Poza tym nie napisales czy interesuje cie samo OC czy AC tez, jaki
samochod, lokalizacja...
W moim przypadku DU nexia '96 PTU zaoferowalo najkorzystniejsze stawki
(Link4 wyliczyl mi 2000zl z kawalkiem). Jakby co moge Ci dac namiary
na brokera w Radomiu i on Ci wszystko policzy. Juz kilku moich
znajomych z DC wlasnie tu ubezpieczalo auto.
ja z dolnego slaska jestem powiat zabkowicki ( bo to chyba tez ma
znaczenie )
chodzi mi tylko o OC
a autko to golf 3 silnik 1.6
ja z dolnego slaska jestem powiat zabkowicki ( bo to chyba tez ma
znaczenie )
chodzi mi tylko o OC
a autko to golf 3 silnik 1.6
Widzisz nexia ma 1.5 silnik Ale (jesli sie myle poprawcie mnie nie
"siedze" w koncu w ubezpieczeniach) przedzial jest wlasnie do 1600,
pozniej juz drozej.
Po prostu zadzwon do ktorejsc agencji u siebie i juiz bedziesz
wiedzial wszystko. Tylko lepiej do agencji vel brokera a nie do
agentow. Wyobraz sobie ze etetowy agent PTU wyliczyl mi takie samo
ubezp. do mojego samochodu o 200 zl drozej LOL.
pozdr
michau
DU nexia :)
Ircys wrote:
| | Jest już dokładniejsza mapa 1:50 000. Też polecam.
| tak z ciekawości - a kto ją wydał i kiedy?
| http://www.plan.pl/index.php?top=67&id=161
| a, to ta zapowiadana od jakiegoś czasu nowa wersja. afair dwa
| tygodnie temu na wita stwosza jeszcze tego nie mieli. szkoda że
| tylko zachodnia część, czekać należy na wschód - bo północ obejmuje
| mapa wzgórza trzebnickie.
Może i 2 tygodnie temu jej nie mieli ale teraz już jest.
pojechałem i kupiłem. a do kompletu jeszcze przedgórze sudeckie (to w
zasadzie głównie powiat zabkowicki).
obie 50-ki, "okolice w-wia" z podziałka do gps, "przedgórze" nie. pobieżne
oględziny szlaków (patrzyłem głównie w dolinie bystrzycy) wskazują, że
"okolice" mniej więcej zgadzają się z terenem. szkoda, że "przedgórze" i
"okolice" nie zgrywają się ze sobą, brakuje mniej więcej 1 km (niecałe 2 cm
mapy!). a tak by się ładnie nawzajem uzupełniały ...
http://www.zabkowice-powiat.pl/portal/index.php?d=news&id_news=231
"Kolej na Przedgórze
W dniu 16 lutego 2008 r. na sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego
w Ząbkowicach Śląskich, z inicjatywy Zarządu Powiatu Ząbkowickiego,
odbyła się konferencja "Kolej na Ziemi Ząbkowickiej - przeszłość,
teraźniejszość, przyszłość".
Konferencja była poświęcona 150 rocznicy istnienia linii kolejowej na
Ziemi Ząbkowickiej oraz 100 rocznicy Ząbkowickiej Kolejki Powiatowej.
Spotkanie zostało przygotowane przez Starostwo Powiatowe w Ząbkowicach
Śląskich oraz PKP Polskie Linie Kolejowe SA Oddział Regionalny
Wrocław.
Spotkanie otworzył i prowadził Ryszard Nowak - Starosta Ząbkowicki,
który w prezentacji przedstawił koncepcję uruchomienia pociągu
specjalnego na linii Wrocław - Kamieniec Ząbkowicki - Ząbkowice
Śląskie - Dzierżoniów - Świdnica - Jaworzyna Śląska. Pociąg ten byłby
połączeniem kursującym w sezonie turystycznym w soboty, niedziele i
święta. Wprowadzenie takiego połączenia byłoby dodatkowym sposobem
dojazdu do atrakcji Ziemi Ząbkowickiej i okolic a jednocześnie
atrakcją samą w sobie.
W konferencji wziął również udział Patryk Wild - Członek Zarządu
Województwa Dolnośląskiego, który w prezentacji "Przyszłość transportu
kolejowego na Ziemi Ząbkowickiej na tle rozwoju Dolnego Śląska" mówił
o konieczności zintegrowania rozkładów jazdy PKP i PKS w Województwie
Dolnośląskim. W prezentacji przewijał się również pomysł jednego
wspólnego biletu na środki transportu. Marszałek wielokrotnie
podkreślał kwestie ograniczenia czasu podróży i polepszenia warunków
podróżowania. Poinformował o możliwościach przejmowania linii
kolejowych przez samorządy lokalne. Przekazał również informacje dot.
modernizacji linii kolejowych w Województwie Dolnośląskim. Uczestnicy
dowiedzieli się również, że w Kamieńcu Ząbkowickim będzie się
zatrzymywał pociąg ekspresowy z Warszawy do Pragi.
Partyk Wild powiedział również, że bardzo ważnym zadaniem jest
uruchomienie linii turystycznych (o których mówił Starosta
Ząbkowicki), do miejscowości atrakcyjnych turystycznie.
Następną prezentację dot. Historii Kolei na Ziemi Ząbkowickiej
przedstawił Jerzy Organiściak - Prezes Lokalnej Organizacji
Turystycznej Ziemi Ząbkowickiej, który przedstawił szczegóły historii
linii kolejowej.
Zaproponował również, aby samorząd powiatu ząbkowickiego zastanowił
się nad możliwością przejęcia nieczynnej linii kolejowej z Ząbkowic
Śląskich do Henrykowa (dalej do Ciepłowód), a następnie
przekształcenie jej w ścieżkę rowerową.
Kolejną prezentację wykonało Muzeum Kolejnictwa i Przemysłu na Śląsku
w Jaworzynie Śląskiej - Aktywna forma dokumentacji dziedzictwa
kolejowego. Przedstawiciele Muzeum przekazali zebranym informacje dot.
działań podejmowanych przez Muzeum (www.muzuemtechniki.pl).
Swoją prezentację przedstawiła również Biblioteka Techniczna we
Wrocławiu, która mieści się przy ul. Joannitów we Wrocławiu, jako
wydział Zakładu Linii Kolejowych we Wrocławiu.
Następnie Jacek Jerczyński z Klubu Sympatyków Kolei we Wrocławiu
przedstawił prezentację "Lokalna Linia Kolejowa w otoczeniu społecznym
i gospodarczym". Powiedział, że kolej ma przed sobą wielką szansę,
którą należy wykorzystać. Mówił również o Sudeckim Kolejowym Szlaku
Turystycznym.
Łukasz Romaniecki ze Stowarzyszenia Miłośników Kolei z Jaworzyny
Śląskiej prezentował film nagrany podczas przejazdu drezyną. Niestety
PKP nie zezwala na organizowanie tego typu imprez ze względów
bezpieczeństwa.
Ostatnią prezentacją była "Modernizacja Linii Kolejowych na Dolnym
Śląsku, realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA Oddział we
Wrocławiu", którą przedstawił Dyrektor Mirosław Siemieniec. W
prezentacji bardzo szczegółowo omówił wykonywane i zamierzone
modernizacje linii kolejowych w Województwie Dolnośląskim.
Następnie odbyła się dyskusja, podczas której zabrał głos Maciej
Szewczyk ze Stowarzyszenia Hobbystów Kolejowych, który przedstawił
profil stowarzyszenia oraz możliwość organizacji głównych obchodów 150
rocznicy istnienia linii kolejowej na Ziemi Ząbkowickiej, które
wstępnie ustalono na miesiąc wrzesień br.
Mieczysław Rodak (Członek Zarządu Powiatu Ząbkowickiego oraz dyrektor
PKP PLK we Wrocławiu) na pytanie Jerzego Organiściaka dot. możliwości
przejmowania nieczynnych linii kolejowych, udzielił odpowiedzi, że
taka możliwość istnieje, tylko samorząd musi złożyć akces dot. chęci
przejęcia danej linii. Wówczas rozpoczyna się proces legislacyjny.
Nawiązał również do tematu drezyn, którego funkcjonowanie w Polsce
musi uregulować ustaw
Jacek Jerczyński zwrócił się do Starosty Ząbkowickiego z prośbą o
lobbing wśród parlamentarzystów w sprawie przeprowadzenia zmian w
ustawie o transporcie kolejowym, aby zacząć chronić lokalne linie
kolejowe.
W konferencji wziął również Starosta Lwówecki - Artur Zych, który
podjął inicjatywę założenia Stowarzyszenia na rzecz odbudowy i ochrony
linii kolejowych na Dolnym Śląsku. Powiat Ząbkowicki złożył deklarację
udziału w tym stowarzyszeniu. "