Linki
menu      Powiat Nowy Dwór Mazowiecki
menu      Powiatowa Stacja Sanitarno Epidemiologiczna
menu      Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
menu      Powiatowe Stacje Sanitarno-Epidemiologiczne
menu      Powiatowy Fundusz Ochrony Środowiska
menu      Powiatowy Urząd Nadzoru Budowlanego
menu      Powiatowy urząd pracy Warszawa
menu      powiat Biała Podlaska
menu      powiat Bielsk Podlaski
menu      Powiat Bieruńsko Lędziński
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • odchudzanie13.keep.pl
  • Oglądasz wypowiedzi wyszukane dla słów: powiat Prudnik





    Temat: Ulewy nad Polską. Meteorolodzy ostrzegają przed...
    Nic specjalnego w sumie. Rok temu o tej porze tez lało , a potem nadeszły spore
    upały. Jak na razie u nas ( powiat Prudnik) sytuacja spokojna. Rzeka Złoty Potok
    podskoczyła , ale na razie pod kreska ostrzegawczą. Do koszmaru z 97 brakuje
    jej jeszcze jakieś 2,5 metra ;-) Nie pada zresztą tak jak wtedy - nie ma ściany
    deszczu bez przerw przez 4 dni. Wczoraj padało cały dzień , ale raczej słabo. W
    nocy przeszły dwie ulewy. Dzis rano nawet na moment sie przejaśniło. Teraz pada
    , ale tez tak sobie , natomiast cos grzmi od czsu do czasu i momentami leje
    mocniej ;-)
    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Najgorzej jeżdżą kierowcy z Opolszczyzny
    Najgorzej jeżdżą kierowcy z Opolszczyzny
    Jeżdżę po całej Polsce, znam każdą dziurę i każdy skrót, ale kiedy wjeżdżam
    na opolszczyznę, szczególnie powiat Prudnik, to jeży mi się włos na lekko
    siwej głowie, tu może zdarzyć się wszystko tutaj nie ma reguł, przeżywa
    silniejszy
    pzdr. Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Najgorzej jeżdżą kierowcy z Opolszczyzny
    Gość portalu: dziwny las napisał(a):

    > Jeżdżę po całej Polsce, znam każdą dziurę i każdy skrót, ale kiedy wjeżdżam
    > na opolszczyznę, szczególnie powiat Prudnik, to jeży mi się włos na lekko
    > siwej głowie, tu może zdarzyć się wszystko tutaj nie ma reguł, przeżywa
    > silniejszy
    > pzdr.

    A byles kiedy w koninskiem?Tam tez fajnie jezdza :-)

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Spotkanie z Wilymym
    Śląska dywizja
    Kto 4 września 1939 roku zajmował Katowice i inne miasta śląskiego okręgu
    przemysłowego? Ślązacy mieszkający po drugiej stronie granicy. We freiburskim
    archiwum odnaleźliśmy zestawienie dotyczące oddziałów wchodzących w skład 239.
    Dywizji Piechoty.

    W skład dywizji wchodziły: trzy pułki piechoty, pułk artylerii, batalion
    przeciwpancerny, batalion rozpoznawczy, batalion pionierów oraz oddział
    łączności. W sumie dywizja w pełnym stanie liczyła kilkanaście tysięcy
    żołnierzy. Poszczególne jednostki stacjonowały głównie na Opolszczyźnie.
    Stamtąd też pochodzili żołnierze Neulinga.

    Sztab dywizji - Opole

    327. Pułk Piechoty,

    dowódca - ppłk Manfred von Drebber, siedziba sztabu - Koźle

    Bataliony rozlokowano w Koźlu, Pisarzowicach, powiat Prudnik, i w Szydłowcu,
    powiat Niemodlin

    372. Pułk Piechoty

    dowódca - ppłk Runnebaum, siedziba sztabu - Pyskowice

    Bataliony rozlokowano w Pyskowiach, Sośnicowicach i Świbiu, powiat Toszek

    444. Pułk Piechoty

    dowódca - płk Erich Höcker, siedziba sztabu - Opole

    Bataliony rozlokowano w Opolu, Strzelcach Opolskich i Bogacicach, powiat
    Olesno.

    239. Pułk Artylerii

    dowódca - ppłk Haccius, siedziba sztabu - Opole

    Oddziały rozlokowano w Opolu, Jemielnicy, Strzelcach Opolskich, Mosznej i
    Gotartowie, powiat Kluczbork

    Batalion Rozpoznawczy

    Dowódca - kpt. Pazur

    Rozlokowany w Dąbrowie, powiat Niemodlin

    Batalion Przeciwpancerny

    Dowódca - kpt. Mülller

    Rozlokowany w Korfantowie, powiat Niemodlin

    Batalion Pionierów

    Dowódca - kpt. Petzold

    Rozlokowany w Komprachcicach, powiat Opole

    Oddział Łączności

    Dowódca - kpt. Ottinger

    Rozlokowany w Nowej Wsi Królewskiej, powiat Opole

    miasta.gazeta.pl/katowice/1,35063,1891832.html Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Jeszcze roz uo Wiezy Spadochronowej w Kattowitz
    pieron.slonski napisał:

    > 2. Nie zawsze tak jest, że w jednostkach wojskowych formowanych na danym
    tereni
    > e służą żołnierze z tego terenu. A skąd wiesz jak wyglądał system poboru w
    III
    > Rzeszy? Może jakieś źródło?

    Śląska dywizja


    bart (29-01-2004 23:37)

    Kto 4 września 1939 roku zajmował Katowice i inne miasta śląskiego okręgu
    przemysłowego? Ślązacy mieszkający po drugiej stronie granicy. We freiburskim
    archiwum odnaleźliśmy zestawienie dotyczące oddziałów wchodzących w skład 239.
    Dywizji Piechoty.
    Artykuł archiwalny; Katowice

    W skład dywizji wchodziły: trzy pułki piechoty, pułk artylerii, batalion
    przeciwpancerny, batalion rozpoznawczy, batalion pionierów oraz oddział
    łączności. W sumie dywizja w pełnym stanie liczyła kilkanaście tysięcy
    żołnierzy. Poszczególne jednostki stacjonowały głównie na Opolszczyźnie.
    Stamtąd też pochodzili żołnierze Neulinga.

    Sztab dywizji - Opole

    327. Pułk Piechoty,

    dowódca - ppłk Manfred von Drebber, siedziba sztabu - Koźle

    Bataliony rozlokowano w Koźlu, Pisarzowicach, powiat Prudnik, i w Szydłowcu,
    powiat Niemodlin

    372. Pułk Piechoty

    dowódca - ppłk Runnebaum, siedziba sztabu - Pyskowice

    Bataliony rozlokowano w Pyskowiach, Sośnicowicach i Świbiu, powiat Toszek

    444. Pułk Piechoty

    dowódca - płk Erich Höcker, siedziba sztabu - Opole

    Bataliony rozlokowano w Opolu, Strzelcach Opolskich i Bogacicach, powiat
    Olesno.

    239. Pułk Artylerii

    dowódca - ppłk Haccius, siedziba sztabu - Opole

    Oddziały rozlokowano w Opolu, Jemielnicy, Strzelcach Opolskich, Mosznej i
    Gotartowie, powiat Kluczbork

    Batalion Rozpoznawczy

    Dowódca - kpt. Pazur

    Rozlokowany w Dąbrowie, powiat Niemodlin

    Batalion Przeciwpancerny

    Dowódca - kpt. Mülller

    Rozlokowany w Korfantowie, powiat Niemodlin

    Batalion Pionierów

    Dowódca - kpt. Petzold

    Rozlokowany w Komprachcicach, powiat Opole

    Oddział Łączności

    Dowódca - kpt. Ottinger

    Rozlokowany w Nowej Wsi Królewskiej, powiat Opole

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu



    Temat: Pośpieszny MUSI wrócić na Podsudecką - akcja 2009
    Drugi list otwarty wysłany w tej sprawie.
    ---

    List Krzysztofa Pawlaka z Prudnika w sprawie powrotu pociągu relacji
    Kraków - Jelenia Góra (przez Prudnik, Nysę, Jaworzynę Śląską)
    skierowany do Prezesa Zarządu PKP Intercity

    Krzysztof Pawlak
    Prudnik, dn. 19.01.2009

    Pan
    Krzysztof Celiński
    Prezes Zarządu
    PKP Intercity Sp. z o. o.

    Szanowny Panie Prezesie,

    W związku z przejęciem przez PKP Intercity pociągów międzywojewódzkich
    pospiesznych w grudniu 2008r. zwracam się do Pana w imieniu swoim oraz
    mieszkańców powiatu prudnickiego o przywrócenie pociągu pospiesznego
    łączącego Górny Śląsk z Kotliną Kłodzką oraz Karkonoszami.

    W rozkładzie jazdy 2006/7 kursował sezonowy (22-31.XII.06, 26.I -
    25.II, 6-10.IV, 27.IV-6.V, 23.VI-2.IX) pociąg pospieszny nr R-64501
    relacji Przemyśl / Lublin - Katowice - Nysa - Kłodzko - Jelenia Góra,
    który z dniem wejścia w życie oferty 2007/2008 został zlikwidowany.
    Powyższy pociąg zapewniał dogodne połączenie bez konieczności
    uciążliwych przesiadek między innymi do Katowic, Krakowa, Rzeszowa,
    Przemyśla, Kielc, Lublina, w kierunku zachodnim do Kłodzka, Wałbrzycha
    czy Jeleniej Góry ciesząc się dużym zainteresowaniem podróżnych. Przez
    wiele lat na linii Katowice - Legnica kursowało wiele par pociągów
    międzywojewódzkich, które zawsze cieszyły się dużym zainteresowaniem.
    Nie sposób nie wymienić słynnego pociągu z Katowic do Legnicy, który
    kursował przez około 30 lat. Z takich miejscowości jak Nysa, Prudnik
    można było dojechać w różne zakątki kraju, korzystając między innymi z
    ww. pociągu. Wprowadzony proces restrukturyzacji i regionalizacji
    kolei doprowadził do likwidacji wielu połączeń dalekobieżnych
    pozostawiając jedynie krótkie pociągi regionalne.

    Likwidacja pociągu pospiesznego z Jeleniej Góry do Krakowa (taka była
    pierwotna relacja) wywołała społeczny sprzeciw, w szczególności
    mieszkańców południowej Opolszczyzny. Protestowali mieszkańcy,
    samorządy lokalne (m. in. Powiat Prudnik, Nysa), władze Województwa
    Opolskiego oraz parlamentarzyści reprezentujący nasz region.
    Przewoźnik PKP Przewozy Regionalne w ramach rekompensaty (na wnioski
    mieszkańców i władz) uruchomił sezonowe połączenie relacji Warszawa
    Wschodnia - Opole - Nysa - Kłodzko, które nie spełnia oczekiwań
    mieszkańców regionu, a które od 14 grudnia realizuje kierowana przez
    Pana spółka PKP Intercity. Naszym zdaniem powyższy pociąg nie jest
    żadną alternatywą dla zlikwidowanego połączenia z Krakowa do Jeleniej
    Góry przede wszystkim ze względu na zupełnie inne naturalne potoki
    oraz nieatrakcyjny czas przejazdu. W sposób niesprawiedliwy pozbawiono
    nas, mieszkańców dogodnego i bezpośredniego połączenia. Brak pociągu
    pospiesznego kursującego przez Prudnik, Nysę powoduje dalszą
    degradację połączeń słynnej niegdyś Magistrali Podsudeckiej oraz
    dalszą marginalizację nie tylko naszego regionu, ale całej południowej
    Opolszczyzny, wpływając na spadek atrakcyjności turystycznej i
    gospodarczej regionu oraz obniżenie mobilności jego mieszkańców.

    Z Prudnickiego dworca PKP w sezonie 2008/9 pozostały wyłącznie kursy
    do Nysy, Brzegu i Kędzierzyna Koźla obsługiwane autobusami szynowymi,
    które ulegają częstym awariom powodując spadek liczby podróżnych
    chcących skorzystać z usług kolei. Przykładowo przejazd z Prudnika do
    Katowic (112km) pociągiem osobowym już dziś wiąże się z co najmniej
    dwoma przesiadkami w Kędzierzynie Koźlu oraz w Gliwicach. W kierunku
    Świdnicy, Dzierżoniowa i Wałbrzycha nie ma już żadnego połączenia. Od
    14 grudnia 2008r. PKP PR oraz Urząd Marszałkowski Województwa
    Opolskiego zlikwidował wszystkie połączenia z Nysy w kierunku Kamieńca
    Ząbkowickiego i dalej do Świdnicy i Dzierżoniowa, Wałbrzycha czy
    Legnicy.

    W związku z rozminięciem się z oczekiwaniami społeczeństwa wnioskuję o
    przywrócenie kursowania pociągu pospiesznego relacji Kraków - Jelenia
    Góra, przez Katowice, Prudnik, Nysę, Dzierżoniów, Świdnicę, Jaworzynę
    Śląską, Wałbrzych. Powyższy pociąg będzie zapewniał dogodne połączenie
    aglomeracji krakowskiej i śląskiej z Kotliną Kłodzką, Karkonoszami i
    bogatym w atrakcje turystyczne Dolnym Śląskiem. Z drugiej strony
    powyższy pociąg będzie zapewniał dogodne połączenie z ważnymi
    ośrodkami akademickimi (Kraków, Katowice, Gliwice), handlowo -
    usługowymi oraz przemysłowymi Górnego Śląska. Dotychczasowy pociąg w
    ciągu ostatnich kilku lat kursował przez Kłodzko, Nową Rudę,
    Wałbrzych, z pominięciem Dzierżoniowa i Świdnicy nie dając możliwości
    realizacji naturalnych potoków podróżnych od lat występujących w ciągu
    Świdnica - Dzierżoniów - Nysa - Prudnik - Katowice.

    Jako mieszkaniec regionu, miłośnik kolei i bezpośrednio zainteresowany
    rozwojem transportu kolei oraz regionu proszę o rozważenie ww.
    propozycji. W ramach optymalizacji kosztów proponuję uruchomienie
    pociągu na odcinku Kędzierzyn Koźle - Jelenia Góra jako łącznika, trzy
    wagonowy skład od pociągu Krakowianka włączany i wyłączany na stacji
    Kędzierzyn Koźle. Podobnie jak w poprzednich latach proponowany skład
    powinien wyjeżdżać z Krakowa około 6:00, powrót około godziny 22:00.
    Brak w nowym rozkładzie jazdy pociągu pospiesznego pozostawi nam
    mieszkańcom niewielkie możliwości podróżowania, wpływając negatywnie
    na wizerunek nie tylko naszego powiatu ale całej południowej
    Opolszczyzny. Uruchomienie ww. pociągu wpłynie znacząco na poprawę
    komunikacji, wzrost mobilności społeczeństwa oraz przede wszystkim
    spowoduje wzrost atrakcyjności turystycznej i gospodarczej regionu.

    Z poważaniem
    Krzysztof Pawlak

    Do wiadomości:

    * Tygodnik Prudnicki, Prudnik, ul. Kościuszki 13a,
    * Nowa Trybuna Opolska,
    * Euroregion Pradziad Prudnik - Rynek,
    * Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego
    * Starosta Prudnicki,
    * Starosta Nyski,
    * Urząd Miasta i Gminy Prudnik,
    * Pani Poseł Danuta Jazłowiecka,
    * Pan Poseł Tadeusz Jarmuziewicz,
    * Pan Poseł Robert Węgrzyn,
    * Pan Poseł Łukasz Tusk,
    * Pan Poseł Adam Krupa,
    * Pan Poseł Andrzej Buła,
    * Pan Poseł Stanisław Rakoczy,
    * Pan Poseł Ryszard Galla,

    Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • witch-world.pev.pl
  • Design by flankerds.com