączyć Wrocław z Łodzią, Warszawą i Białymstokiem. Na razie wybudowano tylko
krótki odcinek pod Wrocławiem, w przyszłym roku prace mają ruszyć z kopyta, by
do 2013 r. trasa była skończona.
Jest jednak zasadniczy problem. Na terenie województwa wielkopolskiego droga S8
ma przebiegać tak, by w Łódzkiem minąć Wieruszów od południa. Natomiast w
planach dla województwa łódzkiego trasa ta ma biec na północ od Wieruszowa.
Oba projekty zostały przygotowane przez GDDKiA - z tym że jeden w Poznaniu, a
drugi dwa lata później w Krakowie. Teraz się okazało, że dwa planowane odcinki
drogi zamiast się łączyć, mijają się o 5,5 km!
Generalna Dyrekcja, próbując naprawić swój błąd, chciała skorygować bieg drogi
na odcinku w Łódzkiem. - Przebieg na terenie województwa wielkopolskiego jest
już zatwierdzony, natomiast na terenie województwa łódzkiego jest jedynie
wpisany do Studium Zagospodarowania Przestrzennego - mówi Andrzej Maciejewski,
rzecznik GDDKiA w Warszawie.
Sęk w tym, że nowa droga musiałaby przebiegać obrzeżami Wieruszowa, a na to nie
zgadzają się mieszkańcy. - Trasa miała być obwodnicą naszej miejscowości. Teraz
ma biec 350 m od domów i blisko zabytkowego centrum miasta. Nie zgodzimy się na
to - zapewnia Iwona Szkopińska, burmistrz Wieruszowa. I dodaje, że stary
wariant został wprowadzony do miejscowego i wojewódzkiego planu
zagospodarowania przestrzennego. Samorządowcy dawno zapewnili tereny na
planowany korytarz trasy i czekali na wybudowanie drogi. - Mieliśmy zaplanowaną
rozbudowę gminy i chcieliśmy wykorzystać położenie przy tak ważnej trasie do
przyciągnięcia inwestorów. Teraz dowiedzieliśmy się, że droga ma iść w innym
miejscu, a w Generalnej Dyrekcji usłyszeliśmy tylko "przepraszam" - mówi
burmistrz Szkopińska.
Także
powiat kępiński, przez który przebiega S8 w Wielkopolskiem, nie zamierza
przesuwać swojego korytarza trasy.
Przedstawiciele władz samorządowych spotkali się z urzędnikami GDDKiA, aby
znaleźć rozwiązanie w sprawie mijającej się drogi. Do porozumienia nie doszło,
pracownicy Generalnej Dyrekcji kazali samorządowcom, by dogadali się między
sobą. Dali im czas do 15 stycznia.
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: Aglomeracja (1) - komunikacja drogowa
Droga S8: odcinki mijają się o ponad 5 km
Piotr Wasiak, Łódź2007-01-02, ostatnia aktualizacja 2007-01-02 09:20
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad tak zaplanowała przebieg drogi
ekspresowej S8, że na granicy województw łódzkiego i wielkopolskiego jej nitki
zamiast się łączyć, mijają się o ponad 5 km.
Odcinki drogi ekspresowej S8 mijają się o ponad 5 kmDroga ekspresowa S8 ma
połączyć Wrocław z Łodzią, Warszawą i Białymstokiem. Na razie wybudowano tylko
krótki odcinek pod Wrocławiem, w przyszłym roku prace mają ruszyć z kopyta, by
do 2013 r. trasa była skończona.
Jest jednak zasadniczy problem. Na terenie województwa wielkopolskiego droga S8
ma przebiegać tak, by w Łódzkiem minąć Wieruszów od południa. Natomiast w
planach dla województwa łódzkiego trasa ta ma biec na północ od Wieruszowa.
Oba projekty zostały przygotowane przez GDDKiA - z tym że jeden w Poznaniu, a
drugi dwa lata później w Krakowie. Teraz się okazało, że dwa planowane odcinki
drogi zamiast się łączyć, mijają się o 5,5 km!
Generalna Dyrekcja, próbując naprawić swój błąd, chciała skorygować bieg drogi
na odcinku w Łódzkiem. - Przebieg na terenie województwa wielkopolskiego jest
już zatwierdzony, natomiast na terenie województwa łódzkiego jest jedynie
wpisany do Studium Zagospodarowania Przestrzennego - mówi Andrzej Maciejewski,
rzecznik GDDKiA w Warszawie.
Sęk w tym, że nowa droga musiałaby przebiegać obrzeżami Wieruszowa, a na to nie
zgadzają się mieszkańcy. - Trasa miała być obwodnicą naszej miejscowości. Teraz
ma biec 350 m od domów i blisko zabytkowego centrum miasta. Nie zgodzimy się na
to - zapewnia Iwona Szkopińska, burmistrz Wieruszowa. I dodaje, że stary
wariant został wprowadzony do miejscowego i wojewódzkiego planu
zagospodarowania przestrzennego. Samorządowcy dawno zapewnili tereny na
planowany korytarz trasy i czekali na wybudowanie drogi. - Mieliśmy zaplanowaną
rozbudowę gminy i chcieliśmy wykorzystać położenie przy tak ważnej trasie do
przyciągnięcia inwestorów. Teraz dowiedzieliśmy się, że droga ma iść w innym
miejscu, a w Generalnej Dyrekcji usłyszeliśmy tylko "przepraszam" - mówi
burmistrz Szkopińska.
Także
powiat kępiński, przez który przebiega S8 w Wielkopolskiem, nie zamierza
przesuwać swojego korytarza trasy.
Przedstawiciele władz samorządowych spotkali się z urzędnikami GDDKiA, aby
znaleźć rozwiązanie w sprawie mijającej się drogi. Do porozumienia nie doszło,
pracownicy Generalnej Dyrekcji kazali samorządowcom, by dogadali się między
sobą. Dali im czas do 15 stycznia.
gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3823551.html
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwitch-world.pev.pl