Linki
menu      Powiat Nowy Dwór Mazowiecki
menu      Powiatowa Stacja Sanitarno Epidemiologiczna
menu      Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
menu      Powiatowe Stacje Sanitarno-Epidemiologiczne
menu      Powiatowy Fundusz Ochrony Środowiska
menu      Powiatowy Urząd Nadzoru Budowlanego
menu      Powiatowy urząd pracy Warszawa
menu      powiat Biała Podlaska
menu      powiat Bielsk Podlaski
menu      Powiat Bieruńsko Lędziński
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • odchudzanie13.keep.pl
  • Oglądasz wypowiedzi wyszukane dla słów: Powiat ostrzeszowski





    Temat: Ostrzeszów-Namysłaki
      Piszą:
            SKPL: Kolej Wzgórz Ostrzeszowskich Środa, 30 czerwiec 2004
            Od kilku tygodni brygada wysłana przez Powiat Ostrzeszowski prowadzi
    systematyczne oczyszczanie szlaku ze zbędnej roślinności. Od 28 czerwca do 9
    lipca 2004 r. będzie oczyszczany odcinek między Książenicami, a Grabowem
    n/Prosną.
            Powiatowy Zarząd Dróg w Ostrzeszowie
    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Formalna likwidacja linii
    hej!

    Nieprawda jest chec przejecia linii Ostrzeszow - Namyslaki przez powiat
    ostrzeszowski. Tenze powiat chce tylko przejac majatek po zlikwidowanej
    linii, czyli np. budynki, grunty i takie tam...

    Opinie powiatow, czy sejmiku wojewodzkiego nie maja zadnego prawnego
    znaczenia dla ewentualnego przejecia. Gdyby nagle jakas jednostka
    samorzadowa namyslila sie na przejecie tej linii. Moze wystapic o
    przejecie - i linie musi dostac (zgodnie z ustawa).

    Jak wyjasnil marszalek wojewodztwa pozytywne zaopiniowanie przez sejmik
    likwidacji linii Ostrzeszow-Namyslaki nastapilo na podstawie stosownych
    stanowisk powiatu ostrowskiego i powiatu ostrzeszowskiego, na terenie
    ktorych przebiega ta linia.

    Podróżny

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Formalna likwidacja linii


    hej!

    Nieprawda jest chec przejecia linii Ostrzeszow - Namyslaki przez powiat
    ostrzeszowski. Tenze powiat chce tylko przejac majatek po zlikwidowanej
    linii, czyli np. budynki, grunty i takie tam...


    Oba powiaty są chętne na grunty pod torami a nie linie - prasa pisała o
    chęci budowy obwodnic kołowych Ostrzeszowa i Obrzycka...


    Opinie powiatow, czy sejmiku wojewodzkiego nie maja zadnego prawnego
    znaczenia dla ewentualnego przejecia. Gdyby nagle jakas jednostka
    samorzadowa namyslila sie na przejecie tej linii. Moze wystapic o
    przejecie - i linie musi dostac (zgodnie z ustawa).


    O ile tory jeszcze będą w całości istnieć...

    Mick M

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Ostrzeszów-Namysłaki - otwarcie linii kolei żelaznej (długie)


    Ju myślałem, że SKPL, uruchamia wreszcie tę linię...


    a ja slyszalem, ze SKPL sie wycofal, tory juz rozebrane, a PKPe wprowadzilo
    w miedzyczasie na linie Poznan-Rychtal szynobusy hybrydowe ;-)

    do relacji z otwarcia wypada dodac, ze jest ze zrodla prusko-zaborowego, z
    czasow gdy wiekszosc urzednikow byla tam Niemcami, a Powiat Ostrzeszowski
    tym wyroznial sie na tle Prowincji Poznanskiej, ze ok. 90% ludnosci byla
    polska.

    zdravim

    Podrozny

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Ostrzeszów-Namysłaki - otwarcie linii kolei żelaznej (długie)

    Do relacji z otwarcia wypada dodac, ze jest ze zrodla prusko-zaborowego, z
    czasow gdy wiekszosc urzednikow byla tam Niemcami, a Powiat Ostrzeszowski
    tym wyroznial sie na tle Prowincji Poznanskiej, ze ok. 90% ludnosci byla
    polska.

    Mniej więcej się zgadza, z tym że po wyborach w sierpniu 1910 Niemcy uzyskali


    większość w radzie miejskiej dopiero po raz pierwszy, a jej szefem został
    aptekarz Salinger (prof. Nawrocki mylnie podał, że był on Niemcem, tymczasem
    był on narodowości żydowskiej). A więc rada niemiecko-polska pod przewodnictwem
    Żyda. Znaczący przyczynek do dziejów tej wielonarodowej prowincji. Do 1908 roku
    bumistrzem był Polak - Władysław Krąkowski. Według danych z AP Poznań w roku
    1908 było w Ostrzeszowie 75% Polaków, 19 %Niemców i ok. 6% Żydów, natomiast w
    końcu XIX wieku w powiecie ostrzeszowskim ludność polska dochodziła nawet do
    ok. 85%. Jednak budowa kolei była dziełem ponadnarodowym, wykraczającym poza
    granice narodowości i wyznań. Antycypowala na swój sposób Unię Europejską i
    euroregiony.  Szkoda tylko, że silna i prężna kolej do dziś jest wyznacznikiem
    Europy, podczas gdy nasz rodzimy rząd polski i PKP pracuje usilnie nad tej
    kolei zniszczeniem... Jest to działanie antynarodowe i antyeuropejskie.

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Co z linia Ostrzeszow - Namyslaki?


    ponawiam jednak pytanie- czy Starostwo jest juz formalnym wlascicielem
    linii, a skoro tak, czy doprowadzilo linie do przejezdnosci na calym
    odcinku.


    odpowiadam wiec na pytanie.
    1. starostwo nie jest i nie moze byc wlascicielem linii.
    2. moze byc nim natomiast Powiat Ostrzeszowski (to jest jednostka samorzadu!
    a starostwo jest tylko jej urzedem).
    3. rzeczony powiat nie jest wiec wlascicielem, tak jak nie sa wlascicielami
    innych kolei samorzadowo-prywatnych takie jednostki samorzadu jak Powiat
    Kaliski, czy Gmina Krosniewice - linie sa tylko w uzyczeniu.
    4. do zamkniecia procedury przejecia na wlasnosc w wymienionych przypadkach
    conieco jeszcze brakuje.
    5. jak mnie poinformowano w PKPe, jest tylko 1 linia w 100% przekazana na
    wlasnosc samorzadowi i co ciekawe nie jest to ktoras z linii, na ktorych
    prowadzony jest ruch.
    6. jaka to linia? - to wlasnie zagadka dla szanownych grupowiczow. na
    odpowiedzi czekam do jutra (jutro tez podam rozwiazanie :)
    7. co do linii ostrzeszowskiej przejezdne jest 15 km, a wiec wychodzi na to,
    ze jakies 53%.
    8. sek w tym, ze "nie po kolei", ale w roznych miejscach. ZDP stosuje
    taktyke wycinania od przejazdow drogowych w 1 i 2 strone. oni nie sa MK,
    wiec robia to w wolnym czasie miedzy innymi "wazniejszymi" robotami na
    drogach - tempo jest wiec "lajtowe" :)

    Podrozny

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: [pr] Złodzieje torów


    witam,

    | Ostrzeszowcy policjanci zatrzymali w nocy z soboty na niedzielę dwóch
    | mieszkańców województwa śląskiego w wieku 30 i 35 lat, którzy kradli
    szyny
    | kolejowe. Mężczyźni rozkręcili blisko 70 metrów bieżących linii w
    okolicy
    | Bukownicy. Na szczęście linia ta od dłuższego już czasu nie jest
    | wykorzystywana.

    po pierwsze stalo sie dobrze, ze sprawcy zostali zatrzymani, skoro mieli
    samochod powinien zostac spienieżony w celu pokrycia strat... przez... i
    tu kogo
    nadal PKP czy moze Powiat ostrzeszowski?

    po drugie, co to oznacza ze na szczescie linia jest nie wykorzystywana,
    jakie to
    ma znaczenie - mienie jest publiczne wiec co za roznica?


    Tylko taka ze moglo dojsc do wypadku. A kradiez to dalej kradziez.

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Kolej Wzgórz Ostrzeszowskich


    czy wlasnosc powiatu zaczyna sie od ukresu, czy tez obejmuje jakis tor
    stacyjny w Ostrzeszowie?


    wlasciciele infrastruktury: do km 0,2 PKP PLK
                                           od km 0,2 Powiat Ostrzeszowski
    a na tym przewoznik - operator ma sobie jezdzic i z wlascicielami miec
    umowy.

    zdravim

    Podrozny

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Kolej Wzgórz Ostrzeszowskich


    | czy wlasnosc powiatu zaczyna sie od ukresu, czy tez obejmuje jakis
    tor
    | stacyjny w Ostrzeszowie?

    wlasciciele infrastruktury: do km 0,2 PKP PLK
                                           od km 0,2 Powiat
    Ostrzeszowski
    a na tym przewoznik - operator ma sobie jezdzic i z wlascicielami
    miec
    umowy.


    A jest jakaś stronka na temat tej kolei? Zapuściłem Googla, ale
    niespecjalnie wiele się dowiedziałem.

    Grzexs

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Bydgoszcz 1939. Krwawa Niedziela. Rozmowa z pro...
    Proszę o sprostowanie błędów, które wkradły się do wstępu do
    wywiadu. Miejscowość w powiecie kępińskim nie nazywała się
    Torzec, lecz TORZENIEC (obecnie powiat Ostrzeszowski, a
    mieszkańcy zostali spaleni w jeden stodle, w której ukryli się
    przez Niemcami. Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Ten niesmaczny dudek
    do obserwacji dudków zapraszam do myślniewa
    woj. wielkpolskie
    powiat ostrzeszowski
    gmina kobyla góra

    51°24'03,5'' N
    17°48'25,6'' E

    dudków tam zatrzęsienie. maja co lubią: łąki, pastwiska trochę nieużytków i
    podmokłych terenów. Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Rondo na pl Gunwaldzkim
    > Dlaczego we Wroclawiu nic nie
    > wychodzi przecież rządzi prezydent z PO,pieszczoch Wyborczej

    Nie rzadzi prezydent z PO, moze wlasnie dlatego nic nie wychodzi.

    "Rafał Franciszek Dutkiewicz (ur. 6 lipca 1959 w Mikstacie, Powiat
    ostrzeszowski, woj. wielkopolskie) - mgr inż. matematyk, doktor nauk
    filozoficznych KUL, od 19 listopada 2002 prezydent Wrocławia.
    ...Nie jest członkiem żadnej partii, jest jednak popierany przez Platformę
    Obywatelską oraz Prawo i Sprawiedliwość."
    pl.wikipedia.org/wiki/Rafa%C5%82_Dutkiewicz Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Strategia rozwoju transportu.
    Życie Kalisza
    Trakt Kalisko-Wieluński jeszcze jest nadzieja.Na terenie powiatu
    kaliskiego prace rozpoczną się od Brzezin w kierunku granic
    województwa.Swoje docinki już w tym roku bedą budowały
    Brzeziny,Kraszewice i Czajków,a po drugiej stronie włączy sie powiat
    ostrzeszowski.Jest natomiast problem ze słabszym od innych powiatów
    wieruszowskim.Ważnym zadniem jest podniesienie rangi tej drogi do
    wojewódzkiej(najlepiej krajowej,ale wiem,że nie ma na to zbyt dużych
    szans S11 jest ważniejsza dla Poznania).Ale dobrze,że wogóle jest
    coś robione w kierunku powatania tego traktu. Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Nadchodzi kolejna fala zwolnień
    Błąd na błędzie w tym artykule.
    Ciekawe kto przygotowal te informacje: urzedasy z pozen czy readkcja gazety?
    Powiat ostrzeszowski na dole zdjecia to powiat kepinski, powiat ostrzeszowski
    jest tym polozonym wyzej bezposrednio nad kepinskim. Jak zwykle pyrlandia o
    Kepnie zapomniala... Juz dawno Kepno do Dolnego Slaska powinno sie przylaczyc.
    Do Wroclawia 80km, do Pozen 170km... Wezcie i nie oklamujcie ludzi... Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Nadchodzi kolejna fala zwolnień
    Gość portalu: agatka napisał(a):

    > No dobra,ale w mapie jest dość spora nieścisłość.Na niej
    woj.wielkopolskie
    > kończy się na powiecie grodziskim i nowotomyskim a przecież do
    województwa
    > należy również powiat wolsztyński!!

    To jeszcze nie wszystko. Na mapie wypisano: powiat ostrzeszowski
    oraz rawicki a kolorem czerwonym oznaczono powiat kepinski oraz
    powiat gostynski. Co za neptyk przygotowywal te mape?
    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: import txt - brak kolumn
    Access 2002 z pakietu Office XP  SP3

    Probowalem szukac w archiwum, jest pelno o imporcieplikow txt, jednak
    problemu podobnego do mojego nie bylo.

    Żaluzje, rolety, markizy powiat ostrowski  JERZY 63-400 Ostrów Wlkp.
    Wrocławska 30 tel. 0-62 591 99 99
    Żaluzje, rolety, markizy powiat ostrowski  LEO 63-400 Ostrów Wlkp. Mylna 2
    tel. 0-62 738 05 16
    Żaluzje, rolety, markizy powiat ostrowski  PIK 63-400 Ostrów Wlkp.
    Gimnazjalna 12 tel. 0-62 738 24 77
    Żaluzje, rolety, markizy powiat ostrzeszowski  REJAN. SPRZEDAŻ-MONTAŻ 63-500
    Myje  7e tel. 0-62 732 01 41
    Żaluzje, rolety, markizy powiat pilski XXXXX APIS PLUS ŻALUZJE, ROLETY,
    MOSKITIERY, MARKIZY PRODUCENT 64-920 Piła Rzemieślnicza 16 tel. 0-67 214 25
    14 tel./fax 0-67 214 02 00 e-mail: szu@pi.home.pl  www.apisplus.pl

    Jezeli spojrzycie powyzej zauwazycie, ze pierwszy wiersz ma mniejsza ilosc
    kolumn niz ostatni. W trakcie importu importer sciaga tylko te kolumny ktore
    sa w pierwszym wierszu (jest ich 11), efekt jest taki, ze inne rekordy,
    ktore maja wiecej kolumn (razem 16) sa obcinane do ilosci kolumn tego
    pierwszego wiersza (czyli 11).

    Probowalem w zaawansowanych opcjach dodac na sile te brakujace kolumny,
    niestety po wcisnieciu ok sa usuwane i importer i tak dalej proboje sciagac
    11. Ostatecznie uzylem fortelu, skopiowalem wiersz z najwieksza iloscia
    kolumn na sam poczatek i wszystko bylo ok, pozniej ten pierwszy wiersz
    usunalem. Jednak chcialbym wiedziec jak cos takiego rozwiazac w przyszlosci.
    Cale szczescie Wordpad sobie dal rade (plik 2,34 MB, ponad 20 tys. rekordow)
    ale co gdyby byl slaby komp (malo RAMu) ?

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: [pr] Złodzieje torów
    witam,


    Ostrzeszowcy policjanci zatrzymali w nocy z soboty na niedzielę dwóch
    mieszkańców województwa śląskiego w wieku 30 i 35 lat, którzy kradli szyny
    kolejowe. Mężczyźni rozkręcili blisko 70 metrów bieżących linii w okolicy
    Bukownicy. Na szczęście linia ta od dłuższego już czasu nie jest
    wykorzystywana.


    po pierwsze stalo sie dobrze, ze sprawcy zostali zatrzymani, skoro mieli
    samochod powinien zostac spienieżony w celu pokrycia strat... przez... i tu kogo
    nadal PKP czy moze Powiat ostrzeszowski?

    po drugie, co to oznacza ze na szczescie linia jest nie wykorzystywana, jakie to
    ma znaczenie - mienie jest publiczne wiec co za roznica?
    moze prasa zacznie sie podniecac w momencie wystapienia ofiar w wypadku
    kolejowym po kradziezy szyn?


    Pocięte tory miały trafić najprawdopodobniej na złom. Złodzieje wpadli jednak
    podczas rutynowej kontroli drogowej. W ich dostawczym renault funkcjonariusze
    znaleźli szyny pocięte przy pomocy palnika na około 2,5-metrowe kawałki.
    Wartość skradzionych torów oszacowano wstępnie na kilka tysięcy złotych.
    Policja przypuszcza, że nie była to pierwsza tego typu kradzież dokonana przez
    obu mężczyzn. Według funkcjonariuszy, sprawcy działali przynajmniej od
    tygodnia. Kilka tygodni temu w ręce policjantów wpadli inni złodzieje szyn
    kolejowych, którzy próbowali je przewozić maluchem.


    skoro Policja przypuszcz i zatrzymuje innych amatorow mienia kolejowego to moze
    nalezy sie zastanowic czy nie lepiej taka linie patrolowac niz uzupelniac
    ubytki, bo zaczynam watpic w to ze cokolwiek po tym szlaku pojedzie..

    a poza tym skoro sa sprawcy to jaki jest problem dochodzic praw w sadzie - nawet
    na zasadzie skoro nie maja typy pieniedzy to w tory i niech naprawiaja to co
    zrobili...

    tyle, ze jak znam sprawe wlascicielem jest zapewne PKP, ktore takie sytuacje
    toleruje (jak kradzieze), bo nie wierze w to aby Powiat nie dochodzil swoich
    praw w stosunku do swojej wlasnosci..

    chyba ze jest inacze

    szczegolnie pozdrawiam "pismakow" z GP - tak na szczescie

    pozdrowienia

    riders!

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Kto murem za Adamem niech się tu wpisze!
    powiat ostrzeszowski też za tobą ADAM Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Swidnica - Jedlina : PKP good bye

    Cóż - a ustawę czytałeś?? Otóż niestety Turek musiał z pewnością wyrazić
    zgodę na przejęcie "swojego" odcinka przez inną gminę/powiat - sęk w tym,


    że

    nie musial.


    jak się taki Turek postawi, to Kalisz będzie musiał płacić podatek
    Turkowi,
    za grunty na których leży linia. W zawiązku z tym do jakiegoś porozumienia
    musiało między nimi dojść, chocby ze względu na fakt, że Turek mógł
    zgodzić
    się na nie pobieranie opłat.
    Podobna sytuacja jest u nas - czyli Świdnica z chęcią by przejęła, ale
    Wrocław się postawi i podatek każe płacić, na co Świdncy nie stać.


    nikt sie "nie postawi". wlasnie przejmowana przez Powiat Ostrzeszowski linia
    Ostrzeszow-Namyslaki lezy tez w Powiecie Ostrowskim i nikt sie nie musial
    pytac Ostrowa o zdanie.

    dodam jeszcze, ze w Kobylej Gorze (Powiat Ostrzeszowski) jest ośrodek
    zdrowia nalezacy do Powiatu Olesnickiego i tez nie ma problemu :)


    Rozwiązaniem tego węzła gordyjskiego będzie porozumienie, ale nie tylko
    między powiatami/gminami leżącymi wzdłuż tej linii - ale w szerszym
    zakresie - i stworzenie konsorcjum samorządów, które miało by się zająć
    przejęciami niechcianych przez PKP linii i prowadzeniem na nich ruchu.


    to jest gorsze rozwiazanie. jak mowi prezes SKPL Tomek Strapagiel niesie ze
    soba mnostwo niepotrzebnych klopotow i najlepiej jesli cala linie przejmuje
    tylko jedna jednostka samorzadowa.


    Tutaj jest jeszcze jeden problem - PKP nie będzie tak łatwo chciało
    oddać linii z Wrocka przez Sobótkę do Świdnicy - to ta wbrew pozorom jest


    jezeli spelnia warunki ustawowe do przekazania, to PKP musi oddac - nie ma
    wyjscia. jezeli natomiast nie spelnia, to juz inna sprawa.


    dochodowa - ruch towarowy (wg moich danych przyniosła 120.000 zł - ale nie
    poniesiono w tym czasie niemal żadnych kosztów na naprawy czy coś w tym
    rodzaju) Zaś podstawą powodzenia idei takiego konsorcjum jest również
    prowadzenie ruchu towarowego, nie tylko osobowego. NIe można popełnić
    drugi
    raz błędu Kolei Lubuskiej.


    oczywiscie, towar to podstawa.

    na koniec prosze zeby mnie dobrze odbierac - ja pisze to co pisze aby pomoc,
    a nie przeszkodzic. naprawde lubie linie swidnica-jedlina, choc bylem tylko
    w swidnicy i tylko w jedlinie :) , ale tyle juz sie o niej dobrego
    nasluchalem i naczytalem ze nie sposob sie nie zalubiec... a z przejmowaniem
    jest tak jak mowie - oczywiscie mozna mi nie wierzyc jak ktos nie chce. ps.
    jestem w kontakcie z Wojtkiem.

    pozdrawiam

    Podrozny

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Swidnica - Jedlina : PKP good bye

    Użytkownik "Podróżny"  napisał


    | Cóż - a ustawę czytałeś?? Otóż niestety Turek musiał z pewnością wyrazić
    | zgodę na przejęcie "swojego" odcinka przez inną gminę/powiat - sęk w
    tym,
    że

    nie musial.


    Qrde - zmusiełś mnie aby poszukał dokładnie w ustawie, co zrobię jak tylko
    zajdę do roboty w poniedziałek


    nikt sie "nie postawi".


    Czyżby się dogadali??


    wlasnie przejmowana przez Powiat Ostrzeszowski linia
    Ostrzeszow-Namyslaki lezy tez w Powiecie Ostrowskim i nikt sie nie musial
    pytac Ostrowa o zdanie.


    Tu nie chodzi o czyjeś zdanie, jeżeli linia kolejowa lezaca na terenie
    jednej gminy jest własnościa drugiej gminy to ta pierwsza ma obowiązek
    pobierac podatek od tej drugiej, no chyba, że się dogadaja. Mogą oczywiście
    być jakieś wypadki obejścia niektórych przepisów, ale niestety w naszym
    wypadku tak to już jest, że albo się nie mogą dogadać, albo nie chcą
    pozwolić jednym na przejęcie całości. Mam jednak nadzieję, że sprawa
    rozwiąrze sie pozytywnie i wszystko będzie OK.


    | Rozwiązaniem tego węzła gordyjskiego będzie porozumienie, ale nie tylko
    | między powiatami/gminami leżącymi wzdłuż tej linii - ale w szerszym
    | zakresie - i stworzenie konsorcjum samorządów, które miało by się zająć
    | przejęciami niechcianych przez PKP linii i prowadzeniem na nich ruchu.

    to jest gorsze rozwiazanie. jak mowi prezes SKPL Tomek Strapagiel niesie
    ze
    soba mnostwo niepotrzebnych klopotow i najlepiej jesli cala linie
    przejmuje
    tylko jedna jednostka samorzadowa.


    No to niech pogada z naszymi władzami lokalnymi - ciekawym jakie będzie miał
    zdanie na ten temat po ;-))))))
    U nich niestety jkest tak, ze boją się podjąc jakieś działania, które w
    przyszłosci mogą ich narazić na jakieś (niepotrzebne w ich mniemaniu)
    koszty.


    | Tutaj jest jeszcze jeden problem - PKP nie będzie tak łatwo chciało
    | oddać linii z Wrocka przez Sobótkę do Świdnicy - to ta wbrew pozorom
    jest

    jezeli spelnia warunki ustawowe do przekazania, to PKP musi oddac - nie ma
    wyjscia. jezeli natomiast nie spelnia, to juz inna sprawa.


    Spełniac spełnia, ale ruch towarowy na tej linii jest dla PKP zyskowny, więc
    tu chyba lezy główna przyczyna oporu ze strony naszego "kochanego"
    przewoźnika.


    na koniec prosze zeby mnie dobrze odbierac - ja pisze to co pisze aby


    pomoc,

    Alez nikt nie twierdzi, że jest ionaczej - cieszymy się, że ktoś kto ma
    jakieś pojęcie o sprawie jest za nami (i wspiera nas choćby wirtualnie i
    duchowo). A dyskusja - oby rzeczowa moze przynieść tylko same pozytywne
    wyniki.


    jestem w kontakcie z Wojtkiem.


    Jak rozumiem Bartzem ;-)))))))
    Tak się składa, że my tez :-P

    Zdroofka
    Andrzej

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Wielkopolski pomysł na szarą strefę rynku pracy
    Wielkopolski pomysł na szarą strefę rynku pracy
    Bezrobotni na dywanik

    Wielkopolskie urzędy pracy wezwą do siebie wszystkich długotrwale
    bezrobotnych. Kto się nie stawi, zostanie skreślony z listy zarejestrowanych.
    Reszta dostanie ofertę pracy lub szkolenia


    Pani Janina z Kościana przez pięć lat bezskutecznie szukała pracy. Albo
    była "za stara" (ma 48 lat), albo za "mało wykształcona" (ukończyła technikum
    spożywcze, ale nie ma matury). Dorabiała w sklepie, a latem przy zbiorze
    jagód: - Zlitowała się dawna znajoma. Zatrudniła mnie w barze jako pomoc
    kuchenną. Może to zabrzmi niewiarygodnie, ale pierwszy raz od paru lat
    pomyślałam, że jestem coś warta - opowiada. W Wielkopolsce na ok. 162 tys.
    zarejestrowanych bezrobotnych ponad jedna trzecia to osoby, które nie mają
    pracy od co najmniej dwóch lat.

    To do nich adresowany jest program "Nie jesteś sam", którego autorem jest
    wiceprzewodniczący Sejmiku Wojewódzkiego Zbigniew Czerwiński (PiS), a zarazem
    poznański biznesmen: - Strasznie mnie denerwuje narzekanie, że w Polsce nic
    nie można zrobić z długoletnim bezrobociem. W kraju nie ma pomysłu ani
    narzędzi, by walczyć z tym zjawiskiem. Jest coraz więcej ofert pracy, a my
    nadal konserwujemy tę grupę osób. Dajemy zasiłki, zamiast zmotywować do
    pracy - opowiada.

    Nowatorski, w skali kraju program, ma zielone światło w Ministerstwie Pracy i
    Polityki Społecznej. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, są spore szanse,
    że wejdzie w życie jeszcze w maju. W przyszłym tygodniu z minister Anną
    Kalatą będzie rozmawiać o tym dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Poznaniu
    Zdzisław Sawala. Była wiceminister Elżbieta Rafalska (zanim podała się do
    dymisji, pilotowała projekt), potwierdza, że pomysł jest ciekawy i wart
    nagłośnienia, a w resorcie są pieniądze na aktywizowanie długoletnich
    bezrobotnych.

    Wezwą i pomogą

    Na czym polega program? Powiatowe urzędy pracy po raz pierwszy zrewidują
    listy bezrobotnych. Wezwą do siebie na dywanik wszystkich, którzy od co
    najmniej dwóch lat są bez pracy. Zaproponują im zatrudnienie przy robotach
    publicznych (naprawa dróg i rowów melioracyjnych) i interwencyjnych (pomoc
    kuchenna w samorządowej szkole, opiekun w przedszkolu itp.). Ale nie tylko.
    Na potrzeby programu powstaną specjalne stanowiska w zakładach pracy. Urzędy
    wyposażą je w sprzęt i opłacą pensję przyszłym pracownikom. Kilkuset
    bezrobotnym pomogą założyć działalność gospodarczą i przekażą im dotacje na
    start (ok. 13 tys. zł). Powiat ostrzeszowski przeszkoli przyszłych opiekunów
    osób starszych, sprzedawców, pomoc kucharza, bo jest tu dla nich praca.
    Turecki - spawaczy, a obornicki - tapicerów. Z myślą o kobietach, które
    zdecydowanie częściej niż mężczyzn dotyka długotrwałe bezrobocie, powstaną
    warsztaty psychologiczne.

    Ci, którzy nie stawią się na wezwanie urzędu, zostaną skreśleni z rejestru
    bezrobotnych i stracą prawo do ubezpieczenia zdrowotnego. Urzędnicy
    zapowiadają, że nikt się kontroli nie wywinie: honorowane będą jedynie
    zwolnienia lekarskie wystawione na druku L4. A ich autentyczność wyrywkowo
    sprawdzą pracownicy ZUS. W razie wątpliwości kontroler z urzędu pracy
    pofatyguje się do domu bezrobotnego i sprawdzi, czy rzeczywiście jest on
    chory. Tym, którzy nie będą chcieli przyjąć pracy czy przejść szkolenia,
    także grozi wykreślenie z rejestru.

    Bez pracy tylko na papierze

    W programie przygotowano w sumie 10 tys. ofert pracy i szkoleń. Czyli pięć
    razy mniej niż potencjalnych chętnych. Nie za mało? - Nie, bo część osób
    figuruje w rejestrze tylko na papierze. W rzeczywistości pracują na czarno
    albo za granicą. Szacujemy, że pracę od razu jest w stanie przyjąć raptem co
    czwarty długotrwale bezrobotny - mówi dyrektor Zdzisław Sawala. Rok temu w
    dwóch powiatach: złotowskim i kościańskim przeprowadzono pilotaż programu. W
    Kościanie na ok. 1600 bezrobotnych, zgłosiła się na wezwanie połowa. Ewa
    Beba, dyrektor tutejszego Powiatowego Urzędu Pracy, opowiada: - Po kontroli
    okazało się, że wielu dotychczas bezrobotnych znalazło zatrudnienie. Etaty
    dali im właściciele firm, w których pracowali na czarno. Bali się, że
    zatrudnimy ich ludzi do robót publicznych. Nie tylko na tym wygraliśmy. Dając
    etat nawet na parę miesięcy, zachęcamy ludzi do szukania pracy. Nie czują się
    już tacy bezradni, łatwiej im się odnaleźć i przełamać w szukaniu pracy, no i
    pracodawcę nie przerażają CV, w których wpisane jest "ostatnio pracowałem -
    10 lat temu..."


    Źródło: Gazeta Wyborcza - Poznań red. Sylwia Sałwacka Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • witch-world.pev.pl
  • Design by flankerds.com