Oglądasz wypowiedzi wyszukane dla słów: power unit
Temat: VA - Power Unit-Compiled By Domateck (2008)
Artist: VA
Title Of Album: Power Unit-Compiled By Domateck
Year Of Release: May-30-2008
Label: Magma Records
Genre: Psychedelic
Bitrate: VBRkbps/44.1Khz
Total Time: 73:48 min
Total Size: 107,3 MB
01. Insomnia - Rewind Of Vibes [07:48]
02. Domateck - Face Wash [08:20]
03. Tactic Mind Vs Anymatic - The Exit [06:58]
04. Perlook - Stopping The Time [06:49]
05. Sundose - Walking On Sunshine [07:38]
06. Optical Vision - Overdrive [08:08]
07. 2minds - In Balance [08:00]
08. Domateck - Power Unit [07:59]
09. Itp - Not Responding Volcano Rmx [07:04]
10. Crystal Sound Feat Noa Bach - Diving [05:04]
KUNIEC
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: Propergol - Ground Proximity Warning System (2006)
Tracklisting:
1 Air Route Traffic Control Center (10:04)
2 Malfunction Check List (5:3
3 Cockpit Voice Recorder (6:2
4 Instrument Landing System (3:36)
5 Ground Proximity Warning System (6:0
6 Electronic Flight Information System (5:36)
7 Portable Breathing Equipment (6:44)
8 Flight Data Recorder (7:45)
9 Cabin Altitude Aural Warning (5:3
10 Alert And Collision Aviodance System (3:19)
11 Engine Indication And Crew Alerting System (5:32)
12 Auxiliaire
Power Unit (5:22)
http://www.sendspace.com/file/wmx58t
KUNIEC
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: Propergol - Ground Proximity Warning System (2006)
*Artist: Propergol
*Album: Ground Proximity Warning System
*Year: 2006
*Genre: Industrial/Dark Ambient/Experimental
*Country: France
*Format: mp3@VBR192kbps
*Size: 120MB
Tracklist:
01. Air Route Traffic Control Center
02. Malfunction Check List
03. Cockpit Voice Recorder
04. Instrument Landing System
05. Ground Proximity Warning System
06. Electronic Flight Information System
07. Portable Breathing Equipment
08. Flight Data Recorder
09. Cabin Altitude Aural Warning
10. Alert And Collision Aviodance System
11. Engine Indication And Crew Alerting System
12. Auxiliaire
Power Unit
******************************
Total playing time: 1:11:51
http://www.axifile.com/?9352788
KUNIEC
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: ceny oracle dla biznesu elektronicznego
Kalkulacja cen odbywa się na bazie Jednostek Mocy (Power Unit - Jednostka
Mocy jest równa 1 MHz). Obecnie zostały zróżnicowane ceny dla procesorów
RISC i Intel. Poniżej podajemy ceny Jednostek Mocy:
Oracle 8i Standard Edition: 15 dolarów - Intel
Oracle 8i Standard Edition: 25 dolarów - RISC
Oracle 8i Enterprise Edition: 100 dolarów - Intel
Oracle 8i Enterprise Edition: 150 dolarów - RISC
W celu uprzystępnienia rozwiązania nowo powstającym przedsiębiorstwom
oferowane są obecnie licencje 2- lub 4-letnie. Cena licencji 4-letniej
wynosi 60% licencji stałej, a licencji 2-letniej - 35%
Do standardowych zestawów dołączono funkcje, które dotychczas były dostępne
tylko jako oddzielnie kupowane opcje. Dwie najważniejsze opcje
internetowe -- interMedia, wyszukiwarka tekstów i danych multimedialnych,
oraz JServer, zintegrowany interpreter języka Java - są obecnie bezpłatnie
dołączane do Oracle8i zarówno w wersji standardowej, jak i w wersji
Enterprise.
na podstaiw newsroom chipa
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: ceny oracle dla biznesu elektronicznego
Kalkulacja cen odbywa się na bazie Jednostek Mocy (Power Unit - Jednostka
Mocy jest równa 1 MHz). Obecnie zostały zróżnicowane ceny dla procesorów
RISC i Intel. Poniżej podajemy ceny Jednostek Mocy:
Oracle 8i Standard Edition: 15 dolarów - Intel
Oracle 8i Standard Edition: 25 dolarów - RISC
Oracle 8i Enterprise Edition: 100 dolarów - Intel
Oracle 8i Enterprise Edition: 150 dolarów - RISC
I chyba trzeba pamietac, aby cene pomnozyc przez odpowiedni, latwy do
odgadniecia
wspolczynnik - jesli mamy maszynke wieloprocesorowa.
x
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: jak uzyskac potege dowolnej liczby?
D a r i o s wrote:
pozdrawiam..
darios
A probwoales wielokrotnego mnozenia? ;-
No nic. Nietrudno znalezc w helpie:
Power raises Base to any power.
Unit
Math
Category
arithmetic routines
function Power(Base, Exponent: Extended): Extended;
Description
The Power function raises Base to any power. For fractional exponents or
exponents greater than MaxInt, Base must be greater than 0.
Powodzenia
TRubaj
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: jak uzyskac potege dowolnej liczby?
wielokrotnego mnozenia sprobowalem i to chodzi ale musi byc tez wizualnie
ok.
jesli wpisze intpower lub
power... to traktuje to jako zmienna, ktora jest
nie zdefiniowana...
czy moze wpisuje sie cos jeszcze w uses..?
pozdrawiam...
darios
Tomasz Rubaj napisał(a) w wiadomości:
<37411CCE.5DAD0@ajax.umcs.lublin.pl...
D a r i o s wrote:
| pozdrawiam..
| darios
A probwoales wielokrotnego mnozenia? ;-
No nic. Nietrudno znalezc w helpie:
Power raises Base to any power.
Unit
Math
Category
arithmetic routines
function Power(Base, Exponent: Extended): Extended;
Description
The Power function raises Base to any power. For fractional exponents or
exponents greater than MaxInt, Base must be greater than 0.
Powodzenia
TRubaj
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: potengowanie
Dnia 2004-04-28 09:49 użytkownik MortusS wspólnie i w porozumieniu z
klawiaturą, na szkodę ogółu, nastukał:
"jac00l" <jac@poczta.onet.plwrote in message
| mam proste pytanie jaka funkcja podnosi liczbe do potengi
| np a do kwadratu??
| i czy wykładnik potengi może być inny niż liczba całkowita?
| dzieki i pozdrawiam J
Power (unit math)
reszte znajdziesz w helpie
Nie wiem czy o to ci chodzilo, ale chyba funkcja kwadratowa Y = ax^2 + bx +
C :)
??????????
a co ma piernik do wiatraka ???
Jesli chcesz cos podniesc do kwadratu w delphi to zrob to piszac np "a^2"
a^2 ??
Pierwsze słysze...
badz sqr(A).
Przynajmniej tu nie walnąłeś gafy ;)
sqr(A) = A*A
Piszac a^'jakiejs potegi" mozna chyba wpisac liczbe inna niz
calkowita, pod warunkiem ze zmienna "a" nie jest typem calkowitym tylko np
rzeczywistym.
Pisząc a^2 można otrzymać "[Error] Unit1.pas(28): Pointer type required".
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: potengowanie
Dnia 2004-04-28 09:49 użytkownik MortusS wspólnie i w porozumieniu z
klawiaturą, na szkodę ogółu, nastukał:
| "jac00l" <jac@poczta.onet.plwrote in message
| | mam proste pytanie jaka funkcja podnosi liczbe do potengi
| np a do kwadratu??
| i czy wykładnik potengi może być inny niż liczba całkowita?
| dzieki i pozdrawiam J
Power (unit math)
reszte znajdziesz w helpie
| Nie wiem czy o to ci chodzilo, ale chyba funkcja kwadratowa Y = ax^2 + bx +
| C :)
??????????
a co ma piernik do wiatraka ???
| Jesli chcesz cos podniesc do kwadratu w delphi to zrob to piszac np "a^2"
a^2 ??
Pierwsze słysze...
| badz sqr(A).
Przynajmniej tu nie walnąłeś gafy ;)
sqr(A) = A*A
| Piszac a^'jakiejs potegi" mozna chyba wpisac liczbe inna niz
| calkowita, pod warunkiem ze zmienna "a" nie jest typem calkowitym tylko np
| rzeczywistym.
Pisząc a^2 można otrzymać "[Error] Unit1.pas(28): Pointer type required".
Dzieki Paweł
Jacek
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: Matematyka w Delphi.
On Mon, 2 Sep 2002 00:01:59 +0200
Raises Base to any power.
Unit
Math
Category
Arithmetic routines
function Power(const Base, Exponent: Extended): Extended;
Description
Power raises Base to any power. For fractional exponents or exponents greater than MaxInt, Base must be greater than 0.
"BoJo" <bo@poczta.onet.plwrote:
Witam.
W jakis posób moÂżna podnieœÌ wartoœÌ do dowolnej potĂŞgi?
Pozdrawiam.
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: makówarska rada na problemy z podłączeniem Canona
On 27 Paź, 12:52, Mateusz Ludwin <n@spamuj.orgwrote:
Ja myślę, że by to łyknęli.
Tylko trzeba oferować więcej, niż 1-in-one, jak z iPhone, czyli:
1. Digital camera (with autofocus !!!1one)
2. Photo editing device
3. Photo transfer device
4. Digital storage device
I w ramach akcesoriów: iFlash, iGrip power unit, . Oczywiście, aparat
nie działa jako dysk USB, ma nietypowy kabel a zdjęcia ściągać mozna
tylko przez iPhoto albo iTunes ;)
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: PL>EN bloki energetyczne
Witajcie, może ktoś ma pomysł na powyższe, kontekstem jest oczywiście
elektrownia, któa ma 6 bloków i w niektórych będą instalacje odsiarczające.
Czy są to może *power units*, czy *blocks*? Liczę na jakieś inżynierskie
wsparcie...
Nie wiem, czy to: http://www.elb.pl/index3.html
jest wystarczająco fachowe źródło, ale piszą tam "power unit".
Maciek
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: PL>EN bloki energetyczne
| Witajcie, może ktoś ma pomysł na powyższe, kontekstem jest oczywiście
| elektrownia, któa ma 6 bloków i w niektórych będą instalacje
odsiarczające.
| Czy są to może *power units*, czy *blocks*? Liczę na jakieś inżynierskie
| wsparcie...
Nie wiem, czy to: http://www.elb.pl/index3.html
jest wystarczająco fachowe źródło, ale piszą tam "power unit".
Maciek
Dziękuję,
K
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: en-pl: lug stud
Witam
Darek Prokop <da@wp.plnapisał(a):
Witajcie,
PL(N)umber_One, kolejna pro ba o pomoc:
- lug stud (for raising the power unit hood) - czy to jest ruba
dwustronna działjąca jak rozpórka?
To jest raczej kołek gwintowany zakończony uchwytem, służącym do podnoszenia
pokrywy (osłony) zespołu napędowego, czy silnika. Stud oznacza też śrubę
dwustronną, tyle że raczej trudno wyobrazić sobie podnoszenie maski, czy
pokrywy, mechanizmem śruby rzymskiej.
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: en-pl: lug stud
PL(N)umber_One dopomógł i odpisał:
PNuWitam
PNuDarek Prokop <da@wp.plnapisał(a):
| Witajcie,
| PL(N)umber_One, kolejna prośba o pomoc:
| - lug stud (for raising the power unit hood) - czy to jest śruba
| dwustronna działjąca jak rozpórka?
PNuTo jest raczej kołek gwintowany zakończony uchwytem, służącym do podnoszenia
PNupokrywy (osłony) zespołu napędowego, czy silnika. Stud oznacza też śrubę
PNudwustronną, tyle że raczej trudno wyobrazić sobie podnoszenie maski, czy
PNupokrywy, mechanizmem śruby rzymskiej.
Jszcze raz dzięki za pomoc i za słuszną uwagę o nieadekwatności
domysłu o śrubie rzymskiej.
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: GE rebuild M62 for Poland
ERIE, Pa. - General Electric and CBRail have
signed a purchase contract for the rebuilding
of 20 M62/ST44 locomotives in Poland, with an
option for a additional 10. The M62/ST44 has
been a workhorse of the Polish fleet over the
years, but requires a rebuilding program to
improve reliability and reduce operating
costs.
[eng]ST44 is the Polish name for a Soviet heavy
freight diesel exported to Poland beginning in
the 1960s and known in the USSR under the
designation M62. Deliveries continued until
the 1980s with 1,113 locomotives delivered in
total.
CBRail has contracted with GE for each
locomotive to be fitted with a new GE
power unit containing a FDL12 engine, alternator,
and auxiliary equipment. Traction motors will
also be upgraded.
More details at http://www.trains.com/trn/default.aspx?c=a&id=1369
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: Air Refueling Store
Taki e-mail brat mi forwardnął (aktualnie jest w Navy), trochę mi głupio,
że nie rozumiem za bardzo o co chodzi, mógłby ktoś bardziej zorientowany
wytłumaczyć?
| Today, Tophatter 204 had a ARS control panel fail during a launch, the
| time was 1605. The following took place:
|
| -ARS Team got a panel from the shop
| -AO's De-armed the jet
| -ARS Team changed and checked the panel
| -Fought through 2 bad power stations and 1 bad mobile power unit to get
| power to the A/C
| -AT's gathered their equipment and performed guillotine checks on the ARS
| -AO's Armed the jet
| -The Pilot, the Line and the Troubleshooters expedited the start and
| preflight checks
| -A/C "Up and Ready" at 1630
|
| Tophatter 204 launched at 1634, 29 minutes after initial failure.
| Incredible effort and outstanding results from the Tophatter TEAM.
|
| Today you awed and humbled me (not an easy task). Keep it up!
Ma ktoś zdjęcie jak ARS (Air Refueling Store) wygląda?
I na czym polega ten cały guillotine check?
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: 2 zylindry i ok 500 km
On Mon, 10 Mar 2003 21:19:25 +0100, Jakub Zawi³a-Nied¼wiecki
<j@astercity.netwrote:
V12(8?), turbo 1.5 litra? tia....
V6, a nawet R4 (Brabham-BMW sprzed dwudziestu lat).
http://www.m3-motorsport.demon.co.uk/page2_2.htm
,,On 24 April 1980 BMW announced its entry into Formula One as a
supplier of engines. Taking a standard production four-cylinder
engine block, Paul Rosche built a 16-valve power unit reduced in
size to 1.5 litres. Running on special fuel and featuring an
exhaust gas turbocharger operating at an absolute pressure of
2.9 bar equal to an overpressure of 1.9 bar, this engine started
its career with maximum output of approximately 650 bhp - and
ended its career with up to 1400 bhp. Says Rosche: "We weren't
able to say exactly how powerful the engine was, since our
dynamometers back then didn't go beyond 1280 bhp." But whatever
the maximum output of the engine was, shattering power was
certainly the name of the game.''
r.
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: Coś bredzą o płomieniu przy sekcji silników Discovery...
Newsuser Waldemar Zwierzchlejski (as@zeto.czest.pl) wrote:
To sa "plomienie" z pedzonych hydrazyna pomocniczych jednostek
hydraulicznych APU [...]
Hmm, hmmm ... APU (Auxiliary Power Unit) to generator energii dla roznych
systemow statku powietrznego (kosmicznego).
Oczywiscie APU w wahadlowcu generujace cisnienie hydrauliczne potrzebne do
pracy silownikow (owa hydraulika), ale bym nie nazywal APU "pomocnicza
jednostka hydrauliczna".
A mieli je juz dawno zamienic na cos bezpieczniejszego i mniej toksycznego:
---
Each Shuttle orbiter has three APUs, which are used to power the vehicle's
hydraulics during ascent and reentry. The APUs use hydrazine propellant to
drive a high-speed turbine that produces hydraulic power. The hydrazine fuel
is toxic, and it has already presented other problems, including a fire
involving the fuel after the landing of the STS-9 mission.
NASA is studying a number of options for replacing the APUs with an electric
system, including different battery chemistries and ultracapacitors to
provide energy storage and peak power supply. Most of the electric systems
under consideration would weigh slightly more than the current APUs, but
would be less toxic.
http://www.memagazine.org/backissues/march99/features/shuttle/shuttle...
---
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: Coś bredzą o płomieniu przy sekcji silników Discovery...
Stanislaw Sidor napisał(a):
Hmm, hmmm ... APU (Auxiliary Power Unit) to generator energii dla
roznych systemow statku powietrznego (kosmicznego).
Oczywiscie APU w wahadlowcu generujace cisnienie hydrauliczne potrzebne
do pracy silownikow (owa hydraulika), ale bym nie nazywal APU
"pomocnicza jednostka hydrauliczna".
Oczywiscie, ze trzy APU sa podstawowym (i jedynym) zrodlem
energii dla systemow wahadlowca, ale nazwa zostala zywcem
przejeta z lotnictwa, gdzie takie systemy sa stosowane jako
zapasowe w wpadku awarii systemu podstawowego. Nazwa jest,
jaka jest i nic na to nie poradze. Kloc sie z NASA :)
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: STS-115 przelozony
Waldemar Zwierzchlejski napisał(a):
Wojciech Sz. napisał(a):
| Wole zebyscie obok mnie postawili zepsuty APU z Atlantisa, zeby ludzie
| wiedzieli co sklonilo mnie do tego czynu :-D
To juz i APU sie zepsul? A ja, glupi, myslalem ze maja klopoty
wylacznie z FC No. 1... ;)
--
Waldemar Zwierzchlejski
http://astro.zeto.czest.pl
Ok, sorry, oczywiście chodziło mi o Fuel Cell a nie Auxiliary Power
Unit, zawsze myle te dwa terminy ;-)
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: STS-115 przelozony
Newsuser "Wojciech Sz." <capricornu@o2.plwrote ...
Waldemar Zwierzchlejski napisał(a):
| Wojciech Sz. napisał(a):
| Wole zebyscie obok mnie postawili zepsuty APU z Atlantisa, zeby ludzie
| wiedzieli co sklonilo mnie do tego czynu :-D
| To juz i APU sie zepsul? A ja, glupi, myslalem ze maja klopoty
| wylacznie z FC No. 1... ;)
| --
| Waldemar Zwierzchlejski
| http://astro.zeto.czest.pl
Ok, sorry, oczywiście chodziło mi o Fuel Cell a nie Auxiliary Power
Unit, zawsze myle te dwa terminy ;-)
Ale pianka wiesz, gdzie jest? :)
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: STS-115 przelozony
Stanislaw Sidor napisał(a):
Newsuser "Wojciech Sz." <capricornu@o2.plwrote ...
| Waldemar Zwierzchlejski napisał(a):
| Wojciech Sz. napisał(a):
| | Wole zebyscie obok mnie postawili zepsuty APU z Atlantisa, zeby ludzie
| | wiedzieli co sklonilo mnie do tego czynu :-D
| To juz i APU sie zepsul? A ja, glupi, myslalem ze maja klopoty
| wylacznie z FC No. 1... ;)
| --
| Waldemar Zwierzchlejski
| http://astro.zeto.czest.pl
| Ok, sorry, oczywiście chodziło mi o Fuel Cell a nie Auxiliary Power
| Unit, zawsze myle te dwa terminy ;-)
Ale pianka wiesz, gdzie jest? :)
--
(STS)
dimidium facti, qui coepit, habet [Horacy/Pitagoras]
Czy wy mnie uważacie za idiotę? :D
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: Alternatywne paliwo - Narazie mrzonka, treehuggers
Alternatywne paliwo - Narazie mrzonka, treehuggers
Mamy juz kilka takich paliw, niestety drozsze niz produkty z tradycyjnej
ropy - Powiedzmy, ze ulepszymy technologie i obnizymy cene do poziomu czy
nawet ponizej, benzyny czy diesel - Jeszcze nie tak dawno OPEC sprzedawal
rope w granicach $ 20 za barylke i robil kokosy. He , he - Zgadnijcie co
zrobi OPEC ?
Kto z was kiedys 'plynal' z osobista naj-u-sza u boku, z cygarem w pysku w
piekny sloneczny dzien (custom finish, in and out) ostatnim modelem z
'60-ties, bielutkim convertible Buick Electra z 6.5 litra
power unit i 8
cylindrow under hood ?
Wlasnie przywiezli mi moj (nad ktorym pracowalem ostatnie miesiace) z
painting shop - Darn, to maszyna :)))
Teraz, jak mi corci MINI nawali,
www.mini.co.uk/ to zamiast dzwonic
po 'toll truck', dziecko dzwoni do taty, a ja, wrzucam 'mydelniczke' do
bagaznika i do garazu :)
narazie
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: Alternatywne paliwo - Narazie mrzonka, treehuggers
rattler napisał:
> Mamy juz kilka takich paliw, niestety drozsze niz produkty z tradycyjnej
> ropy - Powiedzmy, ze ulepszymy technologie i obnizymy cene do poziomu czy
> nawet ponizej, benzyny czy diesel - Jeszcze nie tak dawno OPEC sprzedawal
> rope w granicach $ 20 za barylke i robil kokosy. He , he - Zgadnijcie co
> zrobi OPEC ?
>
> Kto z was kiedys 'plynal' z osobista naj-u-sza u boku, z cygarem w pysku w
> piekny sloneczny dzien (custom finish, in and out) ostatnim modelem z
> '60-ties, bielutkim convertible Buick Electra z 6.5 litra
power unit i 8
> cylindrow under hood ?
>
> Wlasnie przywiezli mi moj (nad ktorym pracowalem ostatnie miesiace) z
> painting shop - Darn, to maszyna :)))
>
> Teraz, jak mi corci MINI nawali, www.mini.co.uk/ to zamiast dzwonic
> po 'toll truck', dziecko dzwoni do taty, a ja, wrzucam 'mydelniczke' do
> bagaznika i do garazu :)
>
> narazie
ha,ha rattler ales namacil tym tree hugers. ja tam cie rozumiem,ze jak masz ten
woz retro,co to pali na mile wiecej niz ma garow,to i sie podniecasz,ale dzieki
takim jak ty i innym SUV jak ja tyle placimy za benzyne podobno:)))
ja tam mje wielkie samochody tez lubie,ale ja potrzebuje je:)))
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: Prosba do "czolgistow" ;))
dreaded88 napisał:
> > Under Armor Auxiliary
Power Unit (UAAPU) - Мотр
> 085;&
>
> wewnętrzna, pomocnicza jednostka napędowa
Czyli ten silnik ktory zasila systemy elektryczne kiedy glowny silnik jest
wylaczony ?
Dziekuje bardzo.
Pozostalo tylko kilk slow do przxetlumaczenia. Jak tak pojdzie to jutro bede
wiedzial wszytsko ;))
Pozdr
Misza
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: Abramsy w Iraku według Janes
Abramsy w Iraku według Janes
www.janes.com/defence/land_forces/news/jdw/jdw030620_1_n.shtml
Oto, co piszą: "several tanks were destroyed due to secondary effects
attributed to Iraqi weapon systems". A pindosi mówili, że nie stracili ani
jednego czołgu, tylko kilka mieli uszkodzonych. Tu zaś jak byk stoi
słowo "zniszczone".
"Other US Army sources report that 14 Abrams tanks were damaged and two
destroyed during the war." Coś pindosi kręcą. To jak zniszczone, czy
uszkodzone? Sami nie wiedzą??
"Details of the M1 losses were given, including one where 25mm armour-
piercing depleted uranium (AP-DU) rounds from an unidentified weapon disabled
a US tank near Najaf after penetrating the engine compartment. Another Abrams
was disabled near Karbala after a rocket-propelled grenade (RPG) penetrated
the rear engine compartment and one was lost in Baghdad after its external
auxiliary
power unit was set on fire by medium-calibre fire."
25mm? Czyżby dostał z Bradleya?
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: CAR-1100
CAR-1100
Na indyjskich targach DEFEXPO 2004 pokazano model stacji radarowej:
www.acig.org/artman/uploads/carmodel.jpg
i opatrzono komentarzem:
The pictured model shows the Radar Sensor Vehicle (RSV) of the 3D-CAR. The S-
band radar is a multi-beam planar array which forms a Cosecant square beam in
transmit and 6 stacked pencil beams in receive modes. The second TATRA
vehicle (not pictured) of the system acts as the Data Center and houses two
radar consoles, an IFF control panel, communication equipment and a rest
room. A third TATRA vehicle acts as the
power unit, with two 25 KVA, 3 phase
50 Hz, Diesel Gensets. The signal processor and data extractor are mounted
with the RSV itself. The whole system takes less than 20 minutes to deploy
and can be operated at high altitude regions of upto 4000 m above sea-level
and temperatures between -20° to +55° C. Designed to operate in an ECM-
intensive environment, the system also presents jamming analysis using omni
channel and clutter/weather/ECM video maps
Oczywiście jest to nasz CAR 1100. Kolejny z naszych ostatnich sukcesów.
Konstrukcja opracowana dla hindusów przez warszawski PIT. Pokazano model, ale
jest już egzemplarz operacyjny. Może się czepiam, ale mogli by o tym
wspomnieć (w tekscie tylko TATRA i TATRA :-) )
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: Co im wali z dupy ?
> Kiedy zaraz koło mojego gejtu stał JUMBO mogłem zaobserwować jak bije z
> tamtąd strumień gorącego powietrza ( na postoju przy rękawie ).
> Co to jest ? jakiś agregat ? wylot klimy ? ki czort ?
APU, czyli Auxiliary
Power Unit. Zapewnia cisnienie hydrauliczne i zasilanie
obwodow elektrycznych kiedy silniki sa wylaczone. Kontrukcyjnie to jest chyba
turbina, ale nic sobie nie dam uciac... no wlasnie... moze ktos wie ? Sam
chetnie sie dowiem...
Bartek.
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: Kolejne pytanie
To jest APU,
co silnikom daje papu
:-)
A tak na poważnie, to mała turbina gazowa z zapiętą na niej prądnicą, która jest
używana do rozruchu silników, a w czasie postoju tych ostatnich do pogonienia
agregatów, ładowania akumulatoroów i takich tam...
Nazywa się z angielska Auxiliary
Power Unit
Pozdrawiam
M..M
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: APU a APU Generator - to samo czy 2 różne rzeczy?
APU- Auxiliary
Power Unit - pomocniczy silnik dostarczający energię elektryczną albo powietrze (a najczęściej oba razem) do układów samolotu w czasie gdy nie pracują silniki. Ewentualnie w sytuacjach awaryjnych.
APU Generator - prawdopodobnie chodzi o generator energi elektrycznej (przeważnie 115v 400 Hz <Boeing>) zabudwany na APU i przez ten silnik napędzany.
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: Oracle prezentuje słabsze dane
Oracle prezentuje słabsze dane
Oracle wtopił z nowym systemem licencjonowania baz danych. Jakiś
czas temu uzależnił ceny licencji od tzw. "
power unit" czyli
rodzaju, mocy i liczby procesorów na których pracuje baza
danych, a nie jak wcześniej od liczby użytkowników. Klienci się
wtedy bardzo zdenerwowali, zwłaszcza ci którzy używali
superszybkich maszyn przy małej liczbie użytkowników, i to
spowodowało spadek przychodów z licencji. Poza tym Oracle chyba
jeszcze słabo się czuje na rynku serwerów aplikacji, dużo
inwestuje w rozwój ale IBM, BEA pozostają wciąż lepsi.
Dla mnie chyba czas uczyć się innych produktów...
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: trochę elektryki lotniczej (ang)
trochę elektryki lotniczej (ang)
"You need two 28v. GPU's, capable of at least 1,000 amps each. These plug into a start box which has relays that sequence in parallel, and/or in series as appropriate".
To jest instrukcja naziemnego uruchamiania silnika odrzutowca MiG-21 przy pomocy GPU (Ground
Power Unit). O ile rozumiem pierwsze zdanie, to przy drugim odpadłem. Jak to przetłumaczyć?
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: trochę elektryki lotniczej (ang)
tomlagarto napisał:
> "You need two 28v. GPU's, capable of at least 1,000 amps each. These plug into
> a start box which has relays that sequence in parallel, and/or in series as
appropriate".
>
> To jest instrukcja naziemnego uruchamiania silnika odrzutowca MiG-21 przy
pomocy GPU (Ground
Power Unit). O ile rozumiem pierwsze zdanie, to przy drugim
odpadłem. Jak to przetłumaczyć?
Te prowadza do skrzynki startera, ktore posiada automatyczne, zdalnie sterowane
urzadzenie kontrolujace, wlaczajace sie pod wplywem zmieniajacych sie parametrow
w przeplywie pradu elektrycznego, pracujace rownolegle lub w postepujacych
seriach, zaleznie od warunkow.
relay - an electromagnetic device for remote or automatic control that is
actuated by variation in conditions of an electric circuit and that operates in
turn other devices (as switches) in the same or a different circuit
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: AKTUALNOŚCI - różne
Asian Night Market
Power Unit, the Youth Affiliate of the Dove Intercultural Society, is pleased to
present its flagship fundraising event Nite It Up! Asian Night Market 2005,
Toronto's first and most popular asian night market. This summer festival brings
together a lively mix of Asian foods, goods and non-stop entertainment in the
convenient vicinity of Markham Toronto. The two-night event replicates the
festive and busy atmosphere of a typical night market found in the crowded
streets of Asia.
www.asiannightmarket.ca/event_info.html
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: VA - Epileptik Mix 23 - DJ Nitric - On Fire
Artist : VA
Album : On Fire Mixed By DJ Nitric
Genre : Hardcore
Source : CDDA
Label : Epileptik
Date : 06-04-2007
Encoder : LAME 3.97 / -V2 --vbr-new
Quality : 215kbps 44100 kHz Joint Stereo
Tracks : 28
Time : 72:39 min
Size : 112.19MB
1 E-Man - E-Machine 4:06
2 Tymon - Rockajam 3:37
3 The Firm - Trouble malker 2:44
4 Promo - That ain't real 2:51
5 Neophyte Vs Evil Activities - Evil at heart 2:19
6 The Visitor - 4 count 1:13
7 Daisy And Stormtrooper - Mindwalkers 3:24
8 The Outside Agency - Submerger 1:59
9 Deimos And 1000 Kilo Maarten - Buckwheat Killa 1:32
10 Noaria - Vengeance is mind 1:58
11 Jensen - The works 3:02
12 Stormtrooper - And a storm arose 3:46
13 DJ Freak - Freq out 2:38
14 Matt Green - Affliction (Strong V.I.P. Rmx) 2:49
15 Negative A - Fucking it up 1:13
16 Lunatic And Miss Hysteria Vs DJ Wicked - Shadow 2:35
17 Joff Roach - Chemical 3:09
18 S.R.B. - Highway 666 1:34
19 DJ Radium - Cocaine disaster 2:08
20 S.R.B. - Hydraulic power unit 2:30
21 Razor Edge - Death row 1:19
22 Mr. Kill - Voodoo magic 2:30
23 Fast Eddy - So wird hardcore Im Stellferk Gemacht 2:18
24 The Destroyer - Back to the home 3:29
25 DJ Tron - Zombie 1 2:32
26 The Speed Freak - Hotter than hell 3:30
27 FFM Shadow Orchestra - Comprehension of sweet sounds 2:11 (Stickhead Remix)
28 Nordcore G.M.B.H. - Operation nordcore 3:43
/>
Password: smuggler.dl.am
KUNIEC
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: en-pl: lug stud
Witajcie,
PL(N)umber_One, kolejna prośba o pomoc:
- lug stud (for raising the power unit hood) - czy to jest śruba
dwustronna działjąca jak rozpórka?
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: Prosba do "czolgistow" ;))
Gość portalu: Misza napisał(a):
> Tungsteen - вольфрам wolfram
> Depleted uranium - обедненн
> 99;й уран
> Penetration potential - najpewniej po prostu przebijalność pancerza
>
> Forward Looking Infrared (FLIR) Sights - ифрак
> 088;асный прице używa się zwykle FLIR
> 83;
> Position navigation equipment - системk
> 2; навигации
system nawigacyjny...
> Radio interface
unit - радиоста
> ;нция
> Digital Data Bus - szyna danych
> 88;ицел
> Digital Ballistic Computer (DBC) - цифров
> 1086;й балистиче
> 089;кий вычисли
> >
> Lead angle - угол подъе kąt wyprzedzenia
> Torsion bar suspension - торсионl
> 5;ая подвеска zawieszenie na drążkach skrętnych
> Friction clutch - фрикцион sprzęgło cierne
>
> Main
Power plant - главная с
> 080;ловая устан
główna jednostka napędowa, po prostu silnik, zespół silnkkowy, ew.
power-pack
> Under Armor Auxiliary
Power Unit (UAAPU) - Мотрн&
wewnętrzna, pomocnicza jednostka napędowa
>
Power Rating - moc znamionowa
> NBC System - układ/system ochrony ABC
> Fire extinguishing system - система &
> #1087;ожаротушен
> 080;я
> Deep Water Fording Kit (DWFK) -
zestaw do pokonywania przeszkód wodnych po dnie
> Digital Electronic Control
Unit (DECU) -
elektroniczne systemy diagnostyki/kontroli/monitorowania itp.
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: 757-200 a 757-200 ER Jaka jest różnica między nimi
Tak, to prawda, jednak silnik ten nie służy bezpośrednio do napędu samolotu ale
jako źródło energii elektrycznej i pneumatyki.
nazywa się APU - auxiliary
power unit
Pozdrawiam
Dominik
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: Szum z samolotu oczekującego na pasażerów
Auxiliary
Power Unit, pomocnicza jednostka napędowa lub inaczej
jednostka zasilania (powietrzem do układu pneumatycznego i
klimatyzacji oraz dająca prąd elektryczy)- mały silnik turbinowy(
kiedys również tłokowy).
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: jak się startuje silniki odrzutowe ?
Dodam tylko ze Auxiliary
Power Unit jest takim samym silnikiem turbinowym jak
glowne silniki samolotu, tylko o wiele mniejszym, ale napedzany tym samym
paliwem.
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: Oracle prezentuje słabsze dane
To same półprawdy...
Gość portalu: Programista napisał(a):
> Oracle wtopił z nowym systemem licencjonowania baz
> danych.
Gruba przesada :-))
> Jakiś czas temu uzależnił ceny licencji od tzw. "
power
>
unit" czyli rodzaju, mocy i liczby procesorów na
> których pracuje baza danych, a nie jak wcześniej od
> liczby użytkowników.
Tak było faktycznie, ale to już stare historie.
> Klienci się wtedy bardzo zdenerwowali, zwłaszcza ci
> którzy używali superszybkich maszyn przy małej liczbie
> użytkowników, i to spowodowało spadek przychodów z
> licencji.
A tu już same bzdury. A dlatego, że:
a) równolegle do
power units stosowany był model
licencjonowania oparty o użytkowników imiennych (to w
odniesieniu do tych superszybkich maszyn...), więc gdzie
ten problem?
b) nie zauważyłes programisto, że przychody i zyski
Oracle ROSŁY w czasie, gdy licencjonowano na
power
units.
c)
power units nie mogą mieć wiele wspólnego ze spadkiem
obrotów z tej choćby przyczyny, że nie są stosowane od
prawie półtora roku
> Poza tym Oracle chyba jeszcze słabo się czuje na rynku
> serwerów aplikacji, dużo inwestuje w rozwój ale IBM,
> BEA pozostają wciąż lepsi.
Nie komentuję, ale poproszę o małą poprawkę "...ale IBM,
BEA mają wciąż większy udział w rynku". Teraz będzie to
prawda.
> Dla mnie chyba czas uczyć się innych produktów...
Sądząc po tresci posta, Oracle chyba nic nie straci...
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: trochę elektryki lotniczej (ang)
GPU = Ground
Power Unit - zasilacz rozruchowy: albo zestaw akumulatorów (mniej
prawdopodobne), albo generator napędzany silnikiem wysokoprężnym (bardziej
prawdopodobne).
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: co nowego w naszym porcie
i sprezarka (chyba):)
To dżipiju. Ground
Power Unit
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: Problem z zamykaniem plikow na AIX
ÂŁukasz Dobrek wrote:
On Mon, 18 Dec 2000 11:14:46 +0100,
zb@ns.ppcor.org.pl <zb@ns.ppcor.org.plwrote:
| Co pokazuje errpt -a?
| pozdrawiam
Mniej wiecej to przepraszam ze tego tak duzo:
[..]
---------------------------------------------------------------------------
LABEL: JFS_FS_FRAGMENTED
IDENTIFIER: 5DFED6F1
[..]
Description
UNABLE TO ALLOCATE SPACE IN FILE SYSTEM
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Probable Causes
FILE SYSTEM FREE SPACE FRAGMENTED
Recommended Actions
CONSOLIDATE FREE SPACE USING DEFRAGFS UTILITY
Detail Data
MAJOR/MINOR DEVICE NUMBER
000A 0006
FILE SYSTEM DEVICE AND MOUNT POINT
/dev/hd9var, /var
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
---------------------------------------------------------------------------
LABEL: SRC
IDENTIFIER: E18E984F
Date/Time: Tue Nov 21 00:00:01
Sequence Number: 406
Machine Id: 00651334C000
Node Id: wega
Class: S
Type: PERM
Resource Name: SRC
Description
SOFTWARE PROGRAM ERROR
Probable Causes
APPLICATION PROGRAM
Failure Causes
SOFTWARE PROGRAM
Recommended Actions
PERFORM PROBLEM RECOVERY PROCEDURES
Detail Data
SYMPTOM CODE
1
SOFTWARE ERROR CODE
-9035
ERROR CODE
0
DETECTING MODULE
'srchevn.c'@line:'216'
FAILING MODULE
rpc.mountd
~~~~~~~~~~~~
---------------------------------------------------------------------------
LABEL: JFS_FS_FULL
IDENTIFIER: 369D049B
Date/Time: Mon Nov 20 06:10:38
Sequence Number: 405
Machine Id: 00651334C000
Node Id: wega
Class: O
Type: INFO
Resource Name: SYSPFS
Description
UNABLE TO ALLOCATE SPACE IN FILE SYSTEM
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Probable Causes
FILE SYSTEM FULL
Recommended Actions
EC33
INCREASE THE SIZE OF THE ASSOCIATED FILE SYSTEM
REMOVE UNNECESSARY DATA FROM FILE SYSTEM
Detail Data
MAJOR/MINOR DEVICE NUMBER
000A 0008
FILE SYSTEM DEVICE AND MOUNT POINT
/dev/lv00, /var/spool/mail
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
---------------------------------------------------------------------------
LABEL: EPOW_SUS
IDENTIFIER: 74533D1A
Date/Time: Thu Sep 21 18:23:34
Sequence Number: 342
Machine Id: 00651334C000
Node Id: wega
Class: H
Type: UNKN
Resource Name: SYSIOS
Resource Class: NONE
Resource Type: NONE
Location: NONE
Description
LOSS OF ELECTRICAL POWER
Probable Causes
POWER SUBSYSTEM
INTERNAL POWER UNIT
Failure Causes
POWER SUBSYSTEM
~~~~~~~~~~~~~~~~
Recommended Actions
CHECK POWER
IF PROBLEM CONTINUES TO OCCUR REPEATEDLY THEN DO THE FOLLOWING
PERFORM PROBLEM DETERMINATION PROCEDURES
Detail Data
POWER STATUS REGISTER
0000 0005
Generalnie - koniecznie przeprowadziĂŚ czynnoÂści zapewniajÂące
odpowiedni¹ iloœÌ wolnego miejsca na file systemie /var bo bez tego
ciĂŞÂżko np. rpc.mountd zaÂłoÂżyĂŚ plik z PID, /var/spool/mail teÂż by siĂŞ
przydaÂło.
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: Ogrzewanie Elektryczny
Jesli to kogos interesuje (i zna angielski) to tutaj jest troche na temat
ogrzewania (tekst pochodzi ze strony www.thebugshop.org):
'About Heater "Boosters"
I am an electrical engineer and I can tell you that the electric "boosters"
will never work. It is simple physics that says that you can never get
enough energy out of you battery to generate enough heat to make a
difference. A company that advertises in Hot VWs sells a range of boosters
with their highest power unit consuming 960 watts of power from the car
battery. Do the V=IR math and that's 80 amps of current at 12 volts. A stock
VW generator refunds a max of 30 amps to your battery (360 watts), the
after-market alternator conversions are 51 amps (maybe some higher ones
avail.). How much heat is 960 watts? A standard drugstore hair dryer uses
1500-1600 watts. And by the way, it has been estimated that a 60 hp engine
produces 2700 watts of power as heat.
See? Forget it.
My Experience with Fan Recirculators
[partially excerpted from the end of the BugMods! article]
In spite of my satisfaction with my documented heater improvements, I was
always searching for ways to improve it further. The flow of air in the
stock system works well when the engine is running at mid-hi revs, but at
idle it may be less than adequate, even with my prescribed modifications. I
was exploring ways to add electric fans to system to improve air flow. I had
been "collecting" squirrel cage fans from Super Beetles for a few years, and
had 4-5 of them. I first experimented with putting them under the back seat
to "draw" air from the heater boxes when the RPMs were low. But that didn't
work as the heat was pretty intense and these fans are made mostly out of
plastic. This concept could work (and some parts companies sell such kits)
if a metal squirrel cage fan were used and the motor was completely external
to the fan and airflow. But be warned, these fans can be very noisy.
There is a company that does something similar with a kit that installs fans
on the interior, under the back window and pushes air via hoses into the
heater boxes. I didn't like this because:
You were required to cut 2 big holes in the firewall behind the rear seat
JeAs a result, the engine noise in the interior would increase
The fans are noisy on the inside of the car
Your system would always "recirc" the air and never bring fresh air in the
car. Sometimes good, but not always.
So I began exploring the idea of putting fans on the "cold" side of the
heater box, invariably in the engine compartment. I mounted a fan on either
side of the firewall, high up in the corners, and connected them to the
input side of the heater boxes via a custom made "Y" pipes, so the fan
housing could still contribute to the airflow when the engine was running.
They were 2 speed fans and drew about 5 amps each on "high".
Did it work? Well, a little. Stuck in traffic in a snowstorm at idle, with
the fans switched on high, I could feel a small increase in airflow if I put
my hand in front of the hose end. But I took them out after a month or two.
Not worth it, in my opinion.'
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: BMW Z4 !!!
Gość portalu: KR$ napisał(a):
> Słuchaj - nuży już mnie to przekomarzanie się z Tobą. W poszukiwniu
> potwierdzenia tych mało wiarygodnych według mnie danych dotyczących spalania
> znalazłem Ci artykuł - wywiad z szefem developmentu BMW M3 - masz tu link
>
>
www.bmwworld.com/models/m3g.htm
>
> I poczytaj. Pan co prawda twierdzi, że BMW jest najlepsze i w ogóle (typowe dla
>
> Niemców - wszystko co niemieckie jest najlepsze i nikt inny by tego tak nie
> wymyślił jak oni) ale prawda jest inna.
>
> Pan Richter twierdzi między innymi iż: im szybciej obraca się silnik i im
> szybciej wchodzi na obroty tym lepiej - zgadzam się (punkty dla Hondy - szybcie
> j
> się obraca i szybciej wchodzi na obroty)
>
> bredzi również (okłamuje perfidnie klientów aby ich nabrać), że żaden inny
> silnik oprócz BMW nie obraca się tak szybko (8000 rpm!) - zapomniał o silnikach
>
> w Accordach (pod 8000 rpm) - nie mówiąc o S2000 (ponad 9000)?
>
> mówi również iż dla przyspieszenia najbardziej liczy się kombinacja prędkości
> pracy silnika i zastosowanych przełożeń - zgadzam się (znowu punkty dla Hondy -
>
> pojemność silnika znacznie mniejsza a co za tym idzie rónież moc i moment
> obrotowy, jednak dzięki szybszemu wchodzeniu na obroty i szybszym obrotom
> maksymalnym różnica w uzyskiwanych przyspieszeniach - minimalna)
>
> Pozniej ktoś panu Richterowi zadaje pytanie - czyli moc na papierze wcale nie
> przekłada się na osiągi? pan Richter odpowiada - zgadza się (i ja też się z nim
>
> zgadzam i przez cała dyskusję próbowałem ci uświadomić to o z czym zgadza się
> pan Richter - twórca twojego samochodu). Tu ci skopiuję jego wypowieź abyś nie
> mógł się wymigiwać, że nie chciało ci się czytać w linku, a to bardzo ważne bo
> pan Richter powtarza moje argumenty o tym iż mniejszy, lżejszy silnik obracając
> y
> się szybciej będzie zawsze lepszy jeśli chodzi o performance. Proszę: "You must
>
> realise that there are various ways to develop high
power. One manufacturer
> prefers engines with lots of cubic capacity, but running at low engine speeds.
> The disadvantage of such a
power unit is that it takes up a lot of space, weigh
> s
> a lot more, and normally consumes a lot of fuel. Another manufacturer, by
> contrast, prefers compact engines revving at a higher speed - which is precisel
> y
> the approach we take with BMW M. So our objectives are to keep the engine
> relatively small and compact, to use less space and material, and, in
> particular, to keep fuel consumption to a reasonable level. All this, we
> believe, is crucial to the future of a really sporting and dynamic car." Honda
> poszła znacznie dalej od BMW bo zrobiła prawie o połowę mniejszy silnik, któy
> zapewnia prawie takie same osiągi jak super wyżyłowany (według BMW) silnik BMW.
>
> I to nie dlatego nie ma europejskich silników sportowych o pojemności 2 litrów,
>
> że w europie takie pojemności rezerwuje się dla mam z wózkami, bo jak widzisz
> BMW chce podążać w
Chłopie, oszczędzaj się bo widzę, że zasypiasz nad klawiaturą:)
Co ty robisz o tej porze przy komputerze? Troche więcej dystansu w dyskusji, bo
widzę, że sie zagotowałeś. Żeby posty pisać o 4 nad ranem - co ja ci takiego
zrobiłem?
Silnik twojej Hondy jest wspaniały. Jest tylko dla mnie za słaby. Nie chcę 240KM
z 2 litrów. Wolę 350KM z 3,2 litra i tyle.
A te (według ciebie) minimalne różnice w osiągach to: 20% przy 0-100 i ponad 40%
przy 100-200. Dla twojej informacji: znacznie mniejsze różnice są pomiędzy BMW M3
i Porsche Turbo. Chciałbym usłyszeć śmiech oraz to co powiedziałby właściciel
Turbo, któremu właściciel M3 wmawiałby, że objeżdża go na stojąco? Spójrz na
sprawę czasem z drugiej strony - wtedy łatwiej widać głoszone niedorzeczności.
A poza tym, nie podniecaj się wyjątkową żywością swojej Hondy, bo to auto o klasę
mniejsze i o dobre 300 kilo lżejsze. I mimo to, na torze taki prawie dyrektorski
sedanik jak M3 odjeżdża jej jak chce. Bez względu ile obrotów byś w japońcu nie
wykręcał:) I co ciekawsze nie trzęsie nim nawet w połowie tak jak w Hondzie, o
ryku pod szmacianym sufitem nie wspominając:)
A co z odpowiedzią na moje pytania? (obroty przy vmax i prędkości na biegach)
PS. Odpisz jak sie wyśpisz, nie musisz od razu:)
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: gaz ziemny
Lysy, jaka kradziezr watku, o czym ty mowisz? Ja sie ciesze z kazdego glosu
rozbudowujacego dyskusje. Put you knowledge into action!
Inzynieze - napisales:
"Tak, gdybyś wsadził sobie małego dieselka do swojego motoru, to zrobiłbyś
naprawdę dobry uczynek matce Ziemi."
Widziales juz info na temat Kawasaki z silnikiem Diesla, pierwotnie z
przeznaczeniem dla US Army i NATO, ale ma byc tez wersja cywilna:
www.gizmag.com/go/4272/
Mozesz moze zalatwic dostep do informacji na temat konstrukcji silnika, zuzycia,
zanieczyszen, zasiegu?
Info w tekscie wlasciwie ogranicza sie do kilku zdawkowych faktow: "A unique
technology partnership between Cranfield University and California-based Hayes
Diversified Technologies (HDT) created the bike – the first bike of any kind
with a purpose-designed diesel
power unit.
John Crocker worked alongside project leader Dr Stuart McGuigan of the
Engineering Systems Department, Cranfield University at Shrivenham, Oxfordshire
to design the diesel
power unit."
I dalej: "The engine configuration is a liquid cooled, normally aspirated, 584cc
(36 cu in) double overhead cam single with four valves per cylinder. Diesel fuel
supply is through a special Fuel Injection
unit and single injector developed
specifically for the task and the Kawasaki-based combat bike produces a
respectable 28 bhp at 5500 rpm with meaty flat
power delivery from 1500 and 7000
rpm."
Ciekawe rzeczy napisales na temat mozliwych rozwiazan napedu. Kiedys na forum
wypowiadal sie ktos, kto mial pomysl na odswiezenie podobno starego rozwiazania.
Chodzilo o wstawienie dwoch silnikow w rame motocykla. Jednego elektrycznego,
a drugiego Diesla. Maly Diesel mialby pracowac wylacznie jako generator ladujacy
baterie. Co o tym myslisz? Taka kombinacje wykorzystywano podobno do napedu
czolgow i lodzi podwodnych. Ale wydaje mi sie, ze cos takiego nie byloby w
stanie zapewnic odpowiednich emocji poza zapewniem dojazdu z A do B.
A amerykanskie diesle? Oprocz tego, co napisales warto dodac, ze maja w Stanach
potworna opinie. Uwazane sa za wyjatkowo nieekologiczne. Czytalem raporty z
badan przeprowadzanych na uczniach dowozonych do szkol autobusami z silnikami
diesla. Spaliny przedostajace sie do wnetrza i opary ulatniajace sie i
kumulujace we wnetrzu atobusu powoduja, ze sa to zdaniem naukowcow jedne z
najbardziej niebezpiecznych miejsc dla zdrowia czlowieka. Inne zrodla podaja, ze
silniki diesla w amerykanskich samochodach ciezarowych sa odpowiedzialne za 70 %
calosci zanieczyszczen powodowanych przez pojazdy mechaniczne.
Napisales tez: "Również Smart wejdzie niedługo na rynek. Już można go kupić w
Kanadzie." - z tego co wiem Smart montuje wylacznie silniki konwencjonalne, ale
moze sie myle? Think to udana norweska konstrukcja plug-in. Moze zasiegu nie ma
imponujacego, ale na dojazdy do pracy swobodnie wystarczy, tym bardziej, ze w
pracy mozna go ewentualnie podladowac. Think, jak Smart, daje sie zaparkowac
prostopadle do kraweznika w miejscach do parkowania wzdluznego. To dodatkowy
atut. Calkowicie podzielam Twoj wybor.
A co to takiego HYBRYDY HYDRAULICZNE? W zyciu o tym nie slyszalem.
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: Z życia pilotów :-))))))))))))))))
Jak wy tak, to ja tez.
Ponieżej trzy nowe kawałki. Obawiam się, że te co łatwiejsze i krótsze już się
skończyły naprawdę...
przypisy pod tekstem.
=============================================================
During the “rush hour” at Houston’s Hobby Airport, a flight was delayed due to
a mechanical problem. Since they needed the gate for another flight, the
aircraft was backed away from the gate while the maintenance crew worked on it.
The passengers were then told the new gate number, which was some distance
away. Everyone moved to the new gate, only to find that a third gate had been
designated. After some further shuffling, everyone got on board and as they
were settling in the flight attendant made the usual announcement:
”We apologize for the inconvenience of this last-minute gate change. This
flight is going to Washington, D.C. If your destination is not Washington,
D.C., then you should de-plane at this time.”
A very confused-looking and red-faced pilot emerged from the cockpit, carrying
his bags. “Sorry,” he said, “wrong plane.”
Podczas “godzin szczytu” na lotnisku w Houston, jeden z lotów był opóźniony z
powodów technicznych. Ponieważ bramka było potrzebna dla następnego wylotu,
samolot został odholowany i ustawiony tak, aby ekipa techniczna mogła przy nim
pracować.
Pasażerom przekazano numer nowej bramki, która okazała się być spory kawałek
dalej. Wszyscy przeszli do nowej bramki i tam dowiedzieli się, że wyznaczono
kolejną, trzecią już bramkę. Po chwili zamieszania pasażerowie weszli na pokład
i właśnie siadali, gdy stewardessa ogłosiła przez głośniki:
„Przepraszamy za kłopoty związane ze zmianą bramki w ostatniej chwili. Ten lot
jest to Waszyngtonu, DC. Jeżeli ktoś z Państwa nie zamierzał lecieć do
Waszyngtonu, DC, powinien teraz wysiąść.”
I wtedy bardzo zmieszany i czerwony na twarzy pilot wyszedł z kokpitu, ciągnąc
za sobą swoje torby. „Przepraszam” powiedział „pomyliłem samoloty.”
=======================================================================
On a recent trip from BJC to CMA in the Salt Lake Center’s airspace, center was
trying to raise Delta Air Lines flight xxx:
ZSL (numerous times): “Delta xxx, Salt Lake Center...”
Finally, Delta xxx answered: “Salt Lake, Delta xxx. Sorry about that. We were
in the back watching the movie.”
Unknown: “What’s playin’?”
Delta xxx: “Lost in space.”
Podczas lotu z Denver w Kolorado do Camarillo w Kalifornii, w przestrzeni
kontrolowanej przez Salt Lake Center, kontrola usiłowała wywołać lot XXX linii
Delta Air Lines:
kontrola Salt Lake (wielokrotnie): „Delta XXX, tu kontrola Salt Lake”
w końcu, Delta XXX odpowiada: „Salt Lake, Delta XXX. Przepraszamy. Siedzieliśmy
z tyłu i oglądaliśmy film.”
nieznany: „A co grają?”
Delta XXX: „Zagubieni w przestrzeni*”
*polski tytuł to „Zagubieni w kosmosie”, ale w tym kontekście „przestrzeń”
brzmi zdecydowanie lepiej...
=========================================================================
Tower: “Airline XXX, it looks like one of your baggage doors is open.”
Captain (after quickly scanning the FE panel): “Ah, thanks tower, but you must
be looking at our APU door.”
Tower: “Okay, Airline XXX, cleared for takeoff.”
Captain: “Cleared for takeoff, Airline XXX.”
Tower, during the takeoff roll: “Airline XXX, ahh ... it appears that your APU
is leaking luggage...”
Wieża: “Airline XXX, wygląda na to, że macie otwarte drzwi przedziału
bagażowego”
kapitan (po szybkim sprawdzeniu kontrolek): „A, dzięki wieża, ale patrzycie na
nasze drzwi od APU*”
Wieża: „OK, Airline XXX, macie pozwolenie na start”
Kapitan: „Pozwolenie na start, Airline XXX”
wieża (podczas, gdy samolot kołuje do startu): „Airline XXX, eee.... wygląda,
że twoje APU gubi bagaż.”
*APU, czyli Auxiliary
Power Unit (jednostka zasilania pomocniczego) –
pomocniczy silnik dostarczający moc elektryczną, hydrauliczną lub/i
pneumatyczną.
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: NOWY STANDART NA ZASILAZE DO KOMPUTEROW 2.01
NOWY STANDART NA ZASILAZE DO KOMPUTEROW 2.01
SZCZESSLIWYCH SWIAT wszystkim inteligentnym ludziom, glabom i innym
uparciuchom ...., READER, user0001, malibu6, kalinowski, KELL99,
listonoszom maciejpoczta i wszystkim czesciom rowerow: pedalom i
mgregor......
Szczesliwego Nowego Roku wszystkim pieknym panion i eressea.
Wlasnie dostalem za darmo 2 letni GATEWAY z przepalonym zasilaczem 250
W.
Wszystko inne jak na medal, specyfikacja GATEWAY chociaz lepsza od DELL
to prawdziwe oszusztwo!
Tani cHINSKI zasilacz 250 W, Najtanszy RAM CL 3, HD 5400 RPM,
integrated AUDIO i VIDEO.
to doskonaly komputer do czytania Gazety FORUM i pisania eMail.
Wreszczie zaczyna sie konczyc dyskusja o zasilaczach ktore nie maja
mocy aby dostarczyc wystarcajaco duzo soku do komputera.
Oszczednosc tam gdzie nie warto i typowa glupota zawsze wiazaly sie z
instalowaniem za malych zasilaczy. Upor, brak wiedzy i "chec
zaoszczedzenia" rujnowala zycie wielu.
ATX12V 2.01 - The New Specification
More Performance: The New
Power Supply Standard, ATX12V 2.01
It's one of the most important components in your computer.
Nothing will work without it, and yet it doesn't receive a fraction of the
attention it deserves. It's the
power supply.
Why is the
power supply so important?
The reason is simple: every other component in the PC depends on stable
power
for trouble-free operation.
Even relatively slight deviations in voltage can lead to crashes and
component failures, a fact many users are still unaware of.
When a PC is unstable, the first things they suspect as the cause are overly-
aggressive memory timings, an overheated graphics card or an overclocked CPU.
Very rarely does the
power supply
unit come under scrutiny, despite its being
one of the most problem-prone components!
Reason enough to take a closer look at these critical parts.
New Connector
The most obvious physical change is the big new ATX plug, which now features
24 pins instead of the 20 of the previous version.
The four new pins feature +12V, +5V, +3.3V lines and an additional ground.
These render the older AUX connector superfluous, so the new standard no
longer includes one.
The rest of the leads remain unchanged, meaning that the two standards are
compatible to a limited extent. You need an adapter to be able to use the 24-
pin plug in older motherboards, and most
power supply manufacturers include
one for that purpose. The reverse combination is also possible, as the 20-pin
plugs fit into the big connector too.
Efficiency was notched up considerably, with the new standard 70% at peak and
typical load, and 60% at lower loads. The recommended efficiency rates are as
high as 75%, 80% and 68% respectively for peak, typical and lower load. (A
typical load is defined as 50% and low capacity as 20% of overall output.)
While an efficiency value of 70% looks pretty high at first glance, consider
that it means the PSU itself consumes up 30% of the
power, which it blows out
of the case as waste heat.
If the processor is not running at a high load, the percentage of unused
power is even greater; at 50% this means fully half of the input energy
dissipates as waste heat through the PSU.
In light of this, it makes sense for users to think about whether they really
need that huge 550 or 600 watt
power supply - maybe you can get by with less
power.
It's also worth noting that the enormous amount of
power used by today's CPUs
makes the efficiency of the PSU dwindle somewhat into insignificance.
With a typical PC configuration using a Q-Technologies 460 W
power unit, we
measured the
power consumption of the entire system at 195.8 watts, while the
supply took a total of 247 watts.
This works out to an efficiency of 79.3%, so the
power unit is putting out
some decent numbers here.
Still, even here, over 50 watts still leave the
unit as heat rather than
contributing to computing. If the
power supply has an even lower efficiency
rating - no rare occurrence, by the way - you're sure to see the effect of
the much higher
power output on your energy bill.
Simply put, an efficient PSU may cost more initially but can save you cold,
hard cash, especially if the computer is left running all the time.
www.tomshardware.com/howto/20041223/atx12v-24pin-03.html
www.tomshardware.com/howto/20041223/index.html
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: Strategia Kielc do 2020 roku
Wreszcie samolot na miarę strategii
Wczoraj (31.03) odbył się pierwszy rejs próbny samolotu ATR 42-541 AGV. Jest to
zmodyfikowana wersja popularnej maszyny komunikacji regionalnej, wyposażona w
dodatkowy trzeci silnik, który ma służyć do rozruchu silników głównych na
lotniskach ubogo wyposażonych w sprzęt obsługi naziemnej oraz wspomagania
startu w warunkach "hot and high". Pierwszym odbiorcą zmodernizowanego ATR42 ma
być krajowy przewoźnik EuroLOT.
Francuska wytwórnia ATR od dawna planowała wyposażenie produkowanych przez
siebie samolotów w dodatkową jednostkę napędową (tzw. APU - Auxiliary
Power
Unit). Pierwotnie rolę tę miał spełniać silnik nr 2 pracujący w trybie "Hotel
Mode", zaś rozwiązanie to zostało wykorzystane w większości zbudowanych
płatowców. Ponieważ jednak jego eksploatacja wiąże się ze znacznym zużyciem
podzespołów napędu, ATR nie porzucił pierwotnej koncepcji.
W 2005 roku, w ramach międzynarodowej współpracy na rynku konstrukcji
lotniczych i w związku z przekształceniami własnościowymi polskich wytwórni
samolotów, ATR swoim projektem zainteresował koncern EADS, który zdecydował o
rozpoczęciu prac studyjnych w zakładach EADS PZL na Okęciu. Polscy
inżynierowie, we współpracy ze specjalistami z krakowskiej AGH, uzyskawszy
wsparcie finansowe i materiałowe potentata w produkcji węgla drzewnego z
Bieszczad, opracowali nowatorską konstrukcję: trzeci silnik samolotu ATR42
będzie silnikiem... parowym!
"Powrót do korzeni techniki stosowanej w transporcie dał nam zupełnie nowe
spojrzenie na możliwości współczesnej technologii" twierdzi przewodniczący
zespołowi projektowemu mgr inż. Zajączkowski w wywiadzie udzielonym naszej
redakcji. Zwraca on uwagę , to gratuna zainteresowanie koncernu EADS wdrożeniem
nowego rozwiązania również w innych konstrukcjach - m.in. możliwością
wykorzystania jej w samolocie transportowym CASA C-295M używanym przez Siły
Powietrzne. "Należy również zwrócić uwagę na społeczno-ekonomiczny aspekt
projektu w świetle problemów, z którymi boryka się krajowa gospodarka w
zakresie produkcji materiałów opałowych" podkreśla Zajączkowski, jednocześnie
dystansując się od możliwości wykorzystania jako paliwa zastępczego oleju
opałowego.
Zmodernizowana konstrukcja otrzymała oznaczenie AGV - skrót od francuskiego "a
grande vitesse" ("pełną parą"). Jako pierwszy został zmodernizowany ATR42-500 o
numerze fabrycznym 559, który po udanych próbach na ziemi i w locie, trafił do
EuroLOTu.
W polskim rejestrze statków powietrznych maszyna otrzymała znaki SP-EDF.
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: Samolot dla prezydenta Kielc
Samolot dla prezydenta Kielc
Wreszcie ktoś w Polsce pomyślał o potrzebach KLielc i jego Rady Miejskiej i
dokonał istotnego usprawnienia samolotu na miarę potrzeb Międzynarodowego
Portu Lotniczego EDGAR INTERNATIONAL AIRPORT BBABA JAGA Kielce -Obice.M<am
nadzieję, że inauguracyjny lot zabrany zostanie marszałek Jarubas i poseł
Pałys, wszyscy byli i obecni prezesi Spółki Lotnisko Kielce, niepocieszony
wójt Masłowa Korona/ za zniszczenie dwóch lotnisk/Jacek Nowak za odkrycie
przyczyn społecznych dla których Masłów nie mógł zostać zmodernizowany- jego
posiadłość/ oraz radni miasta Kielce za długoletnie świadome dawanie się
robienia się w trąbę/ choćby w ramach strtegii rozwoju Kielc na lata 20o7-
2020. Zasługi ministra z Komitetu satałego zostały docenione poprze nadanie
jego imienia niepotrzebnemu regionowi lotnisku, które za jedyny milion
wymalowali brytyjczycy.Resztę czytaj poniżej;
Wczoraj (31.03) odbył się pierwszy rejs próbny samolotu ATR 42-541 AGV. Jest
to zmodyfikowana wersja popularnej maszyny komunikacji regionalnej,
wyposażona w dodatkowy trzeci silnik, który ma służyć do rozruchu silników
głównych na lotniskach ubogo wyposażonych w sprzęt obsługi naziemnej oraz
wspomagania startu w warunkach "hot and high". Pierwszym odbiorcą
zmodernizowanego ATR42 ma być krajowy przewoźnik EuroLOT.
Francuska wytwórnia ATR od dawna planowała wyposażenie produkowanych przez
siebie samolotów w dodatkową jednostkę napędową (tzw. APU - Auxiliary
Power
Unit). Pierwotnie rolę tę miał spełniać silnik nr 2 pracujący w trybie "Hotel
Mode", zaś rozwiązanie to zostało wykorzystane w większości zbudowanych
płatowców. Ponieważ jednak jego eksploatacja wiąże się ze znacznym zużyciem
podzespołów napędu, ATR nie porzucił pierwotnej koncepcji.
W 2005 roku, w ramach międzynarodowej współpracy na rynku konstrukcji
lotniczych i w związku z przekształceniami własnościowymi polskich wytwórni
samolotów, ATR swoim projektem zainteresował koncern EADS, który zdecydował o
rozpoczęciu prac studyjnych w zakładach EADS PZL na Okęciu. Polscy
inżynierowie, we współpracy ze specjalistami z krakowskiej AGH, uzyskawszy
wsparcie finansowe i materiałowe potentata w produkcji węgla drzewnego z
Bieszczad, opracowali nowatorską konstrukcję: trzeci silnik samolotu ATR42
będzie silnikiem... parowym!
"Powrót do korzeni techniki stosowanej w transporcie dał nam zupełnie nowe
spojrzenie na możliwości współczesnej technologii" twierdzi przewodniczący
zespołowi projektowemu mgr inż. Zajączkowski w wywiadzie udzielonym naszej
redakcji. Zwraca on uwagę , to gratuna zainteresowanie koncernu EADS
wdrożeniem nowego rozwiązania również w innych konstrukcjach - m.in.
możliwością wykorzystania jej w samolocie transportowym CASA C-295M używanym
przez Siły Powietrzne. "Należy również zwrócić uwagę na społeczno-ekonomiczny
aspekt projektu w świetle problemów, z którymi boryka się krajowa gospodarka
w zakresie produkcji materiałów opałowych" podkreśla Zajączkowski,
jednocześnie dystansując się od możliwości wykorzystania jako paliwa
zastępczego oleju opałowego.
Zmodernizowana konstrukcja otrzymała oznaczenie AGV - skrót od
francuskiego "a grande vitesse" ("pełną parą"). Jako pierwszy został
zmodernizowany ATR42-500 o numerze fabrycznym 559, który po udanych próbach
na ziemi i w locie, trafił do EuroLOTu.
W polskim rejestrze statków powietrznych maszyna otrzymała znaki SP-EDF.
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: Sterowce w wojsku
Użytkownik "ALE" <art@zagiel.plnapisał
On Tue, 10 Jul 2001, Polaris wrote:
| Użytkownik "ALE" <art@zagiel.plnapisał
| On Mon, 9 Jul 2001, Mikolaj Machowski wrote:
| On Mon, 9 Jul 2001, ALE wrote:
| Przede wszystkim skąd wziąść porównywalne zasilanie?
| Z APU. Przy ogromnym udżwigu sterowca nie powino być z tym problemu
Rozwiń skrót bo dla mnie brzmi enigmatycznie.
Auxiliary Power Unit - pomocniczy zespół napędowy
| Po drugie wysokość na jakiej mogą operować sterowce jest dużo mniejsza
od
| Boeninga 707.
| Tak ci tylko wydaje .Jednymi urządzeniami mogącymi działać wysoko przez
| długi
| czas w stratosferze są balony. Być może za pare lat będą też samoloty
| bezzałogowe
| wykorzystujące energie słoneczną (jak rozwiążą problem akumulatorów)
Wyjaśnijmy sobie balony a sterowce to różne sprawy. Za mówienie takich
rzeczy F. von Zeppelin wywaliłby cię za burtę. (Monty Python rulez)
Może jednak nie :) W końcu sterowce wywodzą się z balonów
| normalny samolot, jakie są korzyści? Możliwość operowania tygodniami
| między bajki włożę. Nikt nie wytrzymałby na pokładzie tyle czasu, nie
| możliwe też jest zabranie takiej ilości zapasów paliwa/żywności.
| Bajki? To że już w 1929r Graf Zeppelin obleciał dokoła Ziemie w 12
dni z
| pasażerami w komfortowych warunków to też bajka. A przypominam że
| pisałem o misjach sterowców o długości 2 tygodni.
A 2 tygodnie, wydawało mi sie że ktoś tu pisał o jakiś miesiącach, ale
mniejsza o to. Czy w tym locie z 1929 roku nie było międzylądowań?
Nikt tu nie wspominał o miesiącach oprócz ciebie.
Natomiast jeśli chodzi o Graf Zeppelina to fakt miał po drodze kilka
lądowań głównie w celach reklamowych. Ale czy to coś zmienia
| Powiadasz że załoga nie wytrzyma tyle. Ciekawe.
| Co na to powiedziałby załogi amerykański OPARB którch misje sięgają
| 90 dni lub dłużej
W dosyć konfortowych warunkach nieprawdaż? 90 dni wybrano nie przypadkowo.
Dłużej jest trudno wytrzymać przeciętnemu podwodniakowi. Zresztą istnieje
system wacht.
Komfortowych :))
Czy zamknięcie ludzi w ciasnej metalowej puszce bez widoku na świat
zewnętrzny gdzie liczba koi z których korzystają zwykli marynarze jest
mniejsza niż liczba załogi i gdzie są problemy z równoległym poruszaniem
się
dwóch ludzi na korytarzach to komfortowe warunki ?
Ja uważam że te warunki na podwodnych okrętach nuklearnych są co
najwyżej znośne.I tak są o niebo lepsze niż np na okrętach z czasów IIWŚ
Co się tyczy sterowców to przestrzeni w środku by załodze nie brakowało.
Myśle że jest wielce prawdopodobne że każdy członek załogi miałby
własną kajute. Grunt aby gondole dla załogi były wykonane z lekkich
materiałów. Poza tym te widoki za oknem :)
| Powiadasz że braknie zapasów. Ciekawe.
| Weźmy mase użyteczną takiego wielkiego sterowca na 300ton.
Przeznaczmy
| 200ton na radar wraz całym wyposażeniem. Pozostaje jeszcze100ton
czyli
| więcej niż waży amerykański wahadłowiec wraz z ładunkiem użytecznym.
| A trzeba pamiętać że systemy wahałowca działajce w znacznie gorszych
| warunków są przeznaczone na miesiąc działania.
Ilu ludzi wg. ciebie potrzeba na takim sterowcu?
Chcąc wprowadzić 4 wachty na dobę jak w OP musiałoby ich być 2 razy więcej
na kluczowych stanowiskach niż jest to niezbędne. Jeżeli sterowce miałyby
bez przerwy przeszukiwać przestrzeń to wymagana jest nieustanna czujność
załogi. Każdy musiałby mieć możliwość 6 godzin snu i 6 godzin czasu
wolnego na każde 18 godzin. Taki układ rozplanowano chyba nie przypadkowo.
Teraz pytanie, jak to wszystko pomieścić na sterowcu?
Maksymalnie 30pare osób. 3razy po 10operatorów+kilka dodatkowych
osób. Zważyszy na warunki myśle że takie rozplanowanie służb jak na OP
jest zbyteczne.Oczywiście w zależności od warunków bojowch
byłby możliwe zamiany
| Oczywiście. Samolot szybciutko dotrze do bazy aby uzupełnić zapasy
| a tym czasem bombowiec z kilkanastoma głowicami nuklearnymi zrówna z
| ziemią
| kilkanaście miast :)
Samolot w razie awarii, złej pogody, itd może być szybko zastąpiony przez
inny. Sterowiec wlókłby się na miejsce parę razy dłużej.
Ale byłby to przypadek a nie działanie rutynowe. Poza tym wydaje mi że to
samolot jako obiekt cięższy od powietrza i bardziej skomplikowany jest
bardziej podatny na awarie. Szczególnie jakby działał non stop
| A może 12 rakiet o masie 1ton o zasięgu 300km zdolnymi zniszczyć
myśliwce
| zanim te odpalą rakiety + kilkadziesiąt mniejszych zdolnych zniszczyć
| nadlatujące
| pociski pow-pow.
Darujmy sobie fantastykę.
Zresztą:
1. Jak dotąd nic nie zniszczy mysliwca z odległości 300 km, chyba że
będzie go pilotował jakiś kretyn.
Podobno rosjanie trafili w jakiś obiekt z odległości 300km. Poza tym ja
wziąłem
dla tego pocisku mase aż1tony (AIM-54C -463kg) co powino że jego układ
naprowadzania powinien być badzo dobry a i głowica nie mała. Poza tym
mógłby poruszać się w sposób kombinowany :klasycznie lub po krzywej
balistycznej
2. Taki zapas uzbrojenia to przenosi spory niszczyciel a nie latający
obiekt.
W końcu to "airship" :)
pozdrawiam
Polaris
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
Temat: Prosba do "czolgistow" ;))
Tłumaczenie CD
Gość portalu: Misza napisał(a):
> 99;й зажигателn
> 0;ный
> Tungsteen - вольфрам
> Depleted uranium - zubożony Uran
> 99;й уран
> Penetration potential - пробиваю
> ;щая способно
> сть
>
> Fire Control System (FCS) - System kontroli ognia (SKO)
> Commander’s Independent Thermal Viewer (CITV) - oddzielny termowizor dla
dowódcy
> 72;висимый тепl
> 3;овизор
> командира
> Gunner's Primary Sight -Line of Sight (GPS-LOS) - Podstawowy przyrząd
celowniczy (?)
> #1074;ной прицел н&
> #1072;водчика
> Thermal Imaging System (TIS) - termowizor
> ;ционный приц
> ел наводчика
> Forward Looking Infrared (FLIR) Sights - ифрак
> 088;асный прице
> 83;
> Position navigation equipment - системk
> 2; навигации
> Radio interface
unit - radiostacja
> ;нция
> Digital Data Bus - цифровая
> 096;ина данных
> Laser range finder - dalmierz laserowy
> #1076;альномер
> Thermal imaging night sight - noktowizor
> зионный приц&
> #1077;л
> Optical Day Sight (ODS) - dzienny celownik optyczny
> 086;птический п
> 88;ицел
> Digital Ballistic Computer (DBC) - komputer balistyczny
> 1086;й балистиче
> 089;кий вычисли
> 90;ель
> Position Location Reporting Systems (PLRS) - Систе
> ;ма позициони
> рования
>
> Lead angle - угол подъе
> 1084;а цапф пушки
> Bend of the gun - изгиб ств
> 86;ла
> Muzzle reference system - датчик с
> 082;орости выст
> 88;ела
> Wind velocity - prędkość wiatru
> ;етра
> Wind sensor - wiatromierz
> ра
> Pendulum static cant sensor - датчик l
> 9;татического
> угла наклона
>
> Suspension - zawieszenie
> Torsion bar suspension - торсионl
> 5;ая подвеска
> Friction clutch - фрикцион
> Engine compartment - przedział silnikowy
> тделение МТО
> Main
Power plant - главная с
> 080;ловая устан
> 86;вка
> Under Armor Auxiliary
Power Unit (UAAPU) - Мотрн&
> #1086;транмиссио
> 085;ный блок
> Gas Turbine Engine - turbina gazowa
> 1080;нный двигат
> 077;ль
>
Power Rating - мощность с
> иловой устан&
> #1086;вки
> NBC System - системы пр
> 1086;тиводейств
> 80;я ОМП
> Fire extinguishing system - system przeciwpożarowy
> #1087;ожаротушен
> 080;я
> Deep Water Fording Kit (DWFK) - устаноk
> 4;ка для предоk
> 6;оления водны
> ;х преград
> Digital Electronic Control
Unit (DECU) - элект
> 088;онное управ
> 83;ение силово
Niektórych nie wpisałem, bo nie znam naszych "profesjonalnych" nazw na te
rzeczy.
Przeglądaj resztę wypowiedzi z tematu
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwitch-world.pev.pl
Strona
1 z
2 • Wyszukano 56 wyników •
1,
2