Linki
menu      Powiat Nowy Dwór Mazowiecki
menu      Powiatowa Stacja Sanitarno Epidemiologiczna
menu      Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
menu      Powiatowe Stacje Sanitarno-Epidemiologiczne
menu      Powiatowy Fundusz Ochrony Środowiska
menu      Powiatowy Urząd Nadzoru Budowlanego
menu      Powiatowy urząd pracy Warszawa
menu      powiat Biała Podlaska
menu      powiat Bielsk Podlaski
menu      Powiat Bieruńsko Lędziński
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • odchudzanie13.keep.pl
  • Oglądasz wypowiedzi wyszukane dla słów: Powiat pilski





    Temat: Bialosliwie
       Nastapil znaczacy - jak sie wydaje - krok do przodu w staraniach Powiatu
    Pilskiego o przekazanie pozostalych w granicach powiatu Bydgoskich Kolei
    Dojazdowych (ok. 40 km linii 600 mm) - starosta otrzymal nowe stanowisko
    Zarzadu PKP, w ktorym juz nie ma zadnych warunkow przekazania, a jest
    konkretna zapowiedz przekazania obiektow, ktore wyspecyfikuje starosta,
    i prosba o taka specyfikacje. Jak wiadomo, Powiat Pilski chce uruchomic
    czynna kolej historyczna.
    Wyglada wiec na to, ze kolej waskotorowa w Bialosliwiu ocaleje, a sprawy
    przybieraja coraz lepszy obrot.

    pb

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Bialosliwie

    Paweł BRZESKI napisał(a) w wiadomości: <7v4opv$5f@absolut.sgh.waw.pl...


    Jak wiadomo, Powiat Pilski chce uruchomic
    czynna kolej historyczna.
    Wyglada wiec na to, ze kolej waskotorowa w Bialosliwiu ocaleje, a sprawy
    przybieraja coraz lepszy obrot.


    Czy, aby nie jest to pierwszy przykład, że jednak można.
    Ot, aby tylko nie zapeszyć ! :))

    KaWu

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Bialosliwie


    i prosba o taka specyfikacje. Jak wiadomo, Powiat Pilski chce uruchomic
    czynna kolej historyczna.


    Czy mozna cos zrobic, zeby dopomoc w tej inicjatywie ?


    Wyglada wiec na to, ze kolej waskotorowa w Bialosliwiu ocaleje, a sprawy
    przybieraja coraz lepszy obrot.


    To cieszy.

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Prezent na 110-lecie Wyrzyskiej Kolejki Powiatowej


    Dokładnie jest pięknie na tej kolejowej pustyni jaką jest powiat Pilski.      
    Wspaniała inicjatywa w niemieckim stylu. Po prostu czuć ducha pracy          
    organicznej. Pozdrawiam tak trzymać, a jest jakaś strona o kolejce?


    Oczywiście, że jest.

    Oto nowy adres strony: http://www.bwkd.pro24.pl/

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Pożegnanie wąskotorówki


    On Sun, 11 Mar 2001 11:26:15 +0100, Andrzej Tajchert wrote:

    | Zaraz, zaraz a jak to sie ma do zapowiedzi ratowania tej linii przez
    | samorzady????

    To chyba tylko ten kawałek w okolicach Białośliwia i Łobżenicy obejmie...


    Nie poczuwam sie do lamerskosci tego pytania. Z tego ze powiat Pilski chcial
    ratowac nie wynika ze gminy Koronowo itp maja likwidowac .... Mialem
    nadzieje ze ratownictwo obejmie calosc a nie tylko kawalek. Budynek w
    Koronowie jest ekstra i warto by go zachowac.
    Poza tym czy aby ta linia nie jest wpisana do rejestru zabytków? Moze trzeba
    poinformowac WKZ o checi rozbiórki?
    pozdr
    a

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Pożegnanie wąskotorówki


    On Mon, 12 Mar 2001 17:53:30 +0100, Andrzej Tajchert wrote:

    | Zaraz, zaraz a jak to sie ma do zapowiedzi ratowania tej linii przez
    | samorzady????

    | To chyba tylko ten kawałek w okolicach Białośliwia i Łobżenicy obejmie...

    Nie poczuwam sie do lamerskosci tego pytania.


    Ależ ja go wcale za lamerskie nie uważam... "_


    Z tego ze powiat Pilski chcial
    ratowac nie wynika ze gminy Koronowo itp maja likwidowac .... Mialem
    nadzieje ze ratownictwo obejmie calosc a nie tylko kawalek. Budynek w
    Koronowie jest ekstra i warto by go zachowac.


    Też miałem nadzieję, że zaczną od Białośliwia i stopniowo obejmą całość...


    Poza tym czy aby ta linia nie jest wpisana do rejestru zabytków? Moze trzeba
    poinformowac WKZ o checi rozbiórki?


    Chyba nie jest. Ale jak bedę miał czas w pracy, to spróbuję jutro
    zadzwonić...


    a


    Tarhimdugurth

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Pytanie o uczelnie?


       Chociaz wiem, ze studium dwuletnie sa w kraju zaoczne, gdzie
       przyjmowali ludzi ot, prosto z ulicy.
       Glupota!!!


    w mojej okolicy (powiat pilski) jest kilka prywatnych szkól z kierunkiem
    ratownik medyczny i co mnie dziwi: zajecia prowadzone sa w soboty i
    niedziele, a jednak mówia ze to zakres wiedzy z dziennych. Ciekawe jak mozna
    to co na "prawdziwych" dziennych wykladane przez 5 dni w tygodniu, wylozyc w
    dwa dni? Zrozumialbym, gdyby studium takie przyjmowalo jedynie sanitariuszy
    chcacych podniesc swoje kwalifkacje, ale we wszystkich tych szkolach
    ksztalci sie takze ludzi "z ulicy" (sam mialem zamiar sie tam uczyc). Moze
    zna ktos szczególy tej sprawy?

    Pzdr!

    Sni@danie

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Pytanie o uczelnie?


    |    Chociaz wiem, ze studium dwuletnie sa w kraju zaoczne, gdzie
    |    przyjmowali ludzi ot, prosto z ulicy.
    |    Glupota!!!

    w mojej okolicy (powiat pilski) jest kilka prywatnych szkól z kierunkiem
    ratownik medyczny i co mnie dziwi: zajecia prowadzone sa w soboty i
    niedziele, a jednak mówia ze to zakres wiedzy z dziennych. <cut


    no tak, zapomnialem o tym. bax rulez ;)

    pozdro
    ape

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: DZIWNE/ŚMIESZNE/GŁUPIE NAZWY POLSKICH MIAST
    za dużo wypisywania by było ale napisze takie dwie odnośnie iraku:
    1. wąglik (można zobaczyć drogowskaz na trasie ruciane-pisz)
    www.pilot.pl/index.php3?z_city_id=109019&max_katalog=n14_&katalog=n14_&x_obr=842&y_obr=1267&x_15=107834&
    y_15=81077&form_t=0&tool=1&info=&lang=pl&wsp=

    oraz 2. bagdad (koło wyrzyska powiat pilski)...
    www.pilot.pl/index.php3?z_city_id=96575&max_katalog=n14_&katalog=n14_&x_obr=749&y_obr=1238&x_15=95820&y_
    15=79244&form_t=0&tool=1&info=&lang=pl&wsp= Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: w Wielkopolsce Policja nie odpuszcza b-rowerzystom
    w Wielkopolsce Policja nie odpuszcza b-rowerzystom
    Uśmiałem się setnie, tragizm jednak kolesia od piwa jest duży. Olo jakby co
    pamiętaj ;)
    (hahaha)

    Pogoń za rowerzystą
    W lipcu 2003 roku Mirosław W. udał się na patrol do miejscowości Białośliwie
    (powiat pilski). Około godziny 11 przed jednym ze sklepów zauważył Michała
    Stępnia, który po wypiciu piwa wsiadł na rower. Policjant wezwał go do
    radiowozu, jednak mężczyzna nie posłuchał. Wziął rower na plecy i zaczął
    uciekać. W końcu wówczas 29-letni Stępień wbiegł do pobliskiego parku i
    wsiadł na rower. – Myślałem, że uda mi się uciec, że policjant nie wjedzie za
    mną do parku, przecież tam jest zbyt wąska droga dla samochodów –
    relacjonował mieszkaniec Białośliwia. Mylił się.

    Pod kołami radiowozu
    Goniący rowerzystę Mirosław W. nie dał za wygraną. Wjechał do parku i uderzył
    radiowozem w rower. Stępień wpadł pod samochód, jednak funkcjonariusz nie
    zatrzymał auta. Stanął dopiero po około 7 metrach. Taki odcinek pod
    samochodem przebył właśnie mieszkaniec Białośliwia. Gdy mężczyzna wyczołgał
    się spod pojazdu okazało się, że jego lewa noga wisi dosłownie na jednym
    płacie skóry. Wówczas funkcjonariusz wezwał policjantów, na miejsce
    przyjechała także karetka pogotowia. Pojawili się także inni mieszkańcy wsi.

    www.glos.com/2005/index.php?id=28549&news_id=886
    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Przejrzysta Polska - 22 samorządy
    Przejrzysta Polska - 22 samorządy
    Witam,
    ponieważ pojawily się posty dot. Akcji Przejrzysta Polska i kontekstu
    dzialania wladz w aspekcie wyborów samorządowych zachęcam wszystkich
    mieszkańców Wielkopolski do zarejestrowania się na stronie Przejrzystej Polski
    (Monitoring spoleczny): www.przejrzystapolska.pl/strona.php?p=69
    Po zalogowaniu się będziecie mogli oceniać zadania realizowane przez samorządy
    w Wielkopolsce, w tym: Czarnków, Gniezno, Koźmin Wielkopolski, Murowana
    Goślina, Piła, Powiat Pilski, Poznań, Powiat Poznański, Powiat Grodziski,
    Powiat Wągrowiecki, Wągrowiec, Starostwo Powiatowe w Chodzieży, Starostwo
    Powiatowe w Środzie, Przykona, Starostwo Powiatowe w Koninie, Środa
    Wielkopolska, Tarnowo Podgórne, Śmigiel, Gostyń, Krotoszyn, Jarocin, Oborniki.

    Wasza ocena jest brana pod uwagę w toku prac ekspertów!

    Pozdrawiam,


    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Wrocław 4, powiat wrocławski 24 - czyli polski tygrys gospodarczy
    Gość portalu: MaciejK napisał(a):

    > Pomylka w tytule 19 a nie 24 ale i tak nie ma chyba powodu do dumy?

    Nie 24, nie 19, tylko 29. Z taka umiejetnoscia czytania rankingow znajdujesz
    sie - bez urazy - w peletonie polskiego spoleczenstwa, ktoremu do czolowki daleko.

    A jak mozna podsumowac wyniki? Ranking jak ranking, obarczony jest subiektywizmem
    kryteriow i nadanym im wagom. Przyjmuje jednak jego wyniki i stwierdzam, ze
    Wroclaw potrzebuje Expo niemal jak kania dzdzu, co w istocie zwieksza nasze
    sznase na przyznanie organizacji :)

    Zauwaz tez, ze w klasyfikacji regionow Wasza przewaga jest niewielka. Zacytuje ci
    fragmenty komentarza: "Wielkopolskie zawdzięcza trzecie miejsce głównie
    Poznaniowi wraz z obszarem metropolitalnym, chociaż Leszno, Kalisz i powiat
    pilski utrzymały się w drugiej klasie potencjału. Jednak pozostała część
    województwa wielkopolskiego, łącznie z Koninem, ma notowania obniżone w stosunku
    do zeszłorocznych (...) Najwięcej powiatów ziemskich o stosunkowo dobrych
    notowaniach ma województwo dolnośląskie."

    Ciekawe czemu ten aspekt przemilczales? Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Inny świat - zobaczcie naprawdę warto.
    Inny świat - zobaczcie naprawdę warto.
    Tyle sie tu pisało na temat infrastruktury turystycznej, krajoznawczej,
    rekreacyjnej. Mamy (podobno) PTTK, i inne firmy jak nadleśnictwa, dyrekcje
    parków, zarządy dróg itp. Oni się maja dobrze, a my, mieszkańcy "zadżumionego"
    miasta? Mamy także starostów i prezydenta. Ja nie narzekam ale jestem bardzo
    zaskoczony jak dal;eko odstajemy od tego przykładu:
    powiat-pilski.intrux.pl/content/view/78/86/
    Proszę, sami zobaczcie. Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Obwodnica dużo tańsza
    > Polska potrzebuje połączenia swych głównych aglomeracji. Patrząc na obciążenie
    > ruchem S-11 na północ od Obornik,

    Włodek. Północna Wielkopolska bardzo traci na tym, że ta droga jest
    jedno-jezdniowa. Zbudowanie dwujezdniowej i dwupasmowej drogi ekspresowej do
    Piły i dalej jest wg mnie jak najbardziej wskazane w celu pobudzenia aktywności
    gospodarczej regionów nadnoteckich. Piła sama w sobie nie jest duża ale powiat
    pilski, złotowski, chodzieski, czarnkowsko-trzcianecki i już masz ponad 340 tys
    ludzi. Faktycznie można odnieść wrażenie, że za Obornikami ruch spada ale bez
    przesady. Ruch na Piłę jest duży, szczególnie dużo jeździ tam tirów, a w
    okresach weekendowo-wakacyjnych jest już strasznie. Dodajmy, że przez Piłę
    biegnie krajowa 10, być może dla Poznaniaków nie jest to kierunek priorytetowy
    ale dla północnych Wielkopolan tak.

    Swoją drogą w Pile jest lotnisko, które wymaga rewitalizacji, dobrze połączenie
    drogą ekspresową z Poznaniem (1 h drogi samochodem) to potencjalny rozwój cargo.
    Dajmy na to lotnisko Ławica wykupi lub zagospodaruje tamtejsze lotnisko po to
    aby przenieść tam część ruchu lotniczego (cargo) w ten sposób aby w Poznaniu
    lądowały tylko te najważniejsze loty. Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Wojsko odlatuje. Ziemia na Ławicy dla cywili!
    >Tereny lotniskowe po wojsku przejmie także powiat pilski. Samorząd
    planuje wykorzystać 179 ha m.in. jako tereny pod inwestycje. Władze
    rozważają utworzenie tu podstrefy Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy
    Ekonomicznej.<

    Czegoś tu nie rozumiem. Powiat pilski? A co ma do tego WSSE ?
    I III Rama ma tamtędy przechodzić. Czy bedzie miała miejsce ?
    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Jeszcze o Stokłosie
    Jeszcze o Stokłosie
    Od czasu do czasu ktoś oślmieli się dobrać do dupy miejscowemu macho, ale to
    wszystko rozpływa się jak smród padliny po byłym woj. pilskim.
    Chcę napisać jednak o innym przekręcie senatorka. Może któryś z dziennikarzy
    się tym zajmie. Otóż niedawno powiat pilski otrzymał spore pieniądze z UE na
    odbudowę lasów. Program ponoć polegał na tym, że bezrobotni rolnicy mogą
    posadzić na swoich gruntach lasy i otrzymać za to niezłe pieniądze. Miejscowi
    klaskali z zadowolenia bo 1500 zł miesięcznie przez rok to niezły zastrzyk
    dla każdej biednej wiejskiej rodziny. Nie znam szczegółów tej sprawy, ale
    rozgoryczeni rolnicy odeszli ze spuszczonymi ogonami, 99 hektarów
    przyznano...senatorowi Stokłosie a jeden został dla pozostałych.
    Może ktoś wyjaśni dlaczego i jak to się stało, że Stokłosa dostał a raczej
    załatwił sobie tak dochodowy biznesik? Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Dlaczego należy zlikwidować powiat złotowski?
    A moze by tak rozwiązać powiat pilski i podzielić pomiędzy sąsiadujące, a Piła
    jako miasto samodzielna bez powiatu ziemskiego, takie propozycje też już były.
    Jaki sens ma powiat obornicki, z trzema gminami. Takich kwiatków jest pewnie
    więcej. Dawno województwo pilskie jako powiat, nie sądzę by na to było
    przyzwolenie mieszkańców obecnych powiatów, to przecież prestiż i miejsca pracy. Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: import txt - brak kolumn
    Access 2002 z pakietu Office XP  SP3

    Probowalem szukac w archiwum, jest pelno o imporcieplikow txt, jednak
    problemu podobnego do mojego nie bylo.

    Żaluzje, rolety, markizy powiat ostrowski  JERZY 63-400 Ostrów Wlkp.
    Wrocławska 30 tel. 0-62 591 99 99
    Żaluzje, rolety, markizy powiat ostrowski  LEO 63-400 Ostrów Wlkp. Mylna 2
    tel. 0-62 738 05 16
    Żaluzje, rolety, markizy powiat ostrowski  PIK 63-400 Ostrów Wlkp.
    Gimnazjalna 12 tel. 0-62 738 24 77
    Żaluzje, rolety, markizy powiat ostrzeszowski  REJAN. SPRZEDAŻ-MONTAŻ 63-500
    Myje  7e tel. 0-62 732 01 41
    Żaluzje, rolety, markizy powiat pilski XXXXX APIS PLUS ŻALUZJE, ROLETY,
    MOSKITIERY, MARKIZY PRODUCENT 64-920 Piła Rzemieślnicza 16 tel. 0-67 214 25
    14 tel./fax 0-67 214 02 00 e-mail: szu@pi.home.pl  www.apisplus.pl

    Jezeli spojrzycie powyzej zauwazycie, ze pierwszy wiersz ma mniejsza ilosc
    kolumn niz ostatni. W trakcie importu importer sciaga tylko te kolumny ktore
    sa w pierwszym wierszu (jest ich 11), efekt jest taki, ze inne rekordy,
    ktore maja wiecej kolumn (razem 16) sa obcinane do ilosci kolumn tego
    pierwszego wiersza (czyli 11).

    Probowalem w zaawansowanych opcjach dodac na sile te brakujace kolumny,
    niestety po wcisnieciu ok sa usuwane i importer i tak dalej proboje sciagac
    11. Ostatecznie uzylem fortelu, skopiowalem wiersz z najwieksza iloscia
    kolumn na sam poczatek i wszystko bylo ok, pozniej ten pierwszy wiersz
    usunalem. Jednak chcialbym wiedziec jak cos takiego rozwiazac w przyszlosci.
    Cale szczescie Wordpad sobie dal rade (plik 2,34 MB, ponad 20 tys. rekordow)
    ale co gdyby byl slaby komp (malo RAMu) ?

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Nauka jazdy parowozem dla wszystkich
    http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36037,2598930.html

    Przez pięć dni Wielkopolska promuje się na największych w Europie targach
    turystycznych ITB w Berlinie. Tegorocznym hitem są kursy na maszynistę
    parowozów i jazdy po regionie drezyną.

    Na Internationale Tourismus-BĂźrse do Berlina zjechało blisko 10 tys.
    wystawców ze 190 krajów świata. Wielkopolska ustawiła się na 30 m kw. niemal
    przy samym wejściu do pawilonu polskiego. - Promujemy przede wszystkim Poznań
    wraz z jego atrakcjami kulturowymi i historycznymi. Do tego rozrywki: teatr
    Viva, Centrum Handlu, Biznesu i Sztuki Stary Browar a nawet rogale marcińskie
    przygotowane w wersji miniaturowej specjalnie na tę okazję - wylicza Ewa
    Przydrożny z Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej, organizator prezentacji.

    Na stoisku ozdobionym podświetlanymi fotoramami poznańskiego ratusza czy
    drzwi gnieźnieńskich promował się też m.in. powiat pilski, gnieźnieński,
    czarnkowsko-trzcianecki. Ale prawdziwą furorę robią w tym roku koleje.
    Poznańskie biuro turystyczne Retrotrans wraz z PKP Cargo promują pakiet pod
    nazwą "Powrót do tradycji". To już nie tylko zwiedzanie parowozowni w
    Wolsztynie czy wycieczki pociągami retro po okolicy (Wolsztyn-Boszkowo,
    Wolsztyn-Konotop, Wolsztyn-Grodzisk i z powrotem połączone z pieszymi
    wycieczkami po okolicy). Prawdziwym hitem jest ośmiodniowy kurs nauki obsługi
    parowozu połączony z praktyczną jazdą pod okiem starych maszynistów. Kursanci
    dostają specjalne umundurowanie, materiały informacyjne, maja zapewniony
    nocleg i wyżywienie. Na zakończenie otrzymują certyfikat potwierdzający
    zdobyte umiejętności (szczegóły tel. 633 37 17).

    W tej branży z Wolsztynem postanowiły ścigać się swoimi pociągami Śmigiel i
    Środa, a przede wszystkim Krzywińskie Towarzystwo Kulturalne i to nie
    parowozem, tylko drezyną. KTK w Berlinie promuje wycieczkę "Drezyną przez
    historię". W ciągu trzech dni uczestnicy przejeżdżają mechanicznym pojazdem
    (napędzają go siłą własnych rąk) trasę Bielewo-Rogaczewo Wielkie, nocują w
    gospodarstwach agroturystycznych, zwiedzają historyczne okolice i biesiadują.
    Dodatkową atrakcją jest konkurs piosenki drezynowej (szczegóły tel. 0-605 078
    975). Impreza potrwa do środy.

    Przez pięć dni Wielkopolska promuje się na największych w Europie targach
    turystycznych ITB w Berlinie.

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Bialosliwie! (a propos tematu "600 mm")
    Wkleilem, co odisal Pawel Korcz (na razie jeszcze bez internetu -
    funkcje lacznika przejalem ja :)


    Trwaja prace nad wznowieniem ruchu na nieczynnej linii Bialosliwie-Lobzenica (30 km). Odkrzaczono juz 7,5 km


    Tak to prawda. W chwili gdy byles w Bialosliwiu oczyszczone bylo juz 12
    km. Obecnie prace sa kontynuowane.


    Planowane jest wypozyczenie parowozu z Maltanki..


    To takze prawda. Parowoz bedzie przywieziony we wrzesniu br. i
    poprowadzi kilka pociagow dla zagranicznych milosnikow kolei (sa juz
    zamowienia), natomiast na pewno bedzie zorganizowany jeden lub dwa
    przejazdy dla milosnikow krajowych.


    Sponsorem odbudowy jest Brytyjczyk ktorego nazwiska nie ustalilem. Z powodu napisu na drezynie podejrzany o udzial jest KMK Poznan.


    Wykonawca robot i glownym organizatorem wrzesniowych przejazdow jest KMK
    Poznan, sponsorem strona brytyjska, natomiast cale przedsiewziecie
    robione jest pod patronatem gminy Bialosliwie i powiatu pilskiego.


    Rozpoczecie ruchu (tylko turystycznego) planowane jest na lato lub jesien tego roku.


    Ruch turystyczny bedzie uruchomiony najwczesniej w roku 2001. Ma sie tym
    zajac powiat pilski. My bedziemy im juz tylko pomagac.


    Nie wiem dlaczego nikt tego nie ujawnil w Internecie lub Swiecie Kolei


    Poniewaz caly pomysl ma dopiero 2,5 miesiaca, trwaja jeszcze prace nad
    zdobyciem odpowiednich zezwolen, cala sprawa nie jest jeszcze calkiem
    jasna wiec nie chcielismy wzbudzac przedwczesnych nadziei i
    postanowilismy sprawe utajnic. Wszystko mialo byc ujawnione dopiero w
    okolicach lipca - sierpnia.

    Pawel Korcz 'STOKER'
    bor@go2.pl
    KMK Poznan

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Sytuacja na waskich


    MK waskotorowych odezwijcie sie i podzielcie posiadanymi informacjami.


    W zeszla sobote bylem na Zninskiej KD. Dzien wczesniej odbylo sie
    spotkanie przedstwicieli powiatu, koleki, MKW Wenecja oraz zaproszonych
    gosci m.im. przedstawicieli skansenow, ambasadora Wegier oraz sporej
    grupy MK z Wegier ratujacej tamtejsze waskotorowki (na Wegrzech
    uratowano az 22 koleki, zeby u nas udalo sie powtorzyc ten wynik choc w
    polowie). Niestety tradycyjnie nie dojechali przedstawiciele PKP. W
    sobote wszyscy uczestnicy spotkania przejechali sie pociagiem specjalnym
    do Gasawy i spowrotem. W Gnieznie jechal podobny pociag dla milosnikow z
    Wielkiej Brytanii. Prawdopodobnie byly to jedne z ostatnich pociagow
    uruchomionych przez PKP na waskich torach.
    Z informacji jakie uzyskalem od poniedzialku (10.XII) zaczelo sie
    przekazywanie kolejki powiatowi. Operacja ta ma zostac zakonczona 1
    stycznia. Wtedy zarzad nad kolejka przejmie specjalnie utworzona spolka.
    Na czele kolejki ma stanac dyrektor MKW Wenecja Andrzej Rosiak. Jego
    glowne cele dotyczace dalszej dzialalnosci kolejki sa nastepujace:
    - dalsze prowadzenie ruchu turystycznego w sezonie letnim,
    - dokonczenie remontu parowozu Px38-805 (prawdopodobnie bedzie juz
    sprawny na rozpoczecie sezonu w maju),
    - doprowadzenie chociaz czesci pozostalych linii do stanu przejezdnosci,
    - ratowanie starych wagonow towarowych (w celu uchronienia przed
    dewastacja m.in. sciagnieto do Znina wszystkie wagony stojace dotychczas
    w Gasawie),
    - odbudowe na podwoziach wagonow towarowych kilku replik wagonow
    osoboowych  kursujacych kiedys na kolejce (oczywiscie w zielonym
    malowaniu, wagony te beda wykorzystywane tylko w pociagach specjalnych),
    - rozbudowe MKW Wenecja,

    W Bialosliwiu trwa walka utworzonego m.in. przez powiat pilski
    towarzystwa o wyrwanie kolejki PKP. Powiat Pilski zamierza przejac
    wszystkie istniejace linie
    na swoim terenie. Chodzi tu o odcinki:
    - Bialosliwie - Zaklady Przemyslowe - Czajcze - Lobzenica - Trzebon
    (dalszy odcinki przez Liszkowo do Dziunina i z Liszkowa do Liszkowka sa
    juz rozebrane)
    - Czajcze - Wysoka
    - Zaklady Przemyslowe - Falmierowo - Dabrowka Wyrzyska (3 km przed
    Radziczem)
    Razem 53 km. Narazie trwa przekazywanie miedzy soba pism i dokumentow i
    nie moge nic konkretnego powiedziec. Wiem tylko ze w momencie
    uruchomienia ewewntualnego ruchu turystycznego pociagi beda ciagniete
    przez lokomotywy Wls50 (Lyd2 za duza pala, sa zbyt kosztowne w
    eksploatacji i strasznie niszcza torowisko).

    W Srodzie caly czas nic sie nie dziej. Tamtejsze towarzystwo i powiat
    chcialy by przejac kolejke ale nie wiedza co dalej z nia zrobic. Z
    pojazdow trakcyjnych pozostaly jedynie Lyd1-210 i Px48-1756.  

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Jak najbardziej TAK - kolejka wąskotorowa XXI wieku
    Po pierwsze - jakakolwiek inicjatywa uruchomienia kolei waskotorowej jako
    rentownego przedsiewziecia wymaga oderwania jej od molocha jakim jest PKP i
    kompletnego pozbycia sie jakichkolwiek zwiazkow z ta firma, o ile kolej ma
    na swej trasie zarowno nadawcow jak i odbiorcow towarow.

    Najlepszym przykladem na to, ze to, co jest nierentowne, moze po wydzieleniu
    z molochowatych struktur stac sie rentowne, nawet w bardzo duzym stopniu
    jest kopalnia Bogdanka, chyba jedyna rentowna kopalnia w .pl, a to dlatego,
    ze nie nalezy do zadnej spolki weglowej, bronila sie przed tym rekami i
    nogami, czego efekt jest taki, ze maja tanszy wegiel, a ponadto maja na
    niego ogromny zbyt w lubelskiem i bialostockiem.


    To co napisał Jakub traktowałbym jako referat wprowadzający do dyskusji.

    Proponuję dyskusję skierować na następujące tory:

    - kolejka aglomeracyjna - przykład GKW ( a może także grójeckiej )


    GKW jako kolej aglomeracyjna ma szanse. Jako jedyna w kraju chyba. A to
    dlatego, ze biegnie po takiej trasie, po jakiej ciezko sie przedostac
    autobusem, a ponadto w sasiedztwie duzych skupisk ludzkich.
    Nalezaloby jednak przedluzyc ten szlak do Siemianowic oraz zalatwic jeszcze
    ze dwa wagony motorowe, moze rumunskie, moze Lajke z Krosniewic, tak, zeby
    do planu byly dwa, a trzeci w rezerwie, albo na "dodatki". Na poczatek ruch
    powinien byc co pol godziny w szczycie i co godzine poza szczytem, w miare
    wzrostu zainteresowania moznaby go zagescic do np 20/40 minut, w zaleznosci
    od potrzeb.

    Natomiast co do kolei Grojeckiej - jako kolej aglomeracyjna nie ma szans, po
    odcieciu jej od Warszawy. Natomiast jako kolej lokalna, z trzema - czterema
    parami pociagow osobowych ma szanse, pod warunkiem poprawy stanu toru -
    zwiekszenia szybkosci, oraz pozyskania na powrot dawnych klientow na ruch
    towarowy, ktory na tej kolejce swego czasu byl dosc dobry.


    - kolejka powiatowa - przykład Średzkiej, Białośliwskiej i innych


    No tak. Sredzka jest w porzadku, Bialosliwska chce przejac powiat Pilski, i
    dobrze, moze by sie cos ruszylo. Wogole koeje dawne powiatowe i cukrownicze
    powinny byc oddane ich prawowitym wlascicielom w ramach reprywatyzacji.


    - kolejka turystyczna - przykład np. "nadmorskiej"


    Kolejka Zulawska, mimo, ze byla turystyczna, zostala wykonczona...
    Ale ja wiedzialem o tym, ze predzej czy pozniej umrze, od czasu likwidacji
    stacji przeladunkowej w Lisewie i rampy transporterowej w Nowym Dworze.
    Zostala celowo odcieta od sieci NT, zeby ja wykonczyc. Tak samo zreszta, jak
    Opalenicka zostala odcieta wraz z modernizacja E20...


    - tym, którym się udało ?! - przykład Bieszczadzka


    Tu nie bylbym taki hop-siup. Kumpel mi opowiadla, jakie rzeczy sie dzieja na
    Bieszczadzkiej - z rozkrecaniem torow przez pracownikow, zeby wykoleic
    maszyniste, ktory z nimi nie pije....
    Ale to temat na osobny post.


    * Jakie parametry organizacyjne i techniczno - usługowe powinna spełniać
    kolejka wąskotorowa XXI wieku ?
    - organizacyjne - właściciel i sposób zarządzania


    Gminy lub powiat, ewentualnie towarzystwo akcyjne lub Fundacja (dowolna,
    albo przypisana kolejce, albo FWP). Zatrudnienie minimalne, kolejka potrafi
    funkcjonowac przy kilkunastoosobowym zatrudnieniu - ale wtedy konieczne jest
    laczenie stanowisk. Ten aspekt oszczednosci na kosztach osobowych omowil
    Michal Zajfert m@obet.com.pl w swojej pracy magisterskiej.


    - techniczne - tabor


    Tabor musi byc dostosowany do potrzeb przewozowych. a ze na nic nowego,
    przynajmniej w pierwszej fazie dzialalnosci nie mozna liczyc, to niestety
    musza to byc wagony rumunskie, ewentualnie ostatki z MBd1 i MBxd1. W
    przyszlosci mozna pomyslec nad przebudowa uzywanego waskotorowego taboru
    tramwajowego na naped spalinowy lub akumulatorowy.


    - usługowe - co powinny wozić i jak konkurować z "mafią drogową"


    Przede wszystkim ladunki masowe, takie jak buraki, wegiel, ropa i nawozy
    sztuczne. Ponadto powinno sie wykorzystac w maksymalnym stopniu istniejace ,
    a takze te rozebrane bocznice, stosujac ceny preferencyjne dla odbiorcow z
    wlasnymi bocznicami. Nawet jesli bedzie to jedna weglarka tygodniowo na
    bocznice kotlowni.
    Poza tym potrzebne sa naciski, zeby gminy wprowadzily ograniczenia w ruchu
    ciezarowek, ale przede wszystkim je egzekwowaly.


    * Jakie są możliwości i kierunki "rozwoju" kolejek wąskotorowych ?


    Mozliwosci sa duze. Skoro cos juz jest, skoro ma jakis niewykorzystany
    potencjal przewozowy, to tylko od organizacji zalezy, czy ten potencjal
    zostanie wykorzystany.

    Pozdrawiam !

    Piotr Chylinski   http://kolej.pasjo.net.pl/~chylin
    chy@WONSPAM.kolej.pasjo.net.pl - Usun WONSPAM

    Im wiecej staram się zozumiec, tym wiecej rozumiem, ze nic nie rozumiem...

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: ciekawostka
    HONOROWY KOMITET POPARCIA PO
    Ponieważ nikt ze zwolenników PO nie ma jakoś śmiałości przedstawić w tym wątku
    komitetu poparcia Platformy z naszego okręgu, wyręczam ich.
    Mnie szczególnie zainteresowała obecność w tym komitecie dwóch kapłanów z Piły.
    Ciekawe co na to nasi forumowi antyklerykałowie - specjaliści od moherowych
    beretów,"mieszania się Kościoła do polityki", tudzież Radia Maryja. Stawiam na
    to, że w tym przypadku im to nie będzie przeszkadzać.
    I jeszcze dodam, jak imponująca jest w tym zestawie lista złotowskich
    antykomunistów i autorytetów popierających PO. Sorry Bartek, ale nie moja wina,
    że jesteś w tym zacnym towarzystwie.


    POWIAT PILSKI:

    Ksiądz Dziekan Stanisław Oracz – dziekan Dekanatu Pilskiego, Proboszcz Parafii
    pw. NMP Wspomożenia Wiernych
    Ksiądz Dyrektor Stanisław Skopiak – dyrektor Salezjańskiej Szkoły Podstawowej
    im. Jana Pawła II
    w Pile
    Zygmunt Malinowski – kardiolog, dyrektor Kliniki Ars Medical w Pile
    Tadeusz Ukleja – dealer samochodów Toyota Motor Poland
    Lech Adam Żak – dyrektor Zakładu Energetycznego ENEA Rejon Piła – Chodzież
    Eugeniusz Repczyński – artysta malarz z Piły
    Paweł Jarczak – nauczyciel, dyrektor Liceum Ogólnokształcącego im. M.
    Skłodowskiej-Curie w Pile
    Jerzy Jasiński – działacz sportowy, prezes Klubu Sportowego „Joker”
    Ryszard Bednarek – prezes Sezup-Clima Sp. z o.o. w Pile
    Andrzej Zaranek – fotograf, właściciel zakładu FOTO ZARANEK
    Sławomir Gerymski – kapitan pierwszoligowej drużyny piłki siatkowej mężczyzn
    VKS Joker Piła
    Kamil Kalka – Mistrz Polski Seniorów w Chodzie Sportowym na 50 km, najlepszy z
    Polaków w Pucharze Świata w Chodzie Sportowym na 20 km Turyn 2003
    Wiktor Piorkowski – rzemieślnik, starszy Cechu Rzemiosł Różnych w Pile
    Wojciech Młynkiewicz – prezes Handlowej Spółdzielni Spożywców Społem „Merkury”
    w Pile
    Tadeusz Dąbrowski – samorządowiec, przewodniczący Stowarzyszenia Gmin i
    Powiatów Nadnoteckich, wójt Miasteczka Krajeńskiego
    Andrzej Barczak – rolnik – Miasteczko Krajeńskie
    Małgorzata Kwiatkowska – działacz społeczny, Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w
    Rzadkowie
    Stanisław Dąbek – animator kultury, instruktor w Pilskim Domu Kultury

    POWIAT CHODZIESKI:

    Mariusz Wolff – działacz samorządowy, wicestarosta chodzieski
    Jacek Gursz – kupiec- księgarz, prezes Chodzieskiego Klubu Gospodarczego
    Henryk Słowiński – działacz społeczny, prezes Zarządu Miejskiego Polskiego
    Komitetu Pomocy Społecznej w Chodzieży
    Krzysztof Szplit – lekarz chirurg, dyrektor Zakładu Opieki Zdrowotnej w
    Chodzieży
    Wojciech Stefaniak – prawnik, adwokat z Chodzieży
    Wanda Ślesińska – prezes Obywatelskiej Fundacji na Rzecz Dzieci
    Niepełnosprawnych
    i Potrzebujących Pomocy
    Alfons Hemmerling – przedsiębiorca, prezes EuroPol – Meble S.A. w Chodzieży
    Witold Czech – lekarz anestezjolog, stomatolog, pediatra – Szamocin

    POWIAT CZARNKOWSKI-TRZCIANECKI:

    Wiesław Maszewski – działacz samorządowy, starosta powiatu czarnkowsko-
    trzcianeckiego
    Małgorzata Janyska – sekretarz gminy Tarnowo Podgórne k. Poznania, była
    sekretarz i wiceburmistrz Miasta Czarnkowa

    POWIAT GRODZISKI:

    Antoni Spieczyński – menedżer, podstarszy Cechu Rzemiosł Różnych w Grodzisku
    Janusz Brzeziński – menedżer, wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej Inter Groclin
    Auto S.A.

    POWIAT MIĘDZYCHODZKI:

    Jędrzej Szubert – samorządowiec, wicestarosta powiatu międzychodzkiego
    Henryk Paech – przedsiębiorca, właściciel firmy PAECH z Międzychodu

    POWIAT NOWOTOMYSKI:

    Krystyna Wilkoszarska – radna, logopeda, dyrektor Poradni Psychologiczno-
    Pedagogicznej w Nowym Tomyślu
    Tomasz Wróbel – menedżer, wiceprezes Aesculap Chifa Sp. z o.o. – Nowy Tomyśl
    Włodzimierz Szymański – rzemieślnik, Starszy Cechu Rzemiosł Różnych Powiatu
    Nowotomyskiego

    POWIAT OBORNICKI:

    Robert Brdąkała – chirurg, ordynator Oddziału Chirurgii Szpitala Powiatowego w
    Obornikach
    Andrzej Kaczmarek – lekarz medydyny nestor środowiska lekarskiego z Rogoźna

    POWIAT SZAMOTULSKI:

    Michał Chojara – samorządowiec, burmistrz Pniew, prezes Stowarzyszenia Gmin i
    Powiatów Wielkopolskich
    Tadeusz Szymański – samorządowiec, pierwszy burmistrz Szamotuł, radny Miasta i
    Gminy Szamotuły
    Mirosław Biedziak – rolnik, właściciel gospodarstwa agroturystycznego z Pniew

    POWIAT WĄGROWIECKI:

    Michał Kaniewski – rzemieślnik, Starszy Cechu Rzemiosł Różnych w Wągrowcu
    Jan Springer – siedmiokrotny Mistrz Świata Jachtów Sterowanych Radiem,
    najbardziej utytułowany zawodnik w tej dyscyplinie sportu na świecie

    POWIAT WOLSZTYŃSKI:

    Justyna Mikołajewska – samorządowiec, wiceburmistrz Miasta i Gminy Wolsztyn
    Szczepan Augustyniak – lekarz chirurg, anestezjolog, radny Gminy Wolsztyn

    POWIAT ZŁOTOWSKI:

    Bartek Szopiński – muzyk, lider zespołu Boogie Boys – Złotów
    Ryszard Standio – Nadleśniczy Nadleśnictwa Złotów
    Karol Pufal – rzemieślnik, wiceprezes Wielkopolskiej Izby Rzemieślniczej w
    Poznaniu, Starszy Cechu Rzemiosł Różnych w Złotowie



    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • witch-world.pev.pl
  • Design by flankerds.com